fredag 10. august 2007

Fredag kveld

Minstemann har ikke sovnet enda. Har strevd med å dosere morfinen så han har det godt, samtidig som han ikke skal bli helt sløv. Nå derimot er han sprudlende glad og sitter i senga nærmest litt rusa.. Hehe..

Han har pella av plasteret / vinduet igjen, så det må vi straks bytte. Han har fått en infeksjon der, så det må stelles nøye.
De har oppdaget streptokokk bakterie i blodet. Det er det de har funnet, og er trolig årsaken til denne infeksjonen. Prøven tatt fra cvken var negativ, så vi får se hva den sier i morgen. Tar en daglig.. Det gjør veldig vondt. Han gråter fælt, men sitter helt stille og holder t.o.m. bodyen opp så sykepleieren kommer til. Lille goingen min..

Nå er det snart tid for antibiotika igjen. Den kommer hver 6. time. Han er våken nå og bare pludrer eller går litt rundt her. Lar han ikke gå for mye, for han får så vondt.

Straks kommer far i huset, og da steker vi pizza. Noe må vi ha.. En fredagskveld på sykehuset er ikke drømmen nei.

Jeg er full av pågangsmot. Kanskje det er en form for fornektelse, at jeg bare ikke klarer å tro at han skal dø. Uansett føles det godt. Jeg smiler og ler, noe jeg ikke har gjort på lenge. Minstemann gjør mye som er utrolig morsomt, når han er i form.

Skal få lagt inn noen bilder etterpå. Venter bare på far som skal komme.. Vi tar en haug med bilder. Så har mange å velge mellom..

Far er litt mer nede enn meg, kanskje fordi jeg ser han hver dag og har måtte finne en måte som gjør at jeg klarer meg.

Rart at jeg kan snakke med legen om "de siste dagene", men begynne å gråte fordi jeg synes han er så blek. Rart at det kommer til overflaten av mer harmløse ting, enn selve det som faktisk er vondt.
Hvordan kan man ta stilling til om man vil være hjemme eller på sykehuset. Veie for og i mot om det blir for vondt for han å kjøre fram og tilbake, framfor å få kontinuerlig smertelindring.
Men jeg er ikke der helt enda.. Kampviljen vokser for hver dag. Jeg var handlingslammet og målløs ( i den grad jeg kan være det ) onsdagen og i går, men når jeg våknet i dag så tillot jeg meg å gråte i dusjen, men da var det stopp.

Gråte får jeg gjøre "etterpå" og da av lettelse.. Lettelse for at vi har en seiers prins. En ekte supermann, vår lille helt.

Her kom far så her kommer bildene.. Bollen ble kun brukt til å mate far.. luringen.





48 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig, helt nydelig! Han har de vakreste blå øynene jeg noen gang har sett! Jeg håper på rolige dager for dere, med så lite smerte som mulig for minstemann.
Mange klemmer fra Marit.

Anonym sa...

Det øverste bilde av tassen med puppen i munn, er helt nydelig! Han er så vakker, så utrolig skjønn og med de vakreste blå øyne jeg noen sinne har sett.

Jeg håper dere klarer å nyte disse dagene sammen, til tross for alt som skjer rundt dere.
Jeg tenker på dere hele tiden, dag og natt og håper i det lengste.

Klemmer fra Anita

Anonym sa...

Søte søte lillemann med de herligste øynene i verden.
Så bra at dere har hatt en mye bedre dag i dag.
Håper de neste dagene fortsetter med nye fremskritt.

Tenker masse på dere Heidi og resten av familien.
Nyt tiden dere har sammen og kjemp videre.
Stå på lillemann. Mobiliser alle krefter for denne kampen skal du vinne.

Klemmer og gode tanker fra Oss

Anonym sa...

Han er så nydelig, så nydelig...Jeg tenker på dere hver dag, selv om vi ikke kjenner hverandre i det hele tatt. Gråter når jeg leser dine oppdateringer og ser de nydelige blå øynene hans.


Nete.

Anonym sa...

Du skriver så utrolig flott!
Får gåshud av å lese om lille prinsen deres.
Han er virkelig tapper.
Ønsker dere ei helg med fremgang
og håp,og håper det kan komme
gode nyheter til dere!
Klem fra Tik

MrsSoersdal sa...

He looks so healthy and lively, it's hard to imagine all the horrors you speak of. You must be doing a very good job of keeping his spirits up.

Love,
Heather

Anonym sa...

Så nydelig han er!
Særlig det øverste bildet der han koser seg med puppen var vakkert og fikk meg til å gråte.Kommer aldri til å glemme de vakre store blå øynene...
Får så lyst til å gi ham en god klem!
Nalim (NM)

Anonym sa...

Så godt å lese at du har håp, at du nekter å resignere og gi tapt enda! Det var sterkt å lese om drømmen din, fikk frysninger på ryggen og sug i magen, tenk om det skal vise seg at du hadde en sann drøm... Å gud som jeg håper det!

Minstemann er så vakker, så levende og ser så frisk og fin ut, jeg klarer heller ikke å tro at han er døende...

Jeg ønsker dere en god helg med gode dager for dere og minstemann, det er godt at han får smertestillende så han kan tulle og smile og le.

Klemmer fra Rosin (NM)

Anonym sa...

Nydelig liten minstemann.

Håper dere får noen gode dager uten altfor mye smerte. Nyt dagene, og kjemp. Kjemp for alt det er verdt og tro på at et mirakel vil skje. Selv om det ser svart ut nå, er det gjerne da det skjer.

Jeg håper og ber om et mirakel for mistemann, denne kampen skal du vinne.

Gode tanker fra en nm-mamma

Anonym sa...

Så utrolig nydelig han er! De klareeste blå øynene jeg har sett!
Fortsett å kjemp sammen med lillemann! Dette skal gå bra!
Klem

Anonym sa...

Så sjønn gutten deres er!!! Håper dagene som kommer blir rolige og at vetle gutten ikke har smerter, tenker på dere hver dag, og håper så inderligt at den drømmem du hadde er sann!

Masse gode klemmer til dere.

Klem fra hege( robin nm).

Lise:-) sa...

Å, for en skjønning han er, så god han er på bildet der han koser med puppen:-)

Også så godt som det er med bolle :-)
Liten stor kar med glimtet på plass i øynene!
Han ser så godt ut! Så god. Den forbannede styggedommen som herjer i kroppen hans, ser ikke ut til å være tilstede i kveld...

Håper dere får en relativt god natt med en god dose søvn!

Anonym sa...

Han er so herlig Heidi...dei augene er helt fantastisk,elsker puppe bildet. Så fint at du klarer å nyte dei gode stundene. Som dei fleste andre her,stri griner eg når eg tenkjer på kva de går igjennom.
Mange klemmer fra Siri

Anonym sa...

Å han er så skjønn. Og en ekte fighter. Jeg håper på et mirakel og det går ikke en dag og ikke lange tider uten at jeg tenker på dere.

Prøv å få en god natt søvn, så håper vi alle at infeksjonen er på vei vekk slik at han kan prøve neste bahandling.

Klemmer

Isabel

Anonym sa...

Klarer ikke lenger la være å skrive noe her.
Jeg har følgt med dere fra dag 1 og er helt "avhengig" å lse bloggen daglig.
Jeg tenker på deres kjempe store deler av dagen.
jeg ber for han hver dag for jeg har bestemt at denne nydelige gutten skal BLI FRISK!
Han må virkelig få leve!
Bildene du har lagt til viser jo bare en helt aldeles nydelige gutt!
Håper av hele mitt hjerte at dere finner noe som tar krefen, enten det er healing, en kur, forbønn ja hva som helst! Noe MÅ virke for minstemann skal leve.AMEN!!!!

Klem fra nm mor

Anonym sa...

Så vakker han er! DE nydelige øynene!
Så godt å høre at du ikke har gitt opp! Vi er mange som ber om et mirakel...

Varm klem fra Kitt

Anonym sa...

Han er kjempe herlig på bildene... Han ser jo ikke syk ut bortsett fra sonden... Han ser kjempefin ut og Heidi, vi håper og ber for dere hver dag.. Det her skal gå bra tilslutt.. Det er tøfft nå , men det skal ende bra....

Anonym sa...

Har ikke skrevet så mange støttemeldinger til deg Heidi, men jeg har tenkt mye på deg og familien. Det skjærer i hjertet å lese hva dere og minstemann går gjennom.

De aller beste tanker og ønsker for at verden er god mot gutten din.
Klem fra Thyresse

Anonym sa...

Han er så utrolig flott Heidi :)
Helt utrolig at det herjer noe så stort i den lille kroppen...

Så godt å se klimtet og styrken i øynene hans.
De øynene sier så mye. Nydelig.

Anonym sa...

Det er så ufattelig at den lille, vakre gutten er så syk.

Jeg håper virkelig ikke miraklenes tid er forbi!
Verden kan da ikke være så blodig urettferdig?

Klem fra NM-mamma (som har fulgt deg helt fra den gangen vi møttes på slitetreff fra SG)

Anonym sa...

Han er bare så utrolig nydelig og sjarmerende, vesle kjempen.

Mange klemmer fra Gurine/Gro

Anonym sa...

Jeg har skrevet en kommentar tidligere i dag, men kan bare ikke la være å kommentere bildene. For en nydelig gutt dere har!
Og det første bildet, der han får pupp var så utrolig sterkt, fikk helt klump i halsen av å se på han. De små nusselige fingrene som holder på mamman sin.

Kos dere med gutten deres!!

Klem, NM mamma

Lisemor sa...

Takk for oppdateringer og bilder Heidi!
Kampen er ikke over ennå, og det har skjedd at leger har tatt feil mange ganger før.
Sønnen deres er den vakreste lille gutten jeg har sett, det er helt ufattelig å skulle forestille seg den kampen som foregår i den lille kroppen :-(

Anonym sa...

Så vanvittig nydelig han er :-)

Han ser ut til å være så utrolig sterk.

Stå på lille R, Heidi og resten av familien.

Klem fra Laura

Anonym sa...

:smelt: de øya de smelter hjertet mitt.. så utrolig skjønn han er. Og så godt å se at han er så blid og i godt humør! Skjønne skjønne minstemann!

Vi ber og ber Heidi:klemme:

Stine (tingeling132)

Anonym sa...

En nydelig gutt med en historie som virkelig setter spor.En liten gutt som kjemper tappert.Er virkelig beundringsverdig hvor tøff minstemann virker utifra det du skriver.

Håper dere snart får gode nyheter.

Hilsen en nm-mamma

Anonym sa...

Snakk om følelser som svinger...ene stunden håpet og troen, og andre stunden fortvilelsen... Har kjent på dette selv med egen kreftsykdom og beskjeder jeg fikk. Jeg var heldig og alt har gått bra.

Det er så flott å se hvordan du reflekterer og viser tankene du gjør deg. Det er så rart, men mange sier at du er så sterk. Dette hadde jeg aldri klart osv., sier de, men vi som har vært gjennom "helvete" ser at det er mekanismer i oss som hjelper oss. Menneskesinnet er spennende. Takk og lov for det. Det er godt å se at du klarer å være glad og le med minstemann. Samtidig skal det ikke være noe nederlag om tårene kommer. Skulle bare mangle man er da ingen robot.

Jeg håper det ser bedre ut i morgen og at helga blir god.

Jeg fortalte om dere til min datter på 15 år idag. Jeg gråt og klarte nesten ikke fullføre. Dette rører noe ved mange. Vi vet at livet er skjørt, men særlig vondt er det når barn rammes av denne forferdelige sykdommen.

Jeg har dere med i mine bønner. Intet skal være uprøvd.

Stor klem fra Jessica på FP.

Anonym sa...

Han er så nydelig! Han rett og slett stråler på disse bildene. Det er vanskelig å forstå at den vakre lille gutten din er så syk.
Håper på et mirakel for dere.
wildthing(NM)

Anonym sa...

Så utrolig skjønn han er! Og knallfine øyne! Synes ikke de ser noe sløve ut engang! Vakker liten prins

Anonym sa...

ER innom å ser på detdu har skrevet nå i kveld....bildet der han koser med puppen er så sterkt. Tårene renner i strie strømmer når jeg tenker på hva du og dine nå går gjennom. En sånn nydelig liten gutt...et så lite menneske som man ser setter slike enormt store spor. Jeg tenker på lillegutten din nesten hele tiden og ber til Gud om at HAN må la han bli frisk fra denne styggedommen. Jeg håper natta og dagene som kommer blir fine og smertefrie for lillegutt...

Klem.....

Anonym sa...

Gud så nydelig han er Heidi! Det er så godt å ha fått den muligheten til å bli litt kjent med dere. Hilst på lille kjemper og kost med han. Dere har en fantastisk flott øyesten som for alltid vil bli husket. Håper fortsatt i det lengste at det finnes et håp,et håp om at minstemann skal bli frisk. Vi ber sammen med dere. Lille kjemper skal klare dette.

De varmeste klemmer fra kariann og familien.

Anonym sa...

Helt utroli hvor nydelig den lille gutten er.. Det første bildet var fantastisk..
Tenker på dere gjennom hele dagen..
Elin

Anonym sa...

Kjære Heidi! Utrolig gode bilder! Må bare legge inn en kommentar her, siden du ikke lenger kan lese sms.

Dere har verdens nydeligste og tapreste lille gutt! Jeg følger med på bloggen hver eneste dag. Det er umulig ikke å se for seg de store blå øynene og det gode smilet. Ufattelig at dette skulle skje...

Historien er sterk! Han er sterk! I barselgruppa vår var det minstemann som alltid lå et hakk foran de andre,den første til å krabbe, den første til å reise seg, den første til å gå... En ordentlig godgutt som har sjarmert oss alle!

Dere er i tankene mine hver eneste dag - og jeg ønsker så inderlig at det skal skje et under! Håper natten blir rolig. Dere trenger alle alt det overskuddet dere kan få, for å kjempe kampen videre!

Mange klemmer fra Kristin

Anonym sa...

Det må vere noe av det vakreste jeg har sett, han er så nydelig!

jeg gråter med dere, tenker på dere til alle tider, ber for han og håper så inderlig dette skal gå bra!

Anonym sa...

Han har de vakreste blå øynene, nydelige lille minstemann.
Husk at jeg alltid tenker på dere, og bare ta kontakt hvis du vil.
Mange klemmer fra mamman til lille vakre.

Anonym sa...

kan ikke annet enn å si jeg tenker på dere.. får helt vondt i hjerterota når jeg leser dette. ikke noe gøy lesing. håper hele tiden at det skal komme noe gode nyheter på slutten...

mange tanker fra sør

Anonym sa...

tenker masse på dere.for en nydelig gutt og skal gå igjenom så mye vondt.
urettferdig er dette...
mange klemmer fra sør

Anonym sa...

Herlige, nydelige minstemann. Det første bildet gjekk rett i hjertet på meg iallefall. Han ser jo ikkje sjuk ut heller.

Det er ikkje rart følelsane svinger. Det går ikkje ann å forestille seg kva de går igjennom for oss som ikkje har vore der, men dine ord Heidi gjev oss eit godt innblikk, du skriv så veldig godt.

Fortsetter å håpe, tru og be om at minstemann vert frisk mot alle odds.

Klem
Gry

Anonym sa...

Herlige gutten. Han er bare nydelig!

Klem Marianne/Enni

Hans sa...

Det er ikke ofte at andre menneskers skjebner går igjennom panseret mitt men det har du klart.Det er mange år siden jeg så deg men jeg får jo rapport fra din farmor og jeg tenker ofte på familien.Jeg er imponert og stolt over hvor sterk du er.Hold sammen og dette vil gå bra til slutt.

Stor klem
fra Hans Jørgen

Anonym sa...

Sånn en herlig herlig gutt. Så ufattelig pene øyne! Jeg kjenner ikke deg og du kjenner ikke meg men likevel tenker jeg masse på dere og at dette må gå bra. Et eller annet må dukke opp sånn at det går bra! Jeg håper og ber.
Har en gutt på samme alder selv og det er vondt helt inn i hjerteroten at noen skal oppleve noe sånt.

Myggemamma på NM

Anonym sa...

..jeg griner her jeg sitter..for han er så utrolig skjønn og vakker..han er en skikkelig going, så jeg håper så på et mirakel! Han må få leve, noe annet er helt utenkelig. Han ser jo så frisk ut, men han er dessverre ikke det. Kjekt å se dere også, så stolte foreldre!;-)

Ber og håper!

Klemmer fra Vibecke

Anonym sa...

Kjære Heidi med familie.

Jeg har fulgt bloggen din siden den ble startet,men har vært på ferie den siste uken.

Ordene mine blir jo fattige i forhold til hva dere går igjennom nå,men jeg vil dere skal vite at jeg virkelig ønsker dere alt godt fremover.
Og at lille vennen deres skal slippe unna så alt for mye smerte,han er en liten fighter som jeg har funnet en plass i hjertet mitt til.Selv om jeg ikke kjenner verken dere eller han.

Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for dere,det eneste jeg kan er å sende dere gode tanker og styrke.

Gir storesøsterne også gode klemmer siden de er slike flotte storesøstre.


Minstemann er rett slett helt utrolig vakker,så tillitsfulle og nydelig blå øyne.
Flotte gutten!

En varm klem fra Frysh(NM)

Unknown sa...

Og jeg håper ennå!
Mirakler kan skje.

Frysh

Anonym sa...

Du er så utrolig sterk for sønnen din, og jeg ber for ham og hele din familie om at denne vakre lille skapningen blir frisk. Mirakeler skjer...

Dere er i mine bønner og tanker hver eneste dag. Og jeg vet at det er mange som bryr seg. Håper dere kan ta styrke fra oss som er med dere i sinn og ønsker dere alt godt for lillegutt.

Klem fra en NM-mamma!

Anonym sa...

Så skjønn han er!!! *elsker*
Følger med på bloggen deres, og håper og ber for lillemannen deres.
Nyt tiden sammen, tenker på dere.

Varme klemmer fra Camilla

Anonym sa...

Lille gode lillemann. Han er nydelig. Tenker mye på dere om dagen. Håper at dere finner noe som kan hjelpe den nydelige lille gutten deres.


Mange klemmer fra Linda
"Lindamor" på FP

cora sa...

Nydelige bilder av minstemann. Dere er stadig i tankene mine, og håper den siste tiden med minstemann ikke blir for preget av smerte.

Du viser så stor styrke og pågangsmot i bloggen. Jeg kjenner deg ikke, men beundrer deg for din styrke. Den vil du trenge den kommende tiden.