mandag 27. august 2007

Mandag

Jeg forstår det er er mange som venter nå. Jeg har fått mange sms, men jeg har ikke orket å svare alle sammen. Jeg vet det ikke er ment som mas, men om jeg skal begynne å svare alle så tar det mer tid enn å skrive litt her..

Det er hyggelig at så mange bryr seg om oss og vil vite hvordan det går.

Jeg vurderer hele tiden hvorvidt jeg ønsker å bruke tid på bloggen eller ikke, siden hvert øyeblikk er verdifult. Dessuten må man ha i bakhodet at internett tilgang ikke er en rettighet, men et privilegium. Det er mange mennesker her, og bare 2 pcer. Dessuten bor vi i brakkene, og der er det heller lite tilbud. ( les: ingenting)

Situasjonen er uforandret.. Han var nær og bli lagt i respirator gang på gang i helgen, men klarte seg hver gang. Legene synes det er godt at han er stabil, og enn så lenge får han ligge med nesegrime eller maske.

De har vurdert han så stabil og de er _nødt_ til å få vite om det er kreften eller ikke, så de tar beinmargsprøve på onsdag. Etter den er tatt så er ikke avgjørelsen så vanskelig hvorvidt han kan bli lagt i respirator eller ikke. For det gjør de ikke det øyeblikket han strever mer, hvis prøven er dårlig.

Faktisk har de ikke snakket om hva som skjer om prøven er bra. Det er ikke et godt tegn, og det gjør vondt. De er i ferd med å gi opp helt.. Jeg ønsker så desperat inni hjerterota at minstemann skal snu.. Jeg håper og tror han skal det, men det er så utrolig vanskelig.. Jeg ber hele tiden om visdom og styrke, så jeg kan se hva jeg skal si eller gjøre. Midt inni alle disse menneskene, så føler jeg meg utrolig ensom. Så forlatt.. Det er ikke til å unngå at jeg blir veldig dyster og oppgitt.

Det er så vondt å se han. Han strever og strever og gråter.. Faktisk er det ikke gråt, men et litt langt stønn. Han veiver med armene og vil uttrykke noe, men vi aner ikke hva. Vi prøver alt.. Mer smertelindring, vann hvis han er tørst, flytter på han om han ligger på noe vondt. Det er så fortvilende, og mye tid går på å prøve å finne ut hva han mener..

Så sovner han.. Pusten er tung og vanskelig, akkurat som om noen sitter på brystet hans. Væsken har ikke gått ned, heller ikke omkretsen..
Det eneste de sier om leveren og væsken er at dette skal gå bort med tid og stunder om det viser seg å være bivirkninger. De gjør ikke noe særlig anderledes om beinmargsprøven skulle være bra, for han må kjempe denne kampen aleine. Han får ikke lov til å spise, og han får ikke næring intravenøst. Alt må vente til etter onsdagen...

Magen hans romler, og han gråter mange ganger sikkert av sult også. Han klarer nesten ikke å svelge, så det er håpløst å skulle amme han. Melka er i ferd med å bli borte, så snart er denne epoken over.
Det er kjempe vondt å vite at man ikke kan tilby noe, men kanskje det er greit også. Brystspreng i en begravelse er ikke akkurat noe å trakte etter.

Minstemann svever mellom liv og død. En liten beinmargsprøve skal fortelle alt.. Den blir dommen, konklusjonen og avgjørelsen alt i en og samme pakke. Når den viser at kreften er sterkere enn noen sinne, vil minstemanns liv ebbe ut. Behandlingen fortsetter nestensom før, men vil ikke bli trappet opp.

Jeg kjenner meg sint.. Sint for at jeg tillot meg selv å håpe så mye som jeg gjorde. Om drømmen min stemte så velger jeg å tro at den stemmer uansett hva jeg måtte føle nå. Jeg vil ha en forandring nå, og jeg vil at det snur... Dette unner jeg ikke min verste fiende!

Min lille gutt skal ikke visne hen.. Han skal vokse, han skal spise, han skal igjen gå.. Jeg skal se han bli voksen!

Kjære lille minstemann
Jeg vet du hører meg når jeg sier det, og jeg håper du forstår at jeg mener det..
Jeg elsker din lille kropp, ditt blikk, og din varme.
Jeg ønsker å se deg når du bli stor.
Fra første dagen jeg la mine øyne på ditt nyfødte blikk, så visste jeg at jeg elsker deg mer enn livet selv.
Ikke gi opp, for jeg gir deg aldri opp.
Du er min sol, mitt sjarmetroll og lille ramp.
Vis at det finnes mer med deg enn øynene ser.
Vis at du har en oppgave i dette livet, og kan ikke forlate det.
Vær til stor inspirasjon for mange mennesker og bevis alle legene feil..

Vakre lille gutten min, med de blåeste øynene jeg har sett.
Bli hos meg..

104 kommentarer:

Anonym sa...

Tenker på dere foreldre, på søstre og på lille vakre minstemann.
Tårene triller, så meningsløst og urettferdig..... Krysser fingrene til onsdag å håper på et mirakel.
Ingrid

Anonym sa...

Gråter nå. Håper, håper, ber og ber, dette må gå. Kjære alle gode krefter, samle dere om Minstemann, han trenger dere.

Anonym sa...

Blir tom for ord, men tenker så veldig på dere hele tiden. Måtte dere få gode nyhtere på onsdag!!
Lille, vakre Minstemann!

Kirsti

MrsSoersdal sa...

In a hurry, love you guys, more later.

Love,
Heather

Anonym sa...

Uff, nå renner tårene her Heidi.
Tusen takk for at du orker å oppdatere oss. Skjønner at det må være en stor påkjenning for deg og at det ikke alltid er like enkelt å få det til.

Jeg hadde sånn håpet at han skulle ha blitt en del bedre i helgen. At han ikke hadde så mye vondt lenger.
Jeg ber om at den beinmargsprøven på onsdag viser GODE resultater.
Den MÅ den.

Du er et god menneske Heidi. Hadde det bare vært noe man kunne gjort for deg så du slapp å føle deg så ensom og forlatt. Du fortjener å ha et godt og stort nettverk rundt deg som ser deg som menneske og mor.

Jeg tenker på dere hver eneste dag, mange ganger til dagen.
Denne kampen må vakre flotte minstemann vinne.

Klemmer og gode vibber fra
Oss

Anonym sa...

Jeg er nesten helt tom for ord.

Tårene triller - håper på et mirakel onsdag. Tenker masse på dere!

Bente

Anonym sa...

Nå gråter jeg.

Jeg håpe så intenst at han begynner å bli bedre og at dere får positivt svar. Du har kanskje skrevet det, men hvor lang tid tar det før dere får svar på benmargsprøven?

Pelen

Anonym sa...

Tenker på dere hele tiden
*klæm*

Anonym sa...

jeg har ikke ord. Dette gjør så vondt. Tårene triller for dere. Sender alle varme tanker deres vei.
klemmer

Anonym sa...

Å, herregud. Nå hylgriner jeg...
Jeg blir tom for ord, vet ikke hva jeg kan si som trøster.
Måtte alle varme tanker og bønner sammen med minstemanns livsvilje vise slik styrke at han kommer seg gjennom dette. Håper så inderlig at prøven på onsdag gir dere gode resultater....

Dere er med meg i tankene hver eneste dag!
Minstemann, kjemp! Dette skal og må du klare.

Klem fra
Siri *3barn*

Anonym sa...

Hjerteskjærende lesing.
Tenker på dere hele tiden.

Om dette skulle vise seg og være siste stopp for minstemann, så har han i alle fall fått mange hundre mødre i Norge til å prise hver dag de har med sine barn.

Håper han slipper å ha det vondt mer snart, om han tar veien hjem til Gud, eller kjemper seg ut av dette.

N.

Anonym sa...

Kjære Heidi.

Alle her forstår at oppdatering av bloggen ikke er det første du vil bruke tiden på nå. Vi venter med alt krysset og håper sammen med deg. Takk for at du vil dele med oss, selv om det er triste og vonde nyheter vi leser.

Minstemann er mine tanker hele dagen. Hver gang jeg ser på min lille gutt, så tenker jeg på din. Ber om at det fortsatt er håp, ber om at Minstemann skal klare seg.

-shg- (nm)

Anonym sa...

Jeg gråter Heidi for deg for skatten din og for at verden er så grusom. Skulle ønske jegkunne hjulpet deg, båret noen av dine byrder, men man kan bare håpe at situasjonen skal snu.....

klem....

Anonym sa...

Ååååååå så trist. Jeg har tenkt så mye på dere, og nå gråter jeg så tårene triller. Håper på et mirakel, og at formen snur. Du var jo så fin og virket så pigg, da vi så deg på lekerommet på sykehuset lille venn. Da lekte du, mens min store lillegutt ikke klarte å leke.

Anonym sa...

Tårene renner. Dette er så urettferdig, så ufattelig tragisk. Krysser alt som kan krysses. Det må og skal komme gode nyheter på onsdag.
Tapre lille Minstemann..

Tenker så mye på dere

Varme klemmer fra Løvenstad

Anonym sa...

har ikke ord...tårene sier alt..

kjære tapre minstemann, kjemp!

Anonym sa...

Kjære Heidi.

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive, men jeg bare MÅ få la deg vite at du ikke er alene.
Jovisst sitter du der på sykehuset alene, men det er allikevel mange av oss som er sammen med deg hele tiden.
Ikke et sekund klarer jeg å slippe tanken på minstemann, og ikke et minutt går uten at jeg håper av alle mine krefter at dette skal snu og at han skal bli bedre.
Jeg krøkes av avmakt over at han skal ligge å lide -INGEN barn skal ha det sånn. Det må bare snu nå....

Håper prøven i morgen gir oss det svaret vi så gjerne vil ha.

*krysser fingrene*

Klem fra Fruktflua

Anonym sa...

Dette er så vondt å lese.... Herregud, så vanvittig urettferdig! Må innom her hele tiden og se hvordan det går. Håper og håper det snur, og at minstemann blir frisk igjen. Tårene bare triller og triller. Tenker på dere hele tiden.

Fortsatt mange varme tanker til dere....

Sunny (NM)

Anonym sa...

Kjære Heidi...

Jeg er inne og leser hver eneste dag. Håper så sterkt på bedre nyheter, for hver gang.

Jeg har ikke ord. Men jeg vil at du skal vite at vi også er en del av den store heia-gjengen deres.

Og nei... tenk nå ikke så fælt på bloggen. Vi har alle forståelse for at den ikke går først!

Stor klem fra Mini (NM).

Anonym sa...

Kjære Heidi.

Tenker masse på dere, og krysser fingrene for at du får de resultatene du og (vi) ønsker på onsag.
Gode og varme tanker fra meg til deg.

Anonym sa...

Jeg vet ikke hva jeg skal si, men føler at jeg bare må si noe! Tenker så på dere alle sammen, håper lille skatten deres klarer seg! Stakkars lille gutten... Krysser alt som kan krysses! Håper på et mirakel på onsdagxxx

Anonym sa...

minstemann!

DU ER STERKEST I HELE VERDEN!!!!

Klem fra en mamma som tenker og ber for deg!

-May S -

Anonym sa...

Et nydelig dikt som sa så mye, det sa alt.
Det var rørende og jeg gråt da jeg leste det.
Jeg håper så inderlig at minstemann klarer å klamre seg til livet.
Lykke til på onsdag, tenker masse på dere alle sammen.

Klem fra Gurine/Gro

Anonym sa...

Et nydelig dikt som sa så mye, det sa alt.
Det var rørende og jeg gråt da jeg leste det.
Jeg håper så inderlig at minstemann klarer å klamre seg til livet.
Lykke til på onsdag, tenker masse på dere alle sammen.

Klem fra Gurine/Gro

Anonym sa...

Tårene triller når eg leser hvor vondt dere har det!
Tenker på dere hele tiden, og ber om at minstemann snart blir bedre!
Sender varme tanker og klemmer til dere alle!
Og mange styrke klemmer til minstemann

Anonym sa...

Kjære, kjære Heidi!
Jeg beundrer deg for den du er! Du er UNIK!

Å du, kjære minstemann!
Jeg gråter for deg, hyler for deg for ingen, nei! INGEN liten vakker gutt som deg fortjener å ha det så vondt!
Tør nesten ikke følge med videre, er så redd for ekstra dårlige nyheter.....at du velger veien hjem til Jesus så altfor tidlig.
Vil så gjerne du skal leve mange gode år på den jord enda, du har jo knapt begynt livet kjære minstemann!
Jeg ber om en stor ting-at DU skal bli frisk! Ingenting hadde vært bedre akkurat nå-INGENTING!!
Så kjære-kjære Jesus, vern om minstemann og la han bli frisk!
AMEN!!!

*klem* fra nm-mor som har følgt dere fra dag 1.

Anonym sa...

tårene renner som en foss, snuppa står ved siden av å skjønner ikke hva i alle dager som skjer med mamma.. jeg skjønner bare ikke hvor du henter styrke fra Heidi, men det er som de sier.. hvem ville ikke kjempet.. men alikevel.. jeg er overveldet over din styrke..

At han er stabil er da på en måte godt, men nå må da jammen meg mirakelet snart skje.. håper og vil tro at det skjer på onsdag ved beinmarg.prøv.

Livet kan da bare ikke være så meningsløst??

Kjære minstemann: KJEMP!! ikke gi opp!

Sender varme gode klemmer!

Stine (Tingeling132)

Ps: å du må bruke den verdifulle tiden på akkurat det du føler er riktig nå Heidi! Vi er riktignok veldig spente og nervøse som sjekker inn hundre ganger pr dag for å se, men at du bruker din tid på minstemann er jo en selvfølge. Skriv her når du vil og orker Heidi!

Anonym sa...

No triller tårene her på kontoret... Hadde så sterkt håpa på bedring til i dag. Det er så urettferdig! Så meiningslaust! at ein liten uskuldig gut skal lide slik. Fortsetter å håpe på prøvene til onsdag.

Vakre lille Minstemann... kjemp! Mamman, pappan og søstrene dine elsker deg så høgt, og vi er veldig mange her ute som heier på deg, tenker uavbrutt på deg, ber for deg. Du skal jo til himmelen ein gong lille venn, men det er vel ikkje meininga at det skal skje alt no...

Tårefylte klemmar fra Gry

Anonym sa...

Sitter her og griner og griner...stakkars stakkars lille vennen din, lille solstrålegutten din..
Tenker bare hele tiden mens jeg leser:tenk om det var min lille gutt som låg der,jag kjenner smerten din så dypt inne i hjertet mitt, men jeg kjenner ikke på långt nær s mye som det du gjør Heidi..
Livet er bare så ufattelig urettferdig noen ganger, det går ikke å fatte hvorfor enkelte må ha det så vanskelig, og hvorfor sm uskyldige barn?
Tenker på dere hele tiden, ber om ett mirakel for lille god gutten din.
Anna.

Anonym sa...

Jeg gråter med dere. Håper og ber om et mirakel.

Klem fra Siw (minon)

Unknown sa...

Ber om at høyere makter sender all sin gode kraft til minstemann!
Jeg er ikke religiøs person,men når det gjelder det som skjer på minstemann så tror jeg alt hjelper.

Det hjelper å be,jeg gjør det hver dag for han og dere.

Heidi,du er en inspirasjon,en av de sterkeste kvinnene jeg har "møtt",du skriver slik at setter seg inn hjerteroten min og blir der.
Tenker på deg og minstemann!
Og familien din.

Klemmer fra Frysh

Anonym sa...

Sterk lesning for en som selv er mor, selv om jeg er heldig og har friske barn så kan jeg forestille meg angsten ,sorgne og fortvilelsen...men håper håpet er sterkere enn alt dette.

klem "ugla"

Anonym sa...

Tenker på dere hele tiden.... og på lillegutt som jeg får så vondt av å se ligge å kjempe for livet sitt.

Jeg håper dere vet at vi er der for dere, selv om det er så lite vi kan gjøre i denne sammenheng. Vi følger med på hva som skjer, men vil ikke forstyrre for mye nå når jeg vet dere har nok med det som skjer. Men vi er her - for dere..., og tankene er hos dere hele tiden.

Utrolig trist å lese om de siste dagers utvikling. Lillegutt som vi har sett så aktiv... Håper inderlig at vi får et lite håp på onsdag..

Tenker på dere,

Hilde og Thomas

Anonym sa...

Kjære Heidi.

Denne bloggen er din blogg. Vi er priviligert som får følge den, men føl deg for all del ikke forpliktet til å oppdatere den, når du føler du ikke har tid. Hvert sekund med Minstemann er viktig nå, og det forstår vi alle som følger dere.

Vi sitter her utenfor og leser, får ta del i livet derers gjennom ordene dine, men vi kan slå av maskina og legge oss på kvelden, klemme litt på barna våre og koble vekk det vonde. Det kan ikke du. Du må tåle smerten hele tiden, du kan ikke koble vekk det som skjer med Minstemann nå. En mors mareritt er det du står oppi nå.

Jeg tørker tårer når jeg leser ordene dine og ser bildene av den lille kroppen som ligger der så syk.
Lille Minstemann, du kjemper en hard kamp, og jeg ønsker av hele mitt hjerte at du vinner den kampen.

Som noen sa her tidligere, nå må alle gode krefter samle seg og gi styrke til Minstemann, han trenger dere...

Marianne(Enni)

Merete sa...

Kjære Heidi m/familie!

Det er ikke så mye man kan si, det er som så mange andre skriver her; man blir tom for ord...

Men vil gi dere et par bibelvers på veien(Jeg åpna bibelen min og da havna jeg på en side i Jesaja hvor det lå et bokmerke med et bibelvers fra Lukas på):
"Ingenting er umulig for Gud" Luk.1,37
"Vær ikke redd, for jeg er med deg. Se deg ikke rådvill omkring, for jeg er din Gud! Jeg gjør deg sterk og hjelper deg, ja, holder deg oppe med min frelserhånd". Jesaja 41,10

Vi håper og ber om at Guds vilje er at Lille R. skal bli frisk!

Anonym sa...

Sender varme tanker og klemmer til dere. Skal krysse det som krysses kan for at det går deres vei på onsdag og at formen til minstemann endelig snur i positiv retning.

Dere er i mine tanker...

Tini 2 (nm)

Anonym sa...

Kjære dere, hvordan det er å være menneske oppi det dere er i nå - det forstår jeg ikke.

Jeg tror at ditt håp om at Minstemann skal bli frisk har holdt deg opp. Du MÅTTE tro på det! Som mamman hans, så hadde du ikke noe valg! Du skal være gla' for det - uansett.

Vi som blogglesere har på ingen måte rett på en oppdatering - det er et privilegium!

Du er helt fantastisk som i det hele tatt orker å tenke på andre enn Minstemann - håper ordene du selv skriver kan være en form for bearbeiding og at tankene vi sender gjør det et microgram lettere å bære det vonde!
Åååå som jeg skulle ønske å ta endel av byrdene dine..

Kjære kjære dere, jeg håper og ber for gutten deres - igjen og igjen!!!

Kjemp Minstemann - KJEMP!!!

MVH Reggius

Trine sa...

Dette var vond lesing.
Tenker sånn på dere.

Tenner et lys og håper Minstemann snart snur.

Anonym sa...

Du skriver så levende om hva som skjer. Det er mange tårer som renner rundt om i norges land, med ønske om det beste beste for Minstemann.

Jeg har tenkt en del på bloggen din i det siste Heidi, dette at den ikke må føre til en pliktfølelse fra din side. Vi må tåle å leve i uvisse, akkurat som du ganske ekstremt må tåle å leve i det uvisse. Jeg tror det er få som forventer informasjon fra deg, og svar på henvendelser/støtteerklæringer.

Tankene mine er hos dere hver eneste dag.

Irma

Anonym sa...

Tårene trilter nå.

Ber om at minstemann skal klare å holde seg sterk og bli frisk.

Klem Laura

Anonym sa...

Kjære Heidi!
Vi kjenner ikke hverandre, men minstemann har brent seg inn også i våre hjerter. Kjemp, lille fine Minstemann! Smilet ditt har nådd oss selv om vi ikke har sett deg. De vakre øynene dine ser på oss fra pc-skjermen, og vi ønsker av all vår kraft at mamma`n og pappa`n din skal få beholde deg! Lille fine Minstemann - vi vil at du skal leve - og vi tenker på deg hele tiden!
Hilde

Anonym sa...

Er tom for ord.. Finnes ingen ord i verden som kan trøste nå uansett.. Håper og ber sammen med dere at prøvene på onsdag viser gode nyheter.

Tenker på dere hele tiden, enda jeg kjenner dere ikke.

Sender all min styrke til dere, så dette skal bli en bitteliten smule enklere for dere å bære.

Kjemp Minstemann, kjemp!

*A*

Anonym sa...

Kjære Heidi.
Det gjorde så godt å få hilst på deg igjen og få se lille kjemper. Det gjorde godt for hjertet. Gud, han er sååå skjønn. Nydelige minstemannen. Han SKAL klare seg. Han er en liten fighter.

Jeg ber for skjønningen deres.

Varme klemmer fra Kariann m/fam

Anonym sa...

Håper dette snart vil snu, dette er så vanskelig å forstå! Kjemp lille R..vi heier på deg!

Tenker på dere hele tiden.
Masse klemmer Minnie

Hege sa...

Tenker på dere og signerer Enni sitt innlegg.
Ber fortsatt om et mirakel.

Anonym sa...

Jeg håper ikke du svarer på henvendelser og oppdaterer bloggen med mindre du føler det gir deg noe. Du skal ikke tenke på andre enn Minstemann, deg & familien.

Mange tårer og klemmer fra Veronal

Anonym sa...

ta deg litt fri Heidi...du skal IKKE føle deg forpliktet i denne tunge stunden å gjøre noe som helst annet enn å¨bruke tiden på minstemann og familien.

jeg håper og ber om forandring nå...
har så vondt for ham..
dere er alltid i tankene og bønnene mine...

Anonym sa...

Har fulgt kampen til Minstemann siden det startet (via NM).

Kan bare føye meg inn i rekken av mennesker som krysser alt for han, og håper det skal gå rett vei!

Oppdater når du kan og har overskudd, vi er jo ikke det viktigste her..

*stor klem fra Lucie*

Anonym sa...

Ord blir så små.
Sender over noen klemmer til trøst.

Anonym sa...

Jeg gråter for dere, og sangen "Eg ser" m/Bjørn Eidsvåg detter inn i hodet mitt nå. Den sier så mye av det jeg tenker og føler nå.

All gode engler - våk over Minstemann!

Kitt

Anonym sa...

Gråter når jeg leser dette! Jeg tenker å dere! Måttte dere få gode nyheter på onsdag. Ber for dere.

Anonym sa...

Jeg er glad for at du bruker tiden din mer på minstemann enn på bloggen. Ta godt vare på gutten din for oss i denne tiden.

Jeg satt med min lillegutt (som er akkurat like gammel som din) på fanget i dag ved pc`en for å se om du hadde skrevet i bloggen. Jeg så på bilde av minstemann, det siste der han holder øynene litt åpne. Lillegutten min lente seg mot bildet, som jeg hadde "forstørret", la kinnet inntil bildet og gav minstemann en klem og sa hmmmmmm.... Tårene trillet lenge hos mammaen da...

Alle tanker går til den tapre gutten og hele familien

Anonym sa...

Hva du skal bruke tiden din på nå, bestemmer du selv. At du ønsker å bruke tiden på minstemann er en selvfølge. Det skjønner vi alle sammen(selv om vi er her inne flere ganger i timen og håper på oppløftende nyheter). Det er ikke en selvfølge at vi skal få følge dere videre.

At vi sier vi sitter rundt i Norge og gråter og ber for dere og minstemann, hjelper ikke deg på annen måte, enn at du kanskje forstår at du ikke er alene om å synes at det er fælt det dere opplever nå. For du er ikke alene. Men den tyngste børen er det dere som er nærmest som må bære. Det er dere som opplever smerten og frustrasjonen og maktesløsheten på kroppen når dere har et så sykt barn. Det er dere som må forholde dere til å se på at deres egen unge svever mellom liv og død og har det vondt.

Du skal vite det, at ved å ha latt meg få ta del i sykdommen og kampen helt fra begynnelsen, selv om jeg ikke kjenner dere, har gjort meg mye mer bevisst på hva jeg har, og hvor fort jeg kan miste det.

Lykke, lykke til med beinmargsprøven.

Cecilie/Fimbo

Anonym sa...

Kjære, kjære deg! Så sliten dere må være...
Jeg, en fremmed gråter over det dere og minstemann må igjennom. Hvor mye må ikke deres hjerter da verke.

Måtte noe/noen over oss alle se litt ekstra mye til minstemann nå. La onsdagens prøve gi en lovnad om bedre tider.

Ingen foreldre skulle måtte se sine barn lide på denne måten. Alt blir snudd på hodet og universet snurrer feil vei. Kan kun ane en liten del av det kaos som må regjere i hjertet og sinn hos dere nå,men dere har fått en plass i hjertet mitt og jeg gråter, håper og ber sammen med dere.

Ålesund

Anonym sa...

jeg måtte bare innom igjen...lese det samme som i sted, kjenner jeg må la ordene synke inn Heidi. Det blir for tøft for selv meg, en fremmed å ta innover meg smerten du beskriver...avmakten, sorgen og sinnet.

Verden er urettferdig, og den kan være et vondt sted å være i noen sammenhenger. Man kan ofte spørre seg om hvorfor ting rammer noen så mye hardere enn andre...Jeg vet ikke om det finnes svar på det...

Jeg gir en tilbakemelding daglig på det du skriver,er som sakt innom og leser ofte, noen ganger flere ganger i timen, det sist jeg gjør før jeg legger meg om kvelden.
Det er smertefullt å se at det ikke er de store endringene, men det at han er stabil er jo på en måte litt godt å høre også.

Jeg har ofte spurt meg selv når jeg kjenner på litt av din sorg om hvorfor jeg ikke slutter å lese, undrer ofte på om jeg vil ha resten...fortsettelsen, men du skriver så bra, utrykker deg så fint og med din skriving gir du perspektiver på ting...Man kan gjerne leke struts og putte hode i sanden og si at dette angår ikke meg, men jeg føler det gjør det...

Det angår meg ikke på den måten at jeg kjenner deg, men det å få lov å bry seg om noen man ikke kjenner er godt.
Det er godt å heie på MInstemann, godt å støtte deg og la deg vite at du ikke er bærende helt alene på en så stor sorg som den du har nå. Vi som leser det du skriver og gir deg tilbakemeldinger tar ingenting av din byrde, men vi er der for deg uansett utfall...

Jeg har tenkt mye på denne bloggen din, tenkt på hvordan det blir den dagen den ikke er mer på godt eller på vondt...Hvordan vil det bli?

Jeg vet at skatten din svever mellom liv og død, og at man kan hende ikke vet utfallet av denne sykdommen.Kan hende hjelper ikke våre bønner, kan hende er det ikke noe håp. Kan hende har den lille fighteren ikke mere krefter igjen til å stritte i mot...Det kan hende, og ut i fra det forstår jeg din ensomhet, din følelse av å være alene, for det er jo ikke mange som er i din situasjon...Heldigvis kan man si, så rammer ikke sykdom og død sånne små...

Men det kan også hende at alle våre bønner tilsammen med dere nytter, det kan være at mirakler skjer, tro kan ofte flytte fjell er det et ordtak som sier...Det kan hende at det fortsatt er håp.

Jeg ber om det, jeg ber om MInstemanns fremtid, jeg håper at bønner når frem og at et under skjer.

Jeg ber om at du ikke mister lille gutten din....

En varm klem sendes fra en mamma til en annen fantastisk mamma...

Anonym sa...

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal si, men en klem vil jeg gjerne gi dere.

Vimsen

Anonym sa...

Kjære dere!

Jeg gråter, ber og lider med dere! Stakkars mennesker, og hva dere nå går igjennom!!!

Nå er det bare å be og håpe om at onsdag vil bli en god dag!

Jeg, og veldig mange med meg, er med dere i tanker og bønn.

Jeg har løftet minstemann opp foran Jesus i bønn mange ganger og bedt om helbredelse. Han ser hvordan denne lille gutten kjemper. Han ser at livet kanskje er i ferd med å ebbe ut... Han er i stand til å helbrede i dag, som Han gjorde da Han vandret her på jorda!
Måtte minstemann være enda et bevis på dette!

Hold ut! Gi ikke opp!
Mist ikke troen! Men du er virkelig TØFF. Samtidig med at du skal tilbringe mest mulig tid med din elskede lille gutt, og alt det daglige du ellers må gjøre, så holder du oss oppdatert om minstemann.

Men, som jeg også vil si, prioriter gutten din!!
Vi er mange som lever i en intens spenning nå, men vi kan ikke forvente at du skal bruke tid på oss.

Vi ber videre, og jeg gir ikke opp håpet, selv om jeg mange ganger har latt fortvilelsen ta overhånd her, og har grått og rast mot dette onde som nå herjer!

Så lenge det er liv, er det håp!!!

Mange klemmer fra Laila

Anonym sa...

Ikke gi opp Heidi!!! Det er fortsatt håp !!

Skal be for minstemann. Dette skal gå...

Masse tanker til deg og hele familien

Anonym sa...

Kjære dere, jeg tenker mange gode tanker for dere hver dag.

Klem fra Nenne

Anonym sa...

Kjære Heidi,

Håper av hele min sjel at minstemanns tilstand bedrer seg nå. Hjertet mitt blør for dere alle.

Håper onsdag blir en lykkedag for dere. Da hadde verden blitt et bedre sted.

Bloggen er til for din egen skyld. Du skal overhodet ikke føle press til å skrive her, selv om vi er mange som sjekker den utallige ganger om dagen. Tiden med dine kjære er tusen ganger mer dyrebar enn noen bokstaver på en dataskjerm. Tror absolutt alle mener det samme.

Jeg tør ikke og får ikke kommet på Riksen så lenge jeg er så forkjølet. Men med én gang jeg er frisk igjen kommer jeg, hvis du vil ha besøk da.

Brenner lys og tenker på dere 24-7.

Varme klemmer fra Linda

Anonym sa...

Tenker på dere heidi! Det er vondt å lese. Det er sterkt å lese. Og det er umulig å ikke bli berørt av det du skriver her jeg sitter på jobb og burde gjort helt andre ting. Men jeg klarer ikke å slippe minstemann. Jeg må bare fortsette å håpe, be, håpe, be! Ønsker av hele mitt hjerte at det snur nå, og at gode nyheter kommer på onsdag. Alle gode tanker til dere! Klem kl

Anonym sa...

Tenker så mye på dere nå.
Klem

cora sa...

All min støtte går til dere. Håper med hele mitt hjerte at minstemann vinner denne kampen.

Skjønner godt at hvert minutt er dyrebart og at det ikke alltid er like lett å oppdatere bloggen.

Jeg har så inderlig lyst til å gi deg en klem.

Håper nyhetene på onsdag blir gode!

Anonym sa...

Mine tanker er med dere. Hele tiden...

Anonym sa...

Jeg har fulgt med i bloggen, men har ikke hatt så mye å si. Men nå fikk jeg lyst til å si noen ord.

Jeg har bodd på brakkene på riksen selv, og vet hvor triste de er. Jeg synes det er fint at du skriver litt om livet rundt et sykt barn, for pc og god tid er absolutt ingen selvfølge når man har et kritisk sykt barn. Alt tar tid.

Jeg kjenner meg så godt igjen det du skriver om at andre sier man er så sterk. Men man har jo ikke noe annet valg enn å gjøre det man må. Det er viktig at du gjør det som føles rett for deg mht bruk av tid, uansett hvor mange som ønsker å følge med.

Ellers så sender jeg en rekke gode tanker, til en fremmed familie jeg kun har truffet på nett. Måtte utgangen bli lykkelig. Det har skjedd før, det er lov å håpe.

Anonym sa...

Innlegget ditt i dag er det sterkeste jeg noensinne har lest. Dette er helt forferdelig. Minstemann er i mine tanker dag og natt. Jeg ber og håper om et mirakel, at du skal få se minstemann vokse opp, leke, gå og leve det livet han fortjener, dere fortjener!
Dere er i mine tanker.
Klem fra Marit.

Anonym sa...

Tenker på dere hele tiden!
Tenner lys igjen i dag!

Kjemp Minstemann, kjemp! Denne kampen må du vinne!

Klemmer fra C m/familie

Anonym sa...

Det er så hjerteskjærende om Minstemanns kamp mot sykdommen. Det gjør så vondt å lese dine følelser og tanker, for jeg forstår deg så inderlig godt. Jeg har vært gjennom en lignende kamp med mitt minste barn, jeg kjenner meg så igjen i mye av det du skriver. Du sier du føler deg så alene, men det er du ikke. Jeg kjenner så mange følelser, så mye kjærlighet, tro og håp bak hvert eneste ord skrevet her inne av oss lesere. Vi bryr oss alle sammen, selv om vi ikke kan være der fysisk for dere.

Jeg ber for lille R, ber for deg og resten av familien din. Jeg sender all min styrke gjennom min tro, og ønsker av hele mitt hjerte at ting blir bedre fra i dag av.

Anonym sa...

Jeg griner og griner, stakkars dere. Det er for jæ.... å se sine små syke, og man føler seg ufattelig alene og maktesløs i kampen.

Tvi tvi Heidi, vi krysser fingre og tær fortsatt. Måtte englene våke over minstemann :)

Pille (BP)

Anonym sa...

Ord blir så fattige...
Tenker masse på dere, og ser etter oppdateringer flere ganger per dag.

Håper virkelig dere får ha gutten deres hos dere mange flere tiår!

Og så vil jeg bare si at du ikke skal føle deg forplikta til å svare på 100 sms per dag. Det kan du ikke, og det tror jeg ikke blir forventet av deg nå i denne tiden.

***Ber Gud om å omrige dere med mange, mange engler for å lindre smertene, passe på dere og hjelpe minstemann tilbake til livet***

Stor klem!

Monica Riis sa...

Vis hvor sterk du er nå, lillemann. Kjemp imot, vis at du velger livet! Jeg heier på deg, hver eneste dag!

Stor klem fra meg & mine, som følger bloggen med et intenst håp om en lykkelig slutt.

Anonym sa...

Huff...tenker på dere hver dag. Krysser fingrene for gode nyheter på onsdag. Stå på minstemann!
Varme klemmer fra mamma i nord.

Anonym sa...

Som denne minstemann setter spor i oss alle som følger med dere rundt omkring i norge. Måtte dere få gode nyheter på onsdag - måtte det mirakler finnes.

Takk for at du er så tapper at du oppdaterer oss!

Alle gode ønsker til minstemann og familien, venner, kjente og ukjente.

Anonym sa...

Det gjør så vondt, så vondt, å lese hva dere går igjennom.
Du skriver som bare en mor kan skrive.

Jeg klarer virkelig ikke å fortelle deg hvilket utrolig sterkt inntrykk dette gjør på meg. Jeg tenker på dere dag og natt.
Og jeg håper så inderlig at onsdag blir en lykkens dag!

Klem Hufsa

Inagh sa...

Jeg føler så dypt og inderlig på smerten din - og ber med hele mitt hjerte og hele min sjel om at Lillemann må bli frisk og sterk...

Jeg ber også om at dere må finne styrke til alt dere går gjennom nå, og at dere har gode mennesker rundt dere som tar vare på dere oppi det hele.

Inagh

Inagh sa...

Jeg føler så dypt og inderlig på smerten din - og ber med hele mitt hjerte og hele min sjel om at Lillemann må bli frisk og sterk...

Jeg ber også om at dere må finne styrke til alt dere går gjennom nå, og at dere har gode mennesker rundt dere som tar vare på dere oppi det hele.

Inagh

pluttis sa...

som andre har sagt. har ikke ord. tenker på dere hver dag. og heier på lille r... kjemp lille venn...

pluttis fra nm

Anonym sa...

Kjære Heidi og familien!

Jeg kikker innom bloggen din flere ganger om dagen. Og håper sammen med deg! At du ikke prioriterer å oppdatere bloggen, men velger å være sammen med minstemann er veldig forstålig. Ta vare på hvert øyeblikk!

Jeg heier på minstemann og krysser fingre og håper at dette må gå bra!

Stor klem fra Blånn

Anonym sa...

Kjære Heidi!
Dette er tøfte lesestoff, av og til forstår eg ik at eg klarer å følge med på denne kampen som minstemann kjemper, eg tenker mye på dere alle, og blir nesten "sliten" av og lese det hjerteskjærende som du skriver. Eg kan ikke forestille meg hvor tøft dere har der midt oppi denne tøffe kampen, dette er jo virkelig alle foreldres mareritt.
Eg krysser alt eg har for minstemann på onsd, da må det komme gode nyheter. Eg forstår veldig godt at du bruker tiden hos minstemann nå, og ikke på å oppdatere bloggen, minstemann trenger dere nå. Vi venter på oppdatering, gråter og håper med dere, men vi er bare priviligerte som for lese alt du skriver kampene til nydelige, skjønne minstemann.
Mange tanker og håp sendes til dere alle fem.
Klem fr lena

Anonym sa...

Tenker på dere uavbrutt... Har ikke flere ord - bare tårer.

oslo78

Anonym sa...

Har ikke ord, tårene triller... Ingen skule måtte oppleve det dere går igjennom nå. Se sitt barn ligge å kjempe for livet. Håper prøven på onsdag gir gode nyheter!
Kjemp videre lille R!

Anonym sa...

Finner ikke ord..kjemp Minstemann, kjemp!

klemmer fra Vibecke

Anonym sa...

Håper du orker å kjempe litt til
minstemann!
En varm klem til dere alle.

Hilsen TIK

Anonym sa...

Åh guri så forferdelig...her renner både snørr og tårer! Nei, dette kan ikke skje, kreften får IKKE ta over!!! jeg ber og krysser fingre for at den lille go'gutten skal få en benmargsprøve med positivt utfall... Fy fader så URETTFERDIG livet er, har ikke ord:( Uansett hva som skjer så skal du vite at du er en fantastisk mamma for lille R og han vet og føler hvor mye du elsker han!
Mange klemmer fra Nikonius(NM)

Anonym sa...

Jeg vet ikke hva jeg skal si mer... Dette er så sterkt å lese. Alt vi kan gjøre nå er å be, og det skal jeg gjøre! Hold ut!!

Klem, Rosin

Anonym sa...

Tårene triller...

Anonym sa...

Ja, må minstemann vise at legene tar feil. Jeg ber til Gud om et under. Ingen barn skal dø når de såvidt har fått startet livet.

Kjære Heidi. Du må ikke føle et press på at du skal svare alle og gjøre andre til lags. Nå må du kun tenke på minstemann, jentene dine og mannen din, OG ikke minst deg selv.

Tenker masse på dere og gråter med dere til tross for at jeg ikke kjenner der.

Trøsteklem fra Jessica på FP.

Anonym sa...

Tenker på dere...
Nalim (NM)

Anonym sa...

Tårene triller her....Vet ikke hva jeg skal skrive, ord blir så fattige. Dette er virkelig alles foreldre store mareritt dere går gjennom....Selv om jeg ikke kjenner dere, har dere og deres nydelige lille minstemann gjort et så sterkt inntrykk på meg. Nydelige lille minstemann vil for alltid være i mine tanker. Jeg ber og håper med alt jeg har om at noen passer på den lille gogutten og gir han krefter til å overvinne sin livs tøffeste kamp.

Klem fra Purple (NM)

Anonym sa...

Jeg ber om gode nyheter på onsdag, og jeg gråter med og for dere.
Håper så inderlig at nydelige, lille gutten deres kan gå mot bedring snart... *klemme*
Camilla

Anonym sa...

Minstemann har fått en stor plass i hjertet mitt. Liten kjempe, setter dype spor.

Anonym sa...

Kjemp lille venn.... Lille vakreste minstemann!

Anonym sa...

ber om at dere får gode nyheter på onsdag, noe annet ville være urimelig....

MrsSoersdal sa...

Well, I've been out of good things to say for a long time, so I'll just keep telling you every day that I love you guys and I'm praying for you guys every day. I probably refresh your blog page about 100 times a day and whenever there's new vocabulary, my friend Susanne's on high alert, ready to help me read.

I wish I could do more. Please let the little one know he's got an auntie overseas that loves him even if he's too dazed to know what you're talking about. And the girls too.

Love,
Heather

Anonym sa...

Jeg kan så godt forstå at du heller vil bruke tiden på minstemann enn på oppdateringer. jeg blir så imponert over at du orker å oppdatere.
minstemann og jentene er heldig som har en slik ressurssterk mama som deg.

tenker på dere hele dagen, og ber om at minstemann snur nå. og prøven på onsdag måå jo bare være bra.

klem fra mokki (nm-mamma)

Anonym sa...

Når du sover....

Jeg gløtter så stille på din dør
Ser at du er tatt av søvnen sitt slør

Jeg lister meg inn på mine tær.
Brer over din dyne, og synker ned på knær

Jeg hører din pust og kysser ditt kinn
Gode ønsker jeg sender deg i mitt stille sinn

Ut av ditt vindu, ser jeg månen på deg vakte
Jeg lister meg ut, stille og sakte
kjemp minstemann kjemp
Heidi vi skal be og håpe sammen med dere
hilsen cathrine.karmøy

Anonym sa...

Jeg føler så inderlig med dere og lille minstemann... Måtte han ri stormen av nå - la det finnes litt rettferdighet igjen!

Kjære, vakre, vene...

Mamarazzi (NM/FP)

Anonym sa...

morshjertet mitt lider med deg, og jeg gråter mange tårer for dere.

jeg håper så inderlig at det snur for dere nå, og at prøvene viser bedring.

en god varm klem fra hambimor (på dib)

Anonym sa...

Lille Vakre Minstemann!!
Jeg håper av hele mitt hjerte at du snart er på bedringens veg.
Det er så meningsløst at en liten gutt skal være så syk.

Mine tanke er hos dere alle sammen. Det må være et mareritt dere går gjennom. Jeg håper håper håper håper håper at prøvene på onsdag er positive!

Anonym sa...

Kjemp for livet lille Minstemann.

Pappa til ei lita.

Anonym sa...

Finner ikke ord, dette er så meningsløst. Han er jo så liten, og så nydelig Heidi! Å som jeg gråter for dere. Du imponerer med din styrke, og fantastisk flotte måte å skrive på. Ber og håper på et mirakel.

Minstemann, stakkar lille minstemann, snu nå liten, bli frisk!

Anonym sa...

Tenker så på dere, huff vet ikke hva mer enn skal skrive.

4jenter (BP)

Anonym sa...

Dette er utrolig sterkt å lese. En så liten tapper og vakker gutt som kjemper for livet sitt, og en mamma og familie som kjemper med han. Det gjør utrolig vondt å bare lese om dette, så jeg kan ikke forstå hvor vondt det må gjøre for dere.
Men det er jo noe med at en er i situasjonen og må forholde seg til den, dere kan ikke stikke av.

Håper så inderlig at dere får et positivt svar på onsdag, at minstemann kvikner til og at behandlingen kan fortsette.

Klem fra Tiki (NM)

Anonym sa...

Lille menneske:

jeg håper inderlig skjebnen vil deg vel.Håper du innen jul har blitt en pigg og smilende liten kar som er vel hjemme igjen.
Du har bevist mye på din korte tid på jorda:en enorm styrke,en livsgnist vi aldri har sett maken til og noen øyne laget av himmelen selv.

Som alle andre som følger med kan vi bare håpe,be og ønske at du overvinner kreften.

Jeg vet du kan,samle all din styrke og kjemp de vei til virkeligheten igjen.
Mange som venter på deg og savner deg..

June