lørdag 18. august 2007

Fredag/ lørdag

Det er over midnatt, så det er jo strengt talt lørdag.

Dagen i dag har vært slitsom. Det har vært mye fram og tilbake med smertelindring, men omsider rundt 18. i dag kom morfinpumpa på plass. Med den så håper vi å kunne overleve helgen, inntil vi får en egen liten pumpe på plass. Alle antibiotikaene er i ferd med å bli avslutta, så ingenting skulle tilsi at han ikke får komme hjem mandag eller tirsdag.

Litt styr må vi regne med, men vi håper det går bra.

Noen spurte om når vi forventer å kanskje se resultater av kuren, men det er snakk om uker. Det er blitt satt opp beinmargsprøve den 27. Det blir en uke til, til mandagen.
Vi håper å kunne få en indikasjon på hvorvidt det har fungert eller ikke da. Er kreften på vei tilbake, kan det hende den krymper ytterligere i enda noen uker etter den beinmargsprøven, så det er jo bra. Har den ikke gjort det, og kanskje vokst sier jo det veldig klart at mylotarg ikke har hjulpet.

Akkurat nå er jeg veldig trøtt.. Håper å kunne sove lenge i morgen, så jeg er frisk og rask på sykehuset. Det er min vakt i morgen, og mannens etter den igjen, inntil han er hjemme.

De har satt han på 5 mg vallergan, men den erfaringen vi har av den er at han blir mer våken enn trøtt. Kanskje ikke så dumt heller, at han er litt våken siden morfinene slår han ut.

Hadde besøk i dag, og det var utrolig trivelig.. Veldig godt også at noen ser minstemann ikke bare når han er i farta, men også som i dag hvor han gråt og var utilpass. Selv om han var bedre i dag, enn han pleier.

Nå sår senga veldig klar for meg, og jeg gleder meg til å dykke ned i den og sove.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Håper morfinpumpen fungerer slik den skal.

En god natt til deg.


Veronal

Anonym sa...

Ønsker deg en natt med masse søvn så du får samlet litt krefter.
Du er så sterk og en fantastisk mamma for barna dine. Håper jentene dine har det bra midt oppe i dette her også.
Mange tanker til minstemann og pappa`en om en fredelig natt!

Nattaklem fra Kirsti

Anonym sa...

Sov godt Heidi... Håper,håper og håper... :-)

Anonym sa...

KJære Heidi!
har venta spent på hva som kom til å stå nå i kveld. Tenker på gutten din hele tiden. Klarer liksom ikke legge han bort. Man vet jo at i en stor verden som vår er det mange skjebner, men din og MInstemanns er så utrolig gripende. Jeg ber om at bønner blir hørt slik at skatten din blir frisk og får vokse seg stor og sterk. Han er for liten til å lide slik. Jeg ser på min lille skatt og har ikke sjangse til å sette meg inni hvordan du føler det, jeg har alltid sakt at om jeg kom til det å måtte miste en av mine, ville jeg ikke orket verden mer, men jeg ser du har mot,du har styrke, du er sterk. Din hverdag må være det tøffeste en mamma kan oppleve. Det å se ens eget barn lide slik som du ser er ikke noe annet enn grusomt. Og utrolig urettferdig. Håper du får en god natts søvn, håper lille gullet får en smertefri natt uten smerte og sorger. Sov godt til alle dere. Stor klem

MrsSoersdal sa...

I'm sorry to hear the little one is feeling so rotten, but it's great that at least he can come home soon.

Hope you get at least some of the sleep you need (haha)

Love,
Heather :)

Anonym sa...

Håper du har fått sovet godt inatt!
Krysser fingrene for dere hver dag.
Håper dere får en bedre dag idag.
Klem fra TIK

Anonym sa...

Håper dere har sovet godt i natt, Heidi. Godt at han har fått smertepumpe, håper det blir lettere å regulere smertene framover slik at han slipper å ha så vondt.
Det river meg i hjertet å høre at han har det vondt. Håper helgen blir ok.
Mange ønsker om en god helg til dere fra Marit

Anonym sa...

Vil bare si at jeg tenker på dere. Det er ikke mulig å sette seg inn i deres situasjon, men det må være det tøffeste foreldre noen sinne kan gå igjennom. Å se sitt barn sykt og hjelpesløs... uten å kunne hjelpe. Uff, tårene triller for hvert innlegg jeg leser.

-Tusen varme tanker til minstemann fra meg.

Anonym sa...

Håper natta har vore ok Heidi, både for deg og minstemann. Håper også morfinpumpa kan hjelpe så minstemann slepp å ha så mykje vondt. Det blir ei spennande ventetid framover, og vi bruker den til å håpe.

Klem
Gry

Anonym sa...

I dag vil jeg bare gi deg en god klem! -Vibecke-

Anonym sa...

Sender bare mange klemmer, tenker på dere, c.

Anonym sa...

En god og varm klem fra Sivhjemmet! *KLEMME*

Anonym sa...

Håper det har vært noen gode stunder i dag. Tenker på dere og håper dere får en bedre natt. Varme klemmer fra Kari Line

Anonym sa...

Håper dere alle får en fin natt i natt. Tenker på minstemann og dere rundt han hele tiden.
Gode tanker og varme klemmer fra trøndelag.

Anonym sa...

Håper dagen og den kommende natten har vært etter forholdene fin.

Håper pumpen hjelper slik at minstemann slipper så mye vondt.

Dere er i tankene mine alltid.

Klemmer i massevis fra Oss

Anonym sa...

Dere er i mine tanker.

Jeg håper morfinpumpen virker som den skal og at du får sovet og samlet litt krefter.

Anonym sa...

Ser du ikke har skrevet noe i dag, håper det ikke har skjedd noe med lille gullet ditt. Håper smertepumpa han har fått virker slik den skal, slik at han er så smertefri som overhode mulig. Tenker på dere hele tiden, ser på bildet av han og kan ikke fatte at den lille engelen er så syk som han er. Håper dere har hatt det så bra som dere bare kan under de omstendighetene som råder. Skal ta dere med i min kveldsbønn. Stor Klem Heidi til deg og de andre rundt deg.