mandag 13. august 2007

Mandag og ferske nyheter..

Nå tror jeg det er noen som er spente.

Noen har jeg alt snakket med, men dette er nytt.

Legen vår på det andre sykehuset er reist på ferie av alle ting. ( også nå da.. ) Han har sikkert trent det etter maset vårt.
Vi ringte hvertfall dit og det ble litt styr siden ingen av de vi hadde snakket med visste at minstemann skulle inn denne uka.
Legene skjønte heller ingenting.. Så han ene, Dr X gikk gjennom papirene og mailen, og ringte omsider tilbake.

En dr K i nederland hadde ment at mylotarg virkelig var noe å prøve. Han ( mange mannelige leger på området, da ingen av spesialistene er kvinner *rart* ) hadde sett flotte resultater ved AML, og da med tilbakefall. Minstemann er tilbakefall pasient, da blastene gikk først ned, men så blusset opp igjen..
Andre leger derimot har ment at mylotarg ikke ville fungere, men ville ikke motsette seg å prøve.

Beinmargsdonor derimot ser litt mørkere ut. Det er i det hele tatt en lang prosess, så vi får bare regne med at det tar litt tid. Han fikk ikke status haster før nettopp i forrige uke.
De sier siden han er av nordisk opprinnelse, og det flere generasjoner bak, så skal det ikke være noe problem. Vi derimot er begynt bli vant til dårlige nyheter, og tar det med fattning. Skulle ikke forunder meg om de plutselig sier, nei, vet dere hva.. Vi finner ingen match vi.. Vi tar alt som en selvfølge i denne situasjonen.

Ellers er minstemann i god form. Smertene avtar for hver dag, og han går mer og mer. Han har såvidt begynt å ville smake på andre ting. Feks, i dag spiste han 1/10 del av en mariekjeks. Det er stort..
Nå spiste han jaggu i meg en non-stop også. Han sover ikke nei, han bare tuller seg rundt i sengen med en haug med ledninger.
De er blitt veldig opptatt av ernæring.. Mor kjemper for det, og det begynner å merkes.

Nå er det tid for medisiner igjen.. Ikke umulig at jeg skriver mer seinere i kveld. Mor er forbausende ( kanskje ikke så rart) våken etter en 2-TO- timer lang lur. *flau*

23 kommentarer:

Anonym sa...

Jippi !!
Endelig noen gode nyheter. For dette var da virkeligen bra. Jeg håper dette er begynnelsen for slutten på kreften.
Gode minstemann som spiser mariekjeks. Så bra at han begynner å få appetitten tilbake.

Så fint at du har fått hvilt deg litt i dag Heidi. Godt at du får samlet litt krefter. Håper du slapper litt av nå som det er litt gode nyheter på gang. Dere har hatt nok av nedturer.

Masse klemmer i bøtter og spann herfra.
Oss

Anonym sa...

Nå hadde jeg tenkt å svare på mailen din.
Men så godt å høre egentlig, det er et nytt lite håp det der.
Jeg ble litt glad i den legen.
Håper dere finner en donor snart, det trenger dere!
Minstemannlyset står her i kveld som hver kveld, med lille vakre sitt.
*klem* c

Anonym sa...

Ja, og så bra at han spiser litt, det er en stor seier, hver bit!

Anonym sa...

Så godt å lese at flere leger mener den medisinen kan virke. Kjenner jeg ble glad da jeg leste det! Håper virkelig de har rett.

Så følt å måtte vente på den rette giveren, men jeg tror dere finner vedkommede etterhvert. Er jo mange man må søke igjennom.

Dere er i mine tanker hver dag!

Anonym sa...

Dette hørtes jo ut som gode nyheter :klemme:
En stor klem til deg, så bra du fikk sove litt :)

Anonym sa...

Å, dette gjorde virkelig godt å lese!!! :-) Her var det en lett og glad Heidi som skrev, hørtes det ut som. (Og uthvilt, ikke minst!) Så godt at lisjguten er i bedre form og vil ha snop!! Herlig!! Krysser fingrene for at vinden nå snur og at det kommer flere positive nyheter.

Klemmer fra Marianne/Enni (som nå også har en engasjert samboer som tenker på dere.)

Anonym sa...

Så bra med litt gode nyheter. Grip tak i alt det positive.

Klem Laura

Anonym sa...

Vet ikke hvor mange ganger jeg har sjekket bloggen i dag, og endelig komd det nyheter! Og så gode nyheter :) Tenker masse på dere, og krysser fingrer og tær.

-shg- (NM)

Anonym sa...

Det var så godt å høre en positiv nyhet! Nå ble jeg veldig glad! Håper virkelig minstemann beholder den gode formen og kanskje tar en bit eller to til med mariekjeks. Gode tanker til hele familien din! Klem fra Kari L.

Anonym sa...

Høres ut som du er litt mer uthvilt nå :) Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du sover, du trenger jo krefter du også.

Godt å høre at minstemann ikke har fullt så mye smerter lengre, og 1/10 kjeks er bedre enn ingenting. Et hvert steg/bit fremover er positivt slik ståa er hos dere nå.

Håper dere får tatt den kuren nå, og håper virkelig at den hjelper.

Lykke til!

klem fra Cecilie/Fimbo

Anonym sa...

Jeg har også sjekket bloggen mange ganger i dag, og endelig var det noe nytt. Og denne kvelden kan jeg legge meg uten å ha snufset meg gjennom triste nyheter! Jeg sier som flere før meg, det høres ut som om du er litt mer uthvilt og opplagt du også nå, men jeg er fullt klar over at det også bare kan være en topp på den berg-og dalbanen som dere kjører for tiden...

Jeg krysser fingrene og alt jeg kan for at dette er gode nyheter, og at det nå kanskje kan snu til noe bedre...

Venter spent på morgendagens nyheter!!!

Anonym sa...

Hurra for gode nyheiter, ja for det synes eg Nederlanddoktoren har kome med. Håper av heile mitt hjerte at dette skal virke, at det er no det skal snu.

Godt å høyre at minstemann har smakt på litt mariekjeks og kanskje ein nonstop. No skal forma kome seg, så han kan få behandling. Håper også beinmargsjakta snart gjev resultat.

Håpfull klem fra Gry

Anonym sa...

Endelig renner tårene mine av glede.. Det her skal gå bra. Gleder meg til å lese fortsettelsen...Ønsker dere veldig lykke til....

Anonym sa...

Hei!
Har fulgt bloggen din en stund - og har selv en gutt som har hatt AML,M5 (fikk diagnosen mars 2006) - skjønner mye av det du igjennom..(selv om han til dags dato nå er helt frisk) Han fikk Mylotarg som en del av protokollen, og jeg har stor tro på slike nye typer medisiner.

Håper den får den effekt dere ønsker - og ikke minst at de finner en passende benmargsdonor kjapt!!!!!

MrsSoersdal sa...

So glad to finally hear good news. I'm going to go figure out what mylotarg means and I wish you all the luck in the world :)

Love,
Heather

Anonym sa...

Såå bra!! Håper så inderlig at dette er noe som kan hjelpe! Ber og håper!

Godt å høre at formen er bedre, det er positivt!

Klemmer fra Vibecke

MrsSoersdal sa...

...okay I know what it means now and that sounds really promising! I'll keep my candle lit :)

Anonym sa...

Å.. nå kan jeg legge meg med ett lite smil rundt fjeset!! dette var gode nyheter..
Klemmer fra Oris.

Anonym sa...

Så godt at det kommer noen godt nyheter!!
Krysser alt for at dette funker!
:lykke:

Klemmer i fleng fra Kirsti

Anonym sa...

Så godt med gode nyheter! Håper dette er begynnelsen på en rekke gode nyheter fremover!

Anonym sa...

Å for en herlig nyhet å lese før vi slukker data`n og reiser på ferie Heidi:) For en lettelse det må være å få dette håpet fra denne snille legen:-D Jeg har alliert meg med familie og venner som skal oppdatere meg fra bloggen mens vi er på tur, og jeg vil derfor vente på flere gode nyheter:jupp:

1/10 av en mariekjeks er knallbra i forhold til ingenting:glis: hurra, åsså at han er oppe å rusler mer og mer igjen da..!

Jeg fortsetter å tenke på dere i sydeligere strøk og jeg tar ikke ferie fra å be for minstemann

Store klemmer fra Stine (tingeling132)

Anonym sa...

Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg, så jeg sender deg en klem.

minniepus

Anonym sa...

Så fantastisk med gledende nyheter!

Tenker på dere.

Hilsen Pelen