tirsdag 14. august 2007

Beinmargsdonor!!

Det er blitt funnet to stykker som er en match til minstemann.. Nå bare venter vi på en retyping, og hvem av de som skal tappes.

Vi vet ikke hvilket land de er fra, eller hvilken informasjon de får om hvem som trenger det. Men vi vil være for evig takknemlige for det de skal gjøre.

Legen vår, som har tatt ferie som er på det andre sykehuset, ringte til oss!! I dag..
Det sier litt om dedikasjonen til denne legen, og måten han jobber på. Han klarer visst ikke å legge det helt på is nei. Men jeg tror også de fleste på det sykehuset, ikke er helt lystne på å ta over vår sak heller. Det er jo han som er eksperten..

Slik han har lagt det fram nå, så skjer følgende..
-Mylotarg på torsdag
-Beinmargstransplantasjon så fort som mulig, maks 14 dager etter kreften er gått i remisjon. Keften må ikke være i null, men må respondere på mylotargen. *krysse fingrene*
-Ha to mylotarg kurer etterpå for vedlikehold, for å ta de siste blastene..

Selve BMTen vil prøve å ta de blastene, men for å være helt sikker må de kjøre på etterpå. Om minstemann skulle støte ut beinmargen, vil de vurdere en til.

Flere leger rister på hodet, men jeg kan ikke annet enn å smile og le, og føle meg håpefull. Jeg øyner et lite lys i denne tunnelen, og tror virkelig at han skal bli frisk.

Men kroppen er helt i ulage.. Hjertebank, svimmel, rastløs, magevondter og manglende appetitt ( trengs kanskje.. ) begynner å gjøre sitt inntog på kroppen. Lite søvn, lite fysisk aktivitet og noe som kan ta tankene vekk litte grann gjør også sitt.

Man blir tullerusk i hodet, selvopptatt og vrang, men også følsom, helt ustabil og enda mer tullerusk. Går fra bunn til topp på sekunder, men føler meg litt mer i balanse nå. Det gjør godt å se han hele dagen og være på sykehuset, for jeg må takle det hele tiden. Bestemte meg veldig tidlig egentlig for å holde meg oppe, og ikke bryte helt sammen. Jeg synes det har vært noen dager innimellom, men alt i alt har jeg holdt det nede. Mannen strever mer, siden han ikke ser han så ofte som meg. Han må nesten takle det hver gang han ser han. Det må være tøft..

Nå er jeg sliten, jeg er hjemme.. Mormor er på sykehuset, så vi kunne få en kveld sammen. Jeg burde for lengst ha lagt meg, men kroppen er helt i ulage. Som oftest får jeg ikke sove, for jeg går på så mye adrenalin.

Mørke ringer under øynene skriker i mot meg, og jeg blir påmint om hvor sliten jeg egentlig er. Samtidig føler jeg meg bra noen ganger, bare litt tung i kroppen. Litt sløvt blikk og litt tåke på øynene. Det nærmer seg brått 4 mnd nå, siden kampen startet. Det synes og føles.. Jeg har bursdag om ikke lenge, men man skulle ikke tro jeg har den alderen jeg har. Snakk om å føle seg gammel..

Nå burde jeg sove.. Noe jeg også håper minstemann gjør.

52 kommentarer:

Anonym sa...

Så fantastisk at dere har funnet beinmargsdonor!
Krysser det jeg kan for dere.

Mini, NM.

Anonym sa...

Så fantastisk! Dette er virkelig flotte nyheter. Lykke, lykke til med behandlingen nå.
Mathias sin Mamma

Iselin sa...

Suuupert at dere har funnet 2 som matcher!! Håper alt går bra! Tenker masse på dere og krysser fingrer og tær!

Isse (nm)

Anonym sa...

Dette var virkelig fantistiske nyheter.Krysser fingre og tær for at dette skal gå bra for den skjønne lille gutten deres.
Mams (fra FP)

Anonym sa...

Tenker så utrolig mye på dere og lillemann! Jeg har aldri møtt dere, men med din fantastiske måte og ordlegge deg på, og tankene du deler gjør at jeg "kjenner" dere..
Ble så glad når du kom med de gode nyhetene! Lykke til!

Tistel

Anonym sa...

SÅ FANTASTISK GODE NYHETER DU KOMMER MED NÅ I DAG. jEG BER OG KRYSSER FINGRE:) SENDER EN BLI FRISK GAVE TIL MINSTEMANN VIA KONTOEN:)) BER FOR HAN MASSE, TENKER PÅ HAN MASSE. GI HAN KOS OG KLEM FRA FREMMED MAMMA SOM BRYR SEG OM DEN LILLE SKJØNNE GUTTEN:))

MrsSoersdal sa...

Praise the Lord.

Anonym sa...

Takk himmelske Far!!
Hvilken nyhet! Jeg ble så glad at tårene triller her!!
Vi fortsetter og be for ham, og dette bare Må gå bra!

Klem fra Laila

Anonym sa...

JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skjønner virkelig at dette tar på, men akuratt nå klarer jeg bare å se det positive!! Så lettet dere må være!!*klem*

Anonym sa...

Ja, var fra Linda i Halden den over her da...

Anonym sa...

Fantastisk!
Nå ble jeg glad.
Så godt å lese dette Heidi!
Jeg visste dette håp-og-mirakel lyset til minstemann som brenner her hver kveld med lille vakre sitt hadde noe for seg ;)

Jeg kjenner meg som vanlig igjen i det du skriver, om å bli tullerusk i hodet, ustabil, følsom, vrang osv. Og alt det fysiske, jeg kjenner det tar på etter snart 4 år jeg da. Men vær forsiktig, det kan få konsekvenser, mailer deg om det heller jeg.

Du skal unne deg selv å smile og le litt, og se håpet og lyset i tunnelen, det trenger dere nå!
Tenker på dere *klem, c*

Anonym sa...

Fantastisk deilig å lese at dere har funnet 2 donorer. Det må bare gå en vei nå. Håper de tyngste dagene er over og at det bare blir bedre og bedre. jeg sendte billettene i går og håper du får brukt de sammen med mannen eller en god venninne. Du trenger å komme deg ut litt, selvom du sikkert synes det er best å være på sykehuset med Ruben. Jeg forstår deg så utrolig godt.

Anonym sa...

Herlige nyheter om beinmargsdonor!! Nå ble jeg glad!
Hold motet oppe, jeg krysser alt som kan krysses for at behandlingen på torsdag går bra!!
Klem fra Marit.

Anonym sa...

Hurra !!
2 beinmargsdonorer, det er jo kjempebra. Skal krysse fingre og sende gode vibber i fleng deres vei på torsdag. Håper Mylotargen gjør det den skal.

Håper dere fikk en fin kveld sammen og at du fikk sove litt.

Klemmer i massevis fra
Oss

Anonym sa...

Så utrolig bra med slike gode nyheter etter alle disse nedturene. Det fortjener dere virkelig.
Jeg krysser alt jeg har for at den lille kjempen din skal overvinne dette.

Anonym sa...

Gledestårer renner! Det var en utroig god nyhet! Helt fantastisk og en god start på dagen. Nå kan jeg gå på jobb med litt lettere tanker. Ha en god dag og lykke til med behandling i morgen. Og de bildene du har lagt ut, nydelige! Får så lyst til å gi minstemann en god klem. Han er helt herlig!!! Stor klem fra Kari L.

Anonym sa...

Dette var jammen gledelige nyheter. Jeg er full av beundring for ditt mot og din styrke Heidi, du er en fantastisk mamma for barna dine. Nå krysser jeg alt jeg har for at behandlingen går bra. Denne lille gutten er beintøff:-)
Klem fra NM-mamma

Anonym sa...

Fantastisk!

Lykke til i morgen.

Hilsen Pelen

Anonym sa...

Åh, så glad jeg ble når jeg leste dette, Heidi.

Tenker så utrolig mye på minstemann, og tenner lys for ham hver dag.

Tror som deg, at minstemann blir helt frisk igjen.

Anonym sa...

Så utrolig flotte nyheter!
Nå krysser vi alt vi har for minstemann!!

Kitt

Anonym sa...

Gledestårene spruter.
Kampen til minstemann har gått så inn på meg, for jeg har opplevd kreft i nær familie selv og vet hvordan det tapper deg for krefter både av håp og fortvilelse.

Også to donorer!! Dette MÅ jo bare gå bra!!!

Lykke til med videre behandling. Dere er i tankene mine.

Klemmer fra nm-mammma.

Anonym sa...

Først må jeg bare få si for noen herlige bilder av en helskjønn gutt!! Han har jo et slikt godt glimt i øyet, der er jo umulig å ikke bli betatt av en sånn tøff tass.

Så vil jeg si at det er godt å se at det finnes muligheter, og jeg tror det er mange som krysser fingre og tær for at det nå skal gå rette veien.

Du setter ord på det du opplever og det du føler i denne "sprø" tilværelsen som dere nå lever i. Du mestrer det på din egen måte, og det er så fint at vi får dele tankene dine. Som så mange andre sier så synes jeg du er utrolig tøff, men det er vel sånn det blir, man har jo ikke noe valg.

Fire måneder i en slik unntakstilstand er lang tid, men står man sammen så klarer man det meste. Tid for å ta inn over seg det som nå hender kommer nok, men nå er det viktigste å "stå han av". Håper bare du får litt tid til deg selv, og at det er noen der som kan være sterk for Heidi også når det røyner på.

Godklemmer fra Marianne/Enni

Anonym sa...

Hurra for beinmargsdonorer! Håper virkelig de er de rette!

Har en kollega som nylig har gitt beinmarg og som da var gjennom den biten fra den andre siden. Selv om donasjonen tok på rent fysisk så ble det opplevd som noe av det mest meningsfylte vedkommende hadde gjort.


Veronal

Anonym sa...

Ååå så flott at det er funnet beinmargsdonor!! Til og med to! Krysser alt jeg har her for at minstemann skal klare dette!!

Klem fra Siw (minon)

Anonym sa...

Gleder meg uendelig på deres vegne over at det er funnet beinmargsdonorer!

Tenker på dere og krysser fingre og tær!

Månestråle, NM

Anonym sa...

Dette var gode nyheter, nå ble jeg veldig glad! Lykke til med alt dere nå skal igjennom.

Hilsen Irma

Anonym sa...

Nå ble jeg så lykkelig at det renner gledestårer nedover kinnene på meg!!!!! :)
Jeg skal be masse om at minstemann skal bli frisk som en fisk!!!!!

Klem Alexandra

Anonym sa...

FANTASTISK!!!!
Dette skal gå bra!!

Anonym sa...

Jippi!
Så flott at dere har funnet donor!
Nå krysser jeg alt jeg kan for at kuren og transplantasjon gjør nytten.

Klem fra minniepus

Anonym sa...

Hurra! Så bra at donormatch er i orden! Dette var jammen eit steg i rett retning. No krysser vi fingrar, håper og ber om at den gode utviklinga fortsetter.

Mange klemmar fra Gry

Lykke, lykke til i morgon! :kryss:

Anonym sa...

Hurra!! :) Dette var fantastiske nyheter! Det er godt å lese optimismen i innleggene dine, så godt at du har troen på at det skal gå bra og klarer å holde deg oppe. Men jeg skjønner utrolig godt at du er sliten, både fysisk og som en direkte følge av mangel på søvn over lengre tid, men også mentalt sliten av å ha levd i denne situasjonen med usikkerheten og angsten og med alle opp og ned turene i 4 mnd... Jeg kan ikke engeng forestille meg hvor tøffe og tunge disse mnd har vært for dere.

Lykke til med behandlingen i morgen! Tenker på dere og lille vakre minstemann hver dag!

Klem Rosin

Anonym sa...

Takk himmelske Far for at du hører våre bønner!!!!!!

Krysser alt jeg har for at det nå vil gå den rette veien fremover.

Nydelige, nydelige gutten deres MÅ bli frisk.

NM-mamma

Anonym sa...

Jippi!

Heia Mylotarg! Heia BMT! Heia Heidi! Heia Minstemann! Dette skal gå bra!

Klemmer fra Linda

Anonym sa...

Så fantastiske nyheter!

Og så flott at de har funnet to stykker også. Da er det jo tilogmed en i reserve.

Tenker så mye på dere og på minstemann og krysser fingrene for at dette skal gå bra. Det SKAL gå bra.

Lykke, lykke til og takk for at du deler dette med oss. Dette gjør dypt inntrykk på veldig mange.

Minas mamma fra NM

Anonym sa...

Å, nå ble jeg så glad! Endelig en skikkelig gladnyhet. Håper at alt går som planlagt. Lykke til.

Klem fra Gro/Gurine

Anonym sa...

Hurra! Tenk, hele 2 donorer! Nå MÅ det bare gå deres vei! Lykke til med videre behandling. LilleTrille (NM)

Anonym sa...

Så vanvittig bra at de har funnet beinmargsdonor.
Krysser alt eg ha eg

Klem Laura

Anonym sa...

Det var fantastiske gode nyheter! Lillegutt og hele din familie er i våre tanker! Jeg er dypt imponert over din styrke og evne til å videreføre all denne informasjonen til oss totalt ukjente kvinner over hele Norge. Jeg håper av hele mitt hjerte at ting går oppover fra nå av og at den vakre sønnen din blir frisk igjen. Da må du ta vare på deg selv og stelle med din egen kropp og psyke.

Du er en kvinne jeg oppriktig talt beundrer!

Stor klem!

Anonym sa...

Så flott at de har funnet donor til Mistemann :) Krysser fingre og tær for at det går rette veien nå! Noen kollegaer av meg går gjennom det samme som deg om dagen. Jeg tenkte jeg bare ville tipse deg om behandling i Tyskland om legene i Norge "gir opp". De er der nå m dattern sin og har fått mye bedre prognoser forh enne enn de fikk i Norge. Send meg en PM på NM om du vil ha informasjon så kan jeg spørre dem.
*Ariel*

Anonym sa...

Utrolig godt å høre at dere har funnet beinmargsdonor!

Dere er i tankene mine!

Klem fra Frysh

Anonym sa...

YES! Dette var super gode nyheter, så glad jeg ble:) Så utrolig godt å høre at dere har funnet 2 donorer! Endelig lys i den mørke tunnellen*klemmer* Dette skal gå så bra så!!! Masse masse gode tanker fra Nikonius;-)

Ingrid sa...

Så flott å høre at dere har funnet en donor. Krysser fingrene for at ikke minstemann støter den fra seg.

Du virker som en fantastisk person. Er så imponert over hvor positiv og engasjert du er og hvor flink du er til å utrykke deg. Lykke til videre.

Lise:-) sa...

Lykke til framover...

Thyresse sa...

Så utrolig bra at det er funnet to donorer. Kanskje det finnes mirakler allikevel?Tenker fortsatt masse på dere :klemme:

Anonym sa...

Nå reiste hårene seg på hele kroppen min, dette var virkelig gode nyheter!
Nå er det bare å håpe på at den onde sirkelen er brutt, og at det nå blir masse gode nyheter fremover!
Vi krysser og håper for vår alles Minstemann!

KLem Hufsa

Anonym sa...

Må berre innom med ein hurraklem til! Eg las nyheitene på jobb i dag, og da eg kom heim og fortalte det til mannen vart han like glad.

Heidi, må berre seie det. Du er superdame. Eg beundrer ditt pågangsmot og din styrke. Sjølv om eg berre har truffe deg ein gong på ordentleg føler eg at eg kjenner deg veldig godt gjennom dine levande ord her inne. Minstemann er veldig heldig som har akkurat deg som mamma!

Klem Gry

Anonym sa...

Kjempe flotte nyheter Heidi! Masse lykke til!

Tenker på dere.


Klem fra Kariann m/fam

Anonym sa...

Jeg jubler for to donorer og krysser alt jeg har for den kuren i morgen!!! Åhhh, Gud, kjære. Må endelig ting begynne å gå rette veien for dere nå!!

Fruen, NM

Anonym sa...

Å, Heidi!
Nå jubler jeg høylytt altså. Dette var helt fantastiske nyheter å lese. Kjenner det bobler av glede innimeg...
Disse nyhetene er dere vel forunt nå. Endelig en liten opptur...

Tenker masse på dere hver eneste dag. Krysser alt som krysses kan...

Klem
Siri *3barn*

Anonym sa...

Så glad jeg ble nå!! Tenk TO benmargsdonorer da! Helt fantastisk!
Lykke til med behandlingen!

Anonym sa...

så fantastisk! fortsetter å be og tenke på dere!
klemmer

Anonym sa...

Ååå, det var jo kjempegode nyheter! Krysser fingre og tær!!!

lijander (NM)