torsdag 9. august 2007

Feber

Så lenge vart disse dagene hjemme..

Våknet opp tidlig i dag, og da kokte han av feber. Da var det bare for far og pakke bag, og reise inn. Jeg skal inn dit straks, må bare få sendt avgårdet jentene..

Selv om jeg ikke liker sykehuset, sengene eller maten, så brenner hjertet mitt etter å være der sammen med han. Han så ut slik han gjorde i mai nå. Samme tomme blikket, samme smertegråten. Det er tydelig å se at han er sliten, mer sliten enn vi hadde trodd etter i går.
Nå må vi beregne en uke på sykehuset, for infeksjonsbehandling. Håper vi rekker å prøve antistoff behandlingen før det er forseint. Det er som en cellegift kur, så han er nødt til å være frisk.

Vi tar en dag av gangen, men det er vanskelig å tenke positivt eller se så mye håp. Alt er vondt..
Se lekene hans, en liten sokk, såpeboble flaska han er så glad i, alt som har med minstemann å gjøre.
Etter at de dro på sykehuset, så havnet jeg i senga. Tenkte jeg skulle sove litt til, han var jo oppe 6. Tok dyna til minstemann og tullet den rundt meg. Kjente lukten av han og bare gråt. Hvem kan sove da..

Må bare si ifra at mobilen min er ødelagt, den vil ikke lade, så jeg får ikke fler sms nå og da naturlig nok ikke svart. Skulle fått kjøpt meg en ny, men det får bare vente.
Dette bildet er fra siste kuren: Synes det er så fint..

46 kommentarer:

Anonym sa...

stakkars minstemann...
Håpet han skulle slippe unna feberen..håper den forsvinner fort igjen ...
((Heidi...hvordan mobil har du ?om du har nokia eller ericson så kan du få en telefon av meg.jeg har bare ikke lader...det er ikke noe knall telefoner men de virker helt fint))

klemmer til deg å dine (rainbow_girl,wenche

Heidi sa...

Det er nokia, men den trenger en tynn ladespiss. Altså tlf kan ikke være for gammel, om du vet..
Mulig jeg har en gammel lader også.

Tenkte jeg skulle sende den med mannen etterpå, så tar han en tur å kanskje få fiksa den. Tar kontakt med deg jeg.. :o)

Anonym sa...

gjør det heidi...
om ikke skal jeg få sett om jeg har en annen lader som kan passe..er dumt og bruke penger på mobil nå midt oppi dette....

jeg tenker masse på dere og herlige minstemann....
han minner meg sånn om min tobias...
klemmer til deg .. wenche

Anonym sa...

Kjære Heidi !
Jeg hadde aldri forestilt meg at du og gutten din skulle gjøre så stort inntrykk på meg. Jeg har sovet så urolig i natt. Gikk og la meg tidlig i går, virret bare rundt uansett.
Jeg kan bare tenke meg til hvordan dere har det.
Var det bare noe jeg kunne gjort.

Stakkars lillemann som fikk feber nå. Håper den forsvinner fort og at dere får kommet igang med antistoff behandlingen etter planene. Må den bare virke :ber:

Dere er med meg i tankene og mange gode klemmer sendes deres vei.

Hilsen fra Oss

Anonym sa...

Kjære Heidi.
Jeg vet ikke hva jeg skal si annet enn at jeg tenker masse på dere og den skjønne lille gutten. Jeg gråter når jeg leser og kan jo ikke engang forestille meg hvordan dette er for dere.
Sender masse varme tanker og klemmer østover.
Ellemelle (NM)

Anonym sa...

Mitt hjerte blør for dere. Jeg har fulgt med dere hele veiene og hele tiden håpt og håpt og håpt.

Hvis ikke du får mobilen i orden, så vil jeg være med på å spleise på ny telefon til deg. Du trenger mobil.

Varme klemmer fra Siw (minon)

Anonym sa...

Nå gråter jeg igjen for minstemann...
Det er som om noen kiper om hjertet mitt når jeg leser dette, så jeg kan ikke begynne å forestille meg hvordan dere har det...

Så bra at du tar masse bilder nå! Uansett hvordan utfallet blir kommer dere alltid til å sette pris på dem.

En god klem...

Hege(Kitt NM)

Anonym sa...

For et nydelig bilde av han. Han er så pen, den lille minstemannen din med de store, blå øynene.
Håper han kommer seg fort igjen nå, så de får kommet igang med denne kuren.
God Bedring.
Mathias sin Mamma

Anonym sa...

Kjære Heidi

Så trist at minstemann ikkje kunne sleppe unna den feberen da. Håper verkeleg han vert frisk nok til at de kan gjennomføre behandling til veka.
Har så vondt av dykk no. Har sove veldig urolig i natt, med Hanna oppi senga mi, og felt mang ei tåre for dykk. Minstemann er nydelig på biletet. Han er jo alltid nydelig da, men det var noko litt ekstra med dette biletet.

Tenker på dykk, meir enn nokon gong

Klemmar fra
Gry og heile familien

Lise:-) sa...

Uff da Heidi. Dere har det vondt nå...

Håper jentene har det nogenlunde okey midt oppi alt dette.

Har en Sony Ericsson liggende hvis du vil ha..

Trenger du skyss noe sted (er ei kløne til å kjøre i Oslogryta,men ellers kjører jeg dit det måtte ønskes!) eller noen til å levere evt hente jentene, si fra, så stikker jeg opp.. De kjenner meg jo ikke, men jeg er ganske snill og vi kan jo bli kjent:-)

Litt merkelig egentlig at vi ikke kjenner hverandre, så nær hverandre vi bor..

Men forstår hvis kreftene vil brukes til andre ting enn å bli kjent med meeg altså! Dette er bare et tilbud..

I mellomtiden gir jeg hele hurven masse tanker og varme klemmer.

Lise:-) sa...

Kom på en ting, jentene er allergiske?? Jeg har hund, hvis det blir et problem... Det siste jeg vil er å lage til mere tull for dere!:-)

Anonym sa...

Uff, det var ikke dette som skulle skje. :(
Håper feberen viser seg å være noe uskyldig, sånn at dere får komme fort hjem igjen og ta behandlingen til uka.

God bedring lillegutt!!

Anonym sa...

Vil bare sende over noen varme tanker i dag også. Håper virkelig de får bukt med feberen.

Klemmer fra Marianne/Enni

Anonym sa...

Det er så ufattelig trist... jeg håper av hele mitt hjerte at det skjer et mirakel...

Anonym sa...

Jeg har tenkt på dere, jeg har grått for dere, jeg har håpet for dere hele tida. Og jeg kommer til å fortsette med dette i lang tid fremover.
Lille kjempen har satt sine spor hos meg ( og mange,mange flere) som ALDRI vil viskes bort.
Og jeg har fortsatt et håp om at veslegutt skal bli et mirakelbarn som klarer å kjempe seg gjennom dette.
Vet ikke helt hva jeg egentlig vil og skal skrive, vil bare at dere skal vite vi tenker på dere.
Mange varme tanker og klemmer fra Gro/Gurine

Anonym sa...

Kjære Heidi.

Tenker masse på minstemann,deg og resten av fam. Dette er så meiningslaust,så ufattelig urettferdig.
Ta godt vare på kvarandre i denne vansklige tida.
Mange klemmer fra siri(s-b)

Anonym sa...

Håper feberen forsvinner så fort som mulig. Krysser fingrene for at antistoffkuren virker.

Er du på riksen nå? Jeg har en telefon, Sony Ericsson, som bare ligger her og slenger, med lader. Kan komme bortom med den, ikke noe problem.

*stor klem*

Hilsen alfaCharlie/Anne Cecilie

Anonym sa...

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Vil bare si at dere er i mine tanker og jeg føler virkelig med dere.

Vil ikke plage deg med spørsmål, men lurer på om søsknene er klar over hva som vil skje?

Håper feberen slipper taket fort og at han kan få den behandlingen.

Klem fra Mona (Jessica FP)

Anonym sa...

Så vanvittig skjønn han er :smelt:

Og 1000 klemmer til deg

Laura

Anonym sa...

dette er så utrolig trist...vakre gutten, så god og snill. tårene bare triller og triller kan ikke tenke meg hvor vondt dere har det. jeg sender alle mine tanker til dere. Ber for gutten deres. ønsker dere alt godt

Klem

Anonym sa...

Dette har gjort inntrykk - det er så forferdelig urettferdig..! Håper så inderlig på at det finnes en utvei - og at denne historien får den happy ending'en vi alle ønsker.

Tenker på dere og minstemann, og skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre...

Mange klemmer fra EM (Mamarazzi)

Anonym sa...

Han er nydelig! Vakre store blå øyne!
Håper infeksjonen går i retur raskt slik at dere får prøvd antistoffkuren!
Tenker på dere hele tiden!!

Kirsti

Anonym sa...

For en nydelig liten gutt minstemann er! Han var veldig god på det siste bildet ja. Han ser jo så frisk ut, utrolig å tenke på at en liten pjokk som ser så frisk og fin ut virkelig er så syk...

Anonym sa...

Veslemann har gjort stort inntrykk og jeg leser bloggen din hver dag
Vakre gutten med de fantastiske blå øynene.
Vi tenker masse på dere alle her hjemme hos oss, og vi krysser fingre og ber om et mirakel
Stor klem fra Angelique (NM / FP)

Helene sa...

Sitter her og stri gråter.
Leser innleggene dine gang på gang i håp om at jeg leste feil sist.
Har ikke ord for den sorgen jeg føler på deres veiene. At verden kan være så urettferdig er vanskelig å forstå. Ingen burde måtte gå gjennom det dere opplever nå!

Soon

Anonym sa...

så utrolig nydelig han er!
sitter her å leser mens tårene renner,er helt tom for ord men tenker masse på dere!

Klemmer fra Ine(kanarimamma),Rasmus og Bertine.

MorStine sa...

Har ikke fler ord Heidi, dette er bare grusomt urettferdig og forferdelig... Har ikke ord for den sorgen jeg føler med dere, har gått litervis med tårer for mistenmann... Glemmer ikke da han satte de herlige blå øynene i meg og krabbet opp på fanget mitt da vi var hos Marit i høst,alltid vært spesiell den lille krigeren din*snufs*

Om jntene har lyst på en tur på landet og en tur i Amadeusparken, er de hjertelig velkomne hit til Eidsvoll... Kommer gjerne og henter dem. Men jeg skjønner at dere vil bruke hvert mulige minutt sammen som familie nå!

Alle mine tanker er hos dere. Måtte han bare bli frisknok til å klare å få antistoffkuren før det er forsent!

Gråter med og for dere nå!

Lykke sa...

Nydelige minstemann med de store blå øynene sine!!

Det er ikke ofte jeg ber til gud, men nå ber jeg, om et mirakel. Tårene renner i strie strømmer, sende dere masse styrke og varme klemmer i kampens hete.

~Lykke~

Anonym sa...

tenker på deg og familien din og sender varme tanker til dere i denne tiden!

Anonym sa...

Huff, håper de får bukt med feberen fort. Nydelig bilde av lillemann!!

Jeg blir helt matt av å lese her, og nærmest desperat...det må da være NOE som kan gjøres for denne skjønne lille skapningen...

Sikkert en dum ting å si, og dere har nok kanskje sjekket det ut selv, men finnes det ikke muligheter i utlandet for han?

Ser du har mange som vil stille opp for deg her. Benytt deg av det, så langt du klarer det!!

Stor klem fra Trondheim

Anonym sa...

For en skjønn gutt dere har.
Håper han får være hos dere lenge....
Sier som flere andre, det er rart å tenke på at han er så syk når han ser så frisk ut på bildene.
Jeg håper dere får med dere mange gode minner av minstemann på veien, og jeg håper den veien blir lang. En så liten gutt fortjener ikke å gå gjennom alt han må gjennom nå. Det burde i alle fall føre til en lykkelig utgang.

Meg

Anonym sa...

Jeg gråter for deg, Heidi. Du kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke deg, men dette gjør vondt å lese. Jeg ber om et mirakel, jeg håper minstemann slipper å ha det vondt og at feberen slipper taket.
Jeg tenker på dere hver eneste dag
Mange klemmer fra Marit

Anonym sa...

Håper på et mirakel for lillemann sin del.

Og at feberen går fort ned så antistoff behandlingen bli satt i gang etter planene.

Klem fra Tinka på FP.

Anonym sa...

Ber til alle lykkens guder om at gutten din har mer styrke i seg og kjemper seg videre.
Gråter for dere.
Klemmer fra en mor

Anonym sa...

Jeg leser og tenker på dere hver dag Heidi. Hver kveld tenner jeg et lite lys for håp og mirakler for min egen lille vakre, i går stod det to lys ved siden av hverandre og det andre var minstemann sitt.
Det vil det gjøre hver kveld fremover.
Mange klemmer

Anonym sa...

Han er så vakker! Tenk at kreften kriger inni han, det er helt ufattelig. Ber om et mirakel! Håper at han blir kvitt feberen og at antistoff.kuren kan benyttes, her må alt prøves!

Tenker også masse på jentene dine, hvordan de må oppleve dette. Håper at dere kan få gode dager framover nå, det er viktig.

Klemmer fra Vibecke

Anonym sa...

Han er bare så utrolig skjønn og nydelig:smelt: Han har et så spesielt blikk, et blikk som smelter hjertet med en gang man blir møtt av det:elsker:

Håper dere får bukt med feber og infeksjon slik at dere får testet antistoff-kuren, I mellomtider ber jeg om et mirakel...

tenker på dere hele dagen, og natta som var, var lang.. lå leeenge før jeg klarte å sove, lå å ba om et mirakel..

Håper virkelig at dere får bare fine dager fremover nå:klemme:

Anonym sa...

ups, å den forrige mld var fra meg,

Stine (tingeling132)

Anonym sa...

Vi er mange som ber om et mirakel for den skjønne gutten deres!
Håper feberen gir seg,så han kan få en ny kur.
Mange varme tanker til dere.
Klem fra TIK på FP

Anonym sa...

Jeg har ikke lenger noen ord som kan dekke den medfølelsen jeg har for dere *klemme* Jeg håper iallefall at han har mange fine dager foran seg, at feberen og smertene lar ham være i fred fremover.

Som så mange andre ønsker jeg dere et mirakel - måtte englene forstå at gutten med de dype blå også trenges her, hos en familie som elsker ham!

Klemmer fra Didi

Anonym sa...

han er så nydelig, minstemann.
det er så vont å lese de siste oppdateringene.
jeg tenker masse på dere. dere kjenne rikke meg, men jeg følger med hver dag, og tenker på dere.

mokki(nm)

Anonym sa...

Stakkars lille gutten, håper han blir kvitt feberen fort og at dere får gjennomført antistoffbehandlingen.
Han er så utrolig skjønn. Helt ufattelig at kreften herjer sånn med lille kroppen...
Tenker på dere dag som natt. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for dere...
jeg kjenner dere jo ikke, men...

Stor klem fra Ina/Lucia

Iselin sa...

Så nydelig han er!! Utrolig urettferdig at han må gjennomgå noe slikt den uskyldige, lille kroppen! Du kjenner ikke meg men jeg tenker masse på dere hele tiden, og krysser alt jeg har for at det skal gå rett vei! Håper feberen skal gå ned og at dere får tatt antistoff-behandling.

Mine tanker går til dere i denne vanskelige tida..
Klemmer fra Isse (NM)

Anonym sa...

Tårene triller i kveld også, dette er bare så ubeskrivelig vondt å lese...
Tenker på dere mange ganger om dagen. Minstemanns historie har lært meg å være ekstra takknemlig for mine to friske gutter. Vi aner ikke hvor heldige vi er.

*klem*

Anonym sa...

Følger med på deres kamp mot styggedommen i kreften på den lille prinsen deres. Må være helt grusomt å oppleve!

Krysser fingrer og håper han blir kvitt feberen og at et mirakel skjer!

Mine tanker er hos dere!

Anonym sa...

Stakkars lille Minstemann! Er inne å leser på det du har skrevet for første gang. Ble så grepet at tårene siler i strie strømmer når jeg ser på bildene du har lagt ut, og det du har skrevet. Jeg føler utrolig mye med deg i den smerten og sorgen du og dine gjennomgår, så mye at jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn at jeg håper og ber om at det må skje et under og et mirakel som gjør at dere får beholde deres lille skatt. En utrolig nydelig baby gutt du har....En varm klem sendes....