søndag 12. august 2007

Ny infeksjon..

Det er ingen tvil. Crp stigningen i dag viser helt klart en ny infeksjon, og han har blitt trappet opp et hakk i forhold til infeksjonsbehandlingen.

Det mørkner for muligheten å starte på onsdag, men vi holder motet oppe litt til. Hvis denne infeksjonen nå kommer under kontroll fort, så kanskje det er håp likevel..

Min tur å være hjemme i dag. Det er lange dager på sykehuset. Jeg har vel vært der siden torsdag morgen nå. Det er egentlig greit, men det er litt tungt. Tungt å være hjemme også egentlig. Tror ikke så mange skjønner det egentlig.. Jeg føler mange ganger at jeg ikke har lov til å være litt urimelig, vanskelig, ikke vite helt hva jeg vil.. Glemme å takke for en enkel ting o.l. Jeg synes jeg burde ha tvilen til gode.. Litt mer frihet i forhold til å slippe hele tiden å passe på. Det er ofte vanskelig å være meg. Jeg vet selv ikke hva jeg føler, og jeg går fra himmel til helvete på sekunder. Selv om jeg smiler, ler eller er sur for en ting, så betyr ikke det nødvendigvis for akkurat den bagatellen som tilsynelatende utløste det.
Er jeg stille noen minutter betyr ikke det at tema ikke interesserer meg, men tankene mine flyr. Jeg strever med å holde meg samlet. Jeg skal til enhver tid holdes ansvarlig for hvordan et besøk blir, eller en telefon samtale.
Kan jeg føle det som..
Noen ganger for meg virker det som om enkelte er så opptatt av sitt eget, og så opptatt av at det jeg går gjennom ikke er noe verre enn for alle andre. Og det er det ikke, men for meg er det vanskelig.

Blir bare surr dette her.. Men sånn er det nå engang i hodet mitt. Ting er bare surr..

Jeg er trøtt, det er seint, jeg har ikke sovet godt på flere netter, jeg bekymrer meg vannvittig, prøver å være blid, men jeg trenger det lille ekstra av tålmodighet fra andre rundt meg. Det lille ekstra som gjør at man tenker.. "nei, jeg vet ikke hvordan du har det. Kanskje du ikke vet det heller? Men uansett er jeg her for deg, og du har lov til å føle og reagere som du gjør"

Jeg føler meg rastløs. Det er tiden på sykehuset som gjør meg helt gal av å se vegger. Man kan kanskje ikke forstå det før man selv er der så ofte som vi. Man blir litt ekstra impulsiv, vil finne på noe spontant, for det er nettopp da man har tid eller mulighet. Og jeg synes jeg fortjener mennesker rundt meg da som sier, ja, la oss gå på kino. Det blir gøy! La oss ha det litt moro, så du for bare et lite øyeblikk kan slippe å tenke på alt sammen..

Akkurat nå er jeg både håpefull, lei meg, full av tro, nedstemt, rastløs og sint. Men jeg kan smile og le..

Jeg føler meg mer tappa enn noen sinne, bare det å legge ungene gjør at jeg blir sliten. Så utrolig sliten.. Når jeg er hjemme vil jeg bare egentlig gjemme meg under dyna, sove hele dagen, ha litt "fri". Men det går jo ikke.. Hverdagen krever sitt. Unger skal på skolen, det må ryddes, mat må handles inn..
Klær blir da ikke vasket, for vaskemaskinen er ødelagt. Er det ikke det ene, så er det noe annet. Om kjøleskapet hadde begynte å synge på siste vers tror jeg at jeg ville satt meg ned i sofan og ledd høyt. Hysterisk latter..

Men jeg har heldigvis mye som fungerer også. Jeg ser ikke bare mørkt på ting.

Mange rundt meg er fantastiske også, så ingen bør føle seg så veldig truffet. Det er en forklaring.. En forklaring til de som kanskje ikke helt skjønner, og de vet som oftest hvem de selv er.

Akkurat i dag har vi hatt besøk på sykehuset, før jeg og jentene dro hjem. Det var veldig godt, og selv om man ofte kan bli litt sliten, så er det godt med noe som deler opp dagen litt. Plutselig er det gått to timer, så da er det to timer mindre av dagen. Hver time, er en time nærmere kur. Men hver time skal også minnes og helst bli tatt bildet av. Jeg vil at tiden skal fly, men samtidig gå så sakte at den står stille. Kravstor jeg? Nei, jeg vil det umulige og det er det jeg trakter etter.
Hvis en lege sier engang til at det ser veldig mørkt ut, så vil jeg enda mer motbevise det. Denne "kampen" gjør meg ufattelig sliten..

Håper far får en god natt på sykehuset, jeg skal straks legge meg. Enda en dag er gått, og enda et innlegg med bare surr. Fortvilelsen er til å ta på og føle, men den er visst usynlig for veldig mange mennesker. Sånn er det vel bare, men jeg orker ikke akkurat nå å leve i det. Akkurat nå i dag, handler det om meg, meg og meg.




.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Du beskriver så godt Heidi! Å lese bloggen din gir meg mye å tenke på i forhold til å være rundt pårørende. For jeg synes så ofte det er vanskelig å vite hva jeg skal si, hva jeg ikke skal si, hva jeg kan tilby hjelp til, hva jeg bør holde meg unna, osv. Så å lese hvordan du opplever ting gir meg mye å tenke på.

Skjønner så godt det med tiden. Timer som på den ene siden er så verdifulle og på den andre siden fryktelig slitsomme.

Jeg ber for minstemann hver dag og tenker masse på dere!

Klem fra oslo78

Anonym sa...

Tenker utrolig mye på dere. Håper dere får infeksjonen under kontroll og at minstemann snart kan begynne på kuren. Uff, det er så vondt å lese det her når det ikke går den rette veien. Jeg håper av hele mitt hjerte at det snur snart nå og han vbare blir friskere og friskere for hver dag som går..

Klem linkn

Anonym sa...

Det har liksom blitt en del av kveldsrutinene mine dette, å lese bloggen her... Det er ikke sikkert at det er så lurt i forhold til å få en god natts søvn, men jeg greier heller ikke å legge meg til å sove uten å ha funnet ut hvordan dagen din og deres har vært. Det er helt rart, for jeg kjenner jo ikke dere...

Du skriver utrolig levende Heidi. Det er både godt og vondt å lese dine tanker og opplevelser, fortvilelsen, drømmene, håpet, følelseskaoset du og dere er midt oppe i, osv. Det å få ta del i denne kampen som dere kjemper nå, på denne måten, gjør at jeg setter ekstra stor pris på mine to små gutter, og håper av hele mitt hjerte at vi får beholde dem friske og raske. Men det har man tydeligvis ingen garantier for :(

Du skal vite at uansett hvilken vei det går, så har minstemann satt dype spor i hjertet mitt også.

Klem, Nina Kristin/Solregn

Anonym sa...

Klem fra meg til dere!

Nalim (NM)

Anonym sa...

Det er så vanskelig å formulere noen ord til deg, Heidi, for ord blir så fattige. Du skriver så utrolig bra.
Du har helt rett, det handler om deg, deg og dine, ikke noen andre.

På gulvet ved siden av meg ligger noen igjenglemte legoklosser og en blå gåbil, som vitner om en ettermiddag med en frisk ettåring i lek. Jeg skulle så fryktelig gjerne gitt deg den hverdagen igjen. Gid jeg hadde de makt!

Jeg stiller meg i rekken over de som tenne lys for minstemann og ber for ham!

mus (NM)

Anonym sa...

Du er stor Heidi!! Håper alt kommer til å ordne seg på et vis. At dagne blir litt lettere. Klem

MrsSoersdal sa...

Well, good heavens girl. You need to do something for your birthday.

Anonym sa...

Masse gode vibber sendes til Minstemann i håp om at infeksjonen snart er i retur og at kuren kan starte som planlagt.

Mange gode klemmer sendes til Heidi som er et unikt menneske. Tenk å ha evnen til å bry seg om at andre mennensker hele tiden når en står oppi sitt livs verste opplevelse. Du er helt utrolig Heide. Du må begynne å si hva du mener og hva du trenger. Jeg tror hele norge hadde prøvt å gitt deg hva det var og du fortjener alt du vil ha.
Jeg tenker masse på minsten og dere alle sammen.
Håper du får en fin dag hjemme og får tatt litt vare på deg selv også.

Mange gode klemmer herfra.
Oss

Anonym sa...

Kjære Heidi!
Du skriver så utrolig bra om hvordan du har det på godt og på vondt.Jeg jobber selv i helsevesenet, og det du beskriver gir meg et nytt perspektiv å se pasient og pårørende på. Hvordan se dem, hvordan handle, hva de trenger osv.Du går nå gjennom noe av det tøffeste et menneske kan stå oppe i. Det å måtte se ens eget barn lide på denne måten er ikke noe vi som foreldre forventer skal skje oss, naturlig nok. Jeg er nå daglig innom å leser på bloggen din, jeg gråter når noe rører meg, ber om at lille gutten din skal komme helskinnet ut av denne sykdommen. Han er så utrolig nydelig, med de store blåe øynene sine. Uansett hvordan ting kommer til å gå, har han likevel satt uendelig dype spor i manges hjerter, rørt ved noen strenger i oss som vi kansje ikke så ofte kjenner eller føler på. Jeg tenker på Minstemann mye av tiden min, dette til tross for at jeg ikke kjenner han, men gjennom deg føler jeg likevel at man kjenner han litt, også deg.Jeg vet ikke hva jeg skal si som kan trøste, men du skal vite at du har full rett til å tenke KUN på deg selv, de eller dem som ikke klarer akseptere det bør gå hjem å gjemme seg. Du er stor og veldig beundringsverdig. Gi Minstemann en klem fra en som tenker og som ber for han.

KLEM......

Anonym sa...

Ingen kan skjønne og fatte dette du går igjennom, Heidi! Du er sterk og svak på en veldig fin måte. Godt at du får skrevet fra deg her inne!!

Håper CRP synker og dere kan starte behandling igjen! Krysser alt jeg har for at det snur og at minstemann blir bedre!!
Tenker på dere!

Kirsti

Anonym sa...

Åh, eg skulle gjerne ha komt å vaska klær for deg!

Sender du dei i posten, skal du få dei reine tilbake;)

Det minner meg på at det er sånne små praktiske ting me kan hjelpe til med i ein vanskeleg kvardag.

Tenker på dykk!

Bergensis

Anonym sa...

Kjære Heidi

Etter ein lang dag i bilen med 60 mil bak oss fekk eg no logga meg på her.

Som så mange skriv, du skriv så godt Heidi. Du får oss til å forstå ein liten flik av det du opplever, sjølv om vi aldri heilt kan forstå.
Eg må berre seie at eg ikkje kan forstå at nokon skal meine at du skal involvere deg i så mykje anna no, og meiner at du skal gi av deg sjølv. Mi meining er at du HAR det verre enn dei fleste andre no. Å sjå barnet sitt så sjukt, og ikkje vite korleis det skal gå, det må da vere noko av det verste ein kan oppleve. Sjølvsagt skal du få lov å gjere morsomme ting, tenke på andre ting og slikt, men det må vere når DU føler du kan klare det, har lyst og overskot. Ingen utanfra har nokon rett til å kreve noko av deg i den situasjonen du er no. Det er din tur å FÅ no.

Håper infeksjonen går tilbake og at minstemann kan kome igang med behandling.

Tenker på dykk

Klem
Gry

Anonym sa...

Vil bare si at jeg tenker på dere, hver dag.
*klem* fra c (lille vakres mamma)

Anonym sa...

http://www.kinesiden.com/