mandag 6. august 2007

Det begynner å nærme seg..

å det kjenner jeg i magen og på nattesøvnen. Jeg våkner av de verste drømmene jeg kunne tenke meg, samtidig kjenner jeg at det bare er frykt. Ikke slike dette-kan-skje-drømmer som jeg har fått før. Disse marerittene husker jeg knapt når jeg har våkna.

Magen er bare en stor klump. ( altså den er det til vanlig også, hehe, men jeg tenker på inni) Jeg blir lett kvalm av ingenting, og ene sykepleieren på lørdag lurte på om jeg kunne være gravid. Men det er jeg ikke, så det er avkreftet med engang. Ikke fordi jeg sier at jeg ikke er der, men fordi jeg _vet_ at jeg ikke kan være det. ( som i, vi kan ikke få flere barn både i teorien og i praksis )
Men nok om det.. *totalt uinteressant*

Det føles som jeg har tusen sommerfugler med de skarpeste små vingene man kan tenke seg, og de er sperret inne og suuure. Det blir bare verre og verre. Enkelte ganger føler jeg at hele meg rister, selv om jeg sitter helt stille. Armene, helt opp i overarmene rister. Siste vi fikk dårlige nyheter klarte jeg nesten ikke å skrive. Tastene hoppet rundt på tastaturet og jeg traff aldri den riktige. At jeg fikk skrevet noe som helst var et under.
Alt som ikke skulle gå galt, gikk veldig galt. Men av en eller annen grunn fikk jeg en følelse i går at nå skulle det faktisk gå bra. Kanskje det er håpet som er i ferd med å bli tent?

Legene snakker med doble tunger. I det ene øyeblikket sier de hvor liten sjanse det er, hvor mye ubehag han kommer til å få, og aggressiv dette er. I det andre øyebikket sier de "men denne gangen så snur det. Kanskje dette er kuren som gjør at alt går bra"

Jeg kjenner det er litt skummelt å si det også, og at jeg tror det vil gå bra. Fallhøyden er stoor og lang, men det ligger noe langt der nede forbi de sommerfuglene, sterker enn mine logiske tanker som sier med en stemme som ikke viser frykt at dette skal gå bra.
Gå bra på en slik måte at alle kommer i fra dette med livet i behold. ( Føler nesten at man skal dø når angsten kommer snikende)

Det er mye mellom himmel og jord som man ikke vet ( akkurat mellom øra på mannen min for tiden er det tomt) og jeg er villig til å tillegg minstemann en X-faktor i regnezstykket. Selv om man regner ut sjansen for å dø, faren for senskader og alt i et regnestykke, så ender vi opp med en X-faktor som er mitt håp om at han på en eller annen måte kommer seg gjennom alt.
Jeg håper og tror at han vil forundre mange mennesker, ( kjeempe skummelt dette) og kanskje han blir en av de som vier livet sitt for andre mennesker. Begynner å jobbe som lege i afrika og deres kreftsyke barn.

Nei, nå står jammen i meg minstemann så stolt ved min side og sier han har tatt av plasteret ( igjen ) fra cvken på brystet. Makan til lite rompetroll :o).. Det skal han ha, han er blitt kjempe flink til å rive av plasteret selv om det ser ut som om han leker...

Jeg lovte jeg skulle være flink med bilder så her er noen bade bilder fra i går.


19 kommentarer:

Anonym sa...

hei heidi..
jeg vil bare takke for at du er så flink og oppdattere her inne..jeg er innom å titter...flere ganger hver dag..og føre jeg legger meg..hvr dag når jeg våkner..
for og se om et er kommet noen gode nyheter om lille gullet ditt..dere fortjener disse gode nyhetene nå.
klemmer

Anonym sa...

Måtte alle dine tanker og håp gå i oppfyllelse!!

:lykke:

Anonym sa...

Herlige ord i dag Heidi.
Dagen som kommer SKAL gå bra.

Oss

Lise:-) sa...

Hei.

Du kjenner ikke meg, men jeg er en av de nærmeste naboene deres...

Historien du forteller gjør inntrykk på meg, og alle andre som hører eller leser om historien deres.

Ikke noe som jeg kan si som vil gjøre det lettere for dere i situasjonen dere er i, men er det noe jeg på noen måte kan hjelpe med, skal det være mulig å opprette kontakt, da vi ser hverandres hus hver dag...

Vil av hele mitt hjerte ønske alt godt for minstemann, jentene og mamma og pappa.

Heidi sa...

Oj, så spennende..
En av våre nærmeste naboer ja :kikker ivrig ut av vinduet:

Ikke vær redd for å vise hvem du er, eller ta kontakt. :o)

Heidi sa...

Er litt spent på å vite hvordan du kom borti denne bloggen da..

Anonym sa...

Her sitter vi å krysser ALT som krysses kan for den store dagen.. dette SKAL minstemann vinne over!!

Vi er her inne og tenker på dere hver dag!

Stine (tingeling132)

Lise:-) sa...

Hei du:-)

Fikk vite om dere gjennom ei du har gått i barselgruppe med, som også er en av naboene, bare litt lenger oppi veien..

Anonym sa...

Får en liten luring du har :-)

Han er jo helt skjønn :jupp:

Klem

Laura

Anonym sa...

Han er så skjønn! <3

Krysser fingrene for gode nyheter, har sommerfugler i magen jeg også. Likte det du skrev om x-faktoren!

Store klemmer fra Lucia.

Anonym sa...

Nydelige gutten deres!
Tenker på dere hele tiden.

Ønsker dere får alt dere ønsker dere av fremtiden,mine ord blekner i forhold til situasjonen.
Men jeg vil du skal vite at hver dag sender jeg dere en stor porsjon varme tanker og håp.

Klemmer fra Frysh

Anonym sa...

Dette er bare verdens skjønneste lille kjempe!!

Klem fra Gurine/Gro

Anonym sa...

Skikkelig going!
Godt å høre om dine nye tanker..stå på..tenker masse på dere!

Klemmer fra Vibecke

Anonym sa...

Nydelige minstemann. Flotte badebilder.

Godt å lese dagens innlegg Heidi, med masse håp og tru på x-faktor. Akkurat som du har lov til å føle at alt er håplaust så har du jo absolutt lov til å tru og håpe at dette skal gå bra, sjølv om det er skummelt å sette ord på det.

Håper av heile mitt hjarte at dagens gode tankar er eit forvarsel om nyheitene de venter på. Krysser alt som kan kryssast herfra. Følger spent med vidare. De skal vite at det dagleg går mange tankar både direkte til dykk, og bøner om at minstemann skal vinne kampen sin.

Klem
Gry

Heidi sa...

Takk alle sammen, og takk Gry for dine flotte tilbakemeldinger.
Du er en av de trofaste, og det setter jeg pris på. :)

Anonym sa...

For en skjønning! Skikkelig lurt og godt smil. :)

Anonym sa...

For et herlig glimt i øyet!! Ser ut som en ordentlig "farskonge"! Godt å lese at humøret og motet er bedre. At det svinger er normalt.

Klemmer til deg og dine.

Enni

Anonym sa...

Jeg kjenner igjen mange av de følelsene du har fra da jeg hadde kreft og hadde en forferdelig angst etter ting legene sa.

Du er kjempeflink til å skrive. Håper det hjelper deg.

Veslegutten er jo bare helt skjønn. Han ser jo så frisk og fin ut. Må være forferdelig å se den fine lille gutten og samtidig vite at han kjemper for sitt liv. På en måte bra han ikke skjønner alvoret.

Tenker på dere selvom jeg ikke kjenner dere. For et mareritt.

Trøsteklem fra Jessica på FP

Anonym sa...

For en skjønn kjemper du har!! Han ser så frisk og rask ut, jeg har tro på ham :)

klem fra en NM'er