søndag 19. august 2007

Søndag

Dagen har knapt startet, så det blir endel å fortelle om hva som skjedde i går..

Da jeg kom hit på sykehuset, var minstemann veldig, veldig dårlig form. Han kastet opp blod, og koagulert blod/ klumper, han fikk feber og var utrolig utilpass. Han hadde kanskje ikke så vondt, men alt var feil. Han lå for det meste og døsa, eller så gråt han. Det var skikkelig ekkelt å se han så slapp og dårlig.

Jeg fikk noen ladninger med oppkast på meg, så jeg kastet inn håndkleet, og fikk på meg en sykehuseskjorte. Følte meg lite fin i den svære posen av en skjorte.
Hadde alt avtalt med sykepleieren hans, og avdelingssykepleieren at minstemann skulle ha barnevakt, mens jeg gikk på en konsert. En hadde sendt meg noen billetter tidligere i uke ( takk til deg ), men det hadde ikke løst seg på noe vis så at jeg og mannnen skulle dra. Fikk dermed tak i en venninne, jeg har ikke har snakket med på lenge. Det ble utrolig godt..
Nå høres sikkert jeg kjempe ufølsom ut, siden jeg klarer å dra fra en liten gutt som er så syk, men jeg har ikke fortalt alt..

Jeg ble både trist og lei meg på samme vis, siden han var så syk og jeg følte jeg burde dra på konserten. Jeg sa at om jeg skulle dra måtte han blir kjempe mye bedre med engang.. Og det fikk jeg helt tro for skulle skje, han blir bedre..
Men faktisk ble han verre.. Morfinen fikk mindre effekt, og han ynket seg veldig. Klokka nærmet seg til jeg skulle bli henta, og jeg synes det begynte å bli veldig vanskelig å skulle dra.
Men samtidig var det den lille stemmen inni hodet mitt, som sa at han kommer til å ha en flott kveld.

Da jeg dro, så gråt han.. Han hadde vondt. Han skulle få kodein nå. Jeg bestemte meg for å ikke tenke på det nå, i den grad man kan det, og fokuserer meg og min vennine.
Ringte rett etter konserten, og hva hadde skjedd da. Jo, kodeinen hadde fungert utmerket og han hadde sovet godt fra kl. 22. Før der hadde han vært våken på vaktrommet, og alle hadde vært forundret over hvor god form han var.
Han kastet ikke opp, og feberen sank.

Men nå har han fått en crp stigning, og ligger på 80, så håpet om at vi kommer hjem i morgen er heller mørkt. Hvis ikke de legger til rette for noen timer permisjon, men jeg føler ikke helt at det er nødvendig heller.
Han hadde rett og slett ikke orket bilturen..

Men det var utrolig godt for meg å være ute.. Et lite øyeblikk, så var alt normalt. Men klart jeg tenkte på han hele tiden, men jeg hadde helt fred for at han skulle ha det fint han også.

Han har sovet ute i natt, som andre netter, og jeg håper han har sovet godt. Virker som om smertene blir mindre og mindre, men veldig sakte. Enten det eller så er han veldig godt dekket av morfinen.

Jeg må bare ha sagt det igjen og igjen.. Selv om det virker mer og mer håpløst, så føler jeg mer og mer at det vil gå bra. Jeg tok meg i å si at når alt dette var over, skulle vi ta en lang ferie vi som en familie alle fem. Det var aldri snakk om at minstemann skulle dø, ikke et øyeblikk hadde jeg det i tankene. Jeg har t.o.m. tenkt på bursdagen hans, for da er han ferdig med isolasjonen, men er fortsatt i fare for å bli syk etter en BMT. Jeg funderte for meg selv, hvordan jeg skulle løse det.
Men merkelig nok, så tror jeg nesten ikke at mylotargen vil fungere. Men hva er det som redder minstemann da? vet ikke.. Men X-faktoren er helt klart til stedet.

Her har jeg et nytt bildet av minstemann, tatt i går.. Det er knøttlite av en uviss årsak, men man kan visst trykke på det så det blir større.
Han forandrer seg fort for hver dag, og han blir nå mer og mer innelukka og smiler aldri. Gleder meg til å se det gode smilet hans igjen.



------------
To av dagens bilder.. Litt seinere på dagen så kviknet han mer til, selv om han fortsatt kaster opp. Men oppfører seg som om han skulle være 9-10 mnd, som nettopp har lært å sitte og krabbe. Han åler seg framover, og vi har fått matte på rommet så han skal kunne sitte godt. Det går sakte framover..

29 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott at du koste deg ute på konsert i går Heidi. Jeg vet at du tenker på minstemann uansett hva du er ute på, men jeg tror du hadde veldig godt av et pusterom.
Minstemann hadde det jo så fint.

Håper CRP snart synker igjen og at minstemann blir i bedre form etterhvert.
Jeg har også stor tro på at mylotargen hjelper.
Han skal jo ikke dø, så da må jo den hjelpe.

Håper veien fram mot BMT blir bra og at det ikke kommer flere skjær i sjøen nå.

En god klem til dere alle sammen om ønsker for en fin søndag.

Tenker på dere alltid og det brant to flotte lys hos oss i går.

Mange gode klemmer fra
Oss

Anonym sa...

Det var godt å høre at dere kom dere ut en tur! Det er nok kjærkomment med noen pauser for å kjempe videre for minstemann. Og så godt at du fulgte intuisjonen om at han ville bli bedre. Det stemte jo! Håper og ber om at dagen deres i dag må bli god og at ikke smertene er så sterke. Nå tenner jeg et lys for den skjønne lille gutten deres. Kjempesøt på det lille bildet du la ut. Mange tanker til dere. Klemmer fra Kari L.

Anonym sa...

Må bare si at hver gang jeg er inne på nettet er minstemann det jeg sjekker først. Etter jeg fikk se ham live på riksen (sangstunden)er dette blitt mer virkelig.
Kanskje vi sees i september igjen da min snuppe skal operers.

Krysser det meste som er for dere. Og ikke glem og være en familie oppi alt dette. Hvilken konsert var du forresten på.

Klem fra meg

Anonym sa...

Du hadde helt sikkert godt av å komme deg litt bort og det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Du har virkelig stått på for minstemann. God klem til dere alle.....

Anonym sa...

Det var kjekt at du fekk deg en tur på konsert i går. Det trengte du sikkert.
Tenker på dokk hver dag og må bare smile når eg ser de nydelige bildene av han. Han er bare helt skjønn.
Klem fra Laura

Anonym sa...

Nydelige lille kjempen.
Så fint at du fikk litt tid for deg selv, det er deg vel unt.

Klem fra Gro/Gurine

Anonym sa...

Jeg synes du var utrolig flink som klarte å komme deg avgårde på konserten, det er deg vel unt.

Vi krysser alt for at det går bra med minstemann.

Busymum

Anonym sa...

Du hadde nok godt av en kveld alene.
Få et lite pusterom.
Minstemann setter dype spor her i huset.
Tenker på dere hver dag,og håper
så inderlig at dere får noen gode nyheter snart!

Tik

Anonym sa...

Jeg synes det er så godt å lese at du har håpet. At du planlegger bursdagen hans og ferien hele familien skal ha! Flott at konserten var god for deg og at minstemann roet seg utover kvelden og fikk sove. Som noen skriver over her, denne bloggen er det første jeg sjekker når jeg logger meg på.

Håper dere får en fin søndag!

Thyresse

Anonym sa...

Så godt for deg at du fikk gjøre noe for din egen skyld! Du må jo ikke glemme deg selv oppi alt dette.

Intuisjonen din virker knallsterk, og jeg håper du også har rett i din følelse av at han skal bli helt frisk igjen. Det er det eneste riktige. Vi krysser og håper og tenker masse på dere hele tiden. I kveld skal vi også tenne Minstemanns lys på bordet her hjemme.

Jeg ble forresten også nysgjerrig på hvilken konsert du var på...

Liker du gulrotkake, forresten? :)

Gode klemmer fra Linda

Anonym sa...

Han er bare så vanvittig skjønn! Smelter helt av å se de nydelige øynene! Utrolig god gutt! Han har allerede satt dype spor...

Heidi sa...

Linda:

Det var en konsert med Kurt nilsen og flere andre. Det var på spektrum.. Og gulrotkake er NAM.. :o)

Takk alle sammen for hyggelige tilbakemeldinger. Godt å se at det ikke er bare jeg som smelter når jeg ser minstemann.. hehe..

Anonym sa...

Så godt at du klarte å gå ut og få deg eit lite pusterom i går. Det hadde du heilt sikkert godt av, og minstemann vart godt tatt vare på.

Håper CRP snart synk. Det er vondt å høyre om ein liten gut som gret, har vondt, ikkje smiler eller går osv., men eg håper og trur med deg at dette snart snur no. Intuisjonen din har vore god hittil i sjukdomsforløpet til minstemann, og no håper verkeleg at den fortsetter å vere det.

Sender alle mine klemmar og tankar til din nydelige, sterke og tøffe son, dine flotte døtre, deg, supermamman, og den flotte pappan.

Klem
Gry

Anonym sa...

Skjønne gutten. Håper han snart smiler igjen. Klem.

-shg-

Anonym sa...

kjære deg.

vil bare gi deg og minstemannn en stoooor klem.
jeg sitter hver dag og håper og ber og tenner et lys for livet og håpet og styrken til de
re alle.

godt å høre at du var ute i går. du må passepå deg selv også.

Anonym sa...

For en dag dere hadde i går! Men så flott en avslutning det ble på dagen. Minstemann i bedre form, og du ute på konsert med venninne. Det er medisin for sjelen det...

Jeg er også innom her og sjekker flere ganger for dag nå, og jeg greier ikke å legge meg uten å sjekke en siste gang om det er noe nytt. Det er en berg- og dalbane av følelser du beskriver, og det er umulig å ikke være berørt av det.

Nydelige bilder av godgutten forresten!

Anonym sa...

Jeg tenker på dere hele tiden. Ønsker så inderlig at vakre lillemann skal bli frisk.

Følger med på bloggen din flere ganger om dagen. Gråter og smiler om hverandre.

Klem fra Fruktflua

MrsSoersdal sa...

Hey, Heidi

It's wonderful to hear that you got to get out and have some fun yesterday. Maybe it'll be easier for him to get healthy now that his mom is more relaxed. Please give him kisses from me.

Love,
Heather

Anonym sa...

så flott at du fikk et lite friminutt med konsert!! :)

er flere ganger daglig inne å sjekker bloggen.

nydelige kjempen din! :elsker:

-maiken-

Anonym sa...

Så godt å se at du tok deg en tur ut på egenhånd, du trenger det for å bygge opp litt nye krefter til denne kampen. Dere skal jo vinne!

Jeg har virkelig tro på at dette skal gå bra!

Klem Hufsa

Anonym sa...

Du hadde sikkert godt av en frikveld Heidi. Vi som ikke har din erfaring kan aldri sette oss inn i hvordan du og dine har det i denne situasjonen. jeg synes også det er godt å se at du har håpet, uten håp inget liv sies det. Vi mennesker håper alltid. Jeg ønsker du blir hørt, for alt i verden. Minstemann gjør et utrolig stort inntrykk,og som mange skriver, han setter dype spor i hjerter rundt omkring. Jeg håper han blir frisk og en gang kan få lese hvor mange som var med å heiet på han:)) Jeg er som vanlig også innom støtt og leser om det er noe nytt. Je har tenkt litt omkring det at vi skriver at vi er innom å sjekker,håper det ikke blir masete for deg. Du må ikke føle det å skrive som en forpliktelse overfor oss som sjekker mange ganger for dagen. Fint at du hadde en flott kveld i går, håper både din og MInstemans dag har vært optimal. Klem...

Anonym sa...

Godt at du fikk deg en fri-kveld i går, og klarte å kose deg, og ikke minst at det gikk såpass fint med minstemann etter du dro. Jeg tror det er helt nødvendig at du får kommet deg ut av sykehuset innimellom og får litt påfyll av energi ved å gjøre hyggelige ting med venner og prøve å tenke på noe annet en liten stund :)

Håper det snart kommer gode nyheter om minstemanns respons på kuren, og at de klarer å få smertelindringen under kontroll slik at han slipper å ha det vondt!

Klem, Rosin

Anonym sa...

Det gjør så ufattelig vondt å lese! Det skulle ikke vært lov å måtte oppleve nå sånt! Håper veien framover begynner å lysne snart..Tenker på deg og dine hver eneste dag.

Anonym sa...

Jeg er så overfølsom så jeg måtte tørke noen tårer nå.
Nydelige lillemann.
Flott at du kom deg ut, det trengte du nok!
Denne X faktoren eksisterer her hos oss også, aner ikke hva som skal hjelpe lil'snusket men noe må det være. Det må gå bra. Som med lillemann.
Tenker på dere.
Klem, c

MrsSoersdal sa...

Happy Birthday TO YOU

Happy Birthday TO YOU

Happy Birthday DEAR HEIDI

HAPPY BIRTHDAY toooooo yoouuuuuu

*you're getting ooooold*

Heidi sa...

Heather:

YOU ARE SOOOO DEAD!! :p

MrsSoersdal sa...

Heidi:

It was SOOOO worth it :D LoL

Anonym sa...

Har du bursdag i dag! Gratulerer så mykje med dagen! Måtte ditt høgaste bursdagsønske gå i oppfylling i tida framover.

Klem Gry

Anonym sa...

Hei.
Får helt vondt inni meg når jeg leser om dere.
Må være en fryktelig følelse å ikke kunne ta bort smerten hans.

Skal krysse fingrene for at minstemann blir bedre.

Mange klemmer Fra Lill

Hvis du ønsker det så kan jeg sende fjernhealing til han, skal selvfølgelig ikke ha noe for det.
send meg da bare en mail på the.empress@hotmail.com