søndag 15. juli 2007

Søndag, dag 5 på sykehuset..

Gikk litt i surr for meg i går, men det er altså dag 5 i dag..

Kvelden i går begynte rart.. Vi satt bare begge to her, og visste ikke helt hva vi skulle gjøre. Vi bestemte oss for å rydde og lage mat. Det gikk greit.
Så gikk vi på kino, og det kunne vi egentlig ha droppet for min del. Harry Potter var kjedelig, synes jeg, og det ble unødvendig seint. Vi var hjemme til nesten 2.

Jeg har våknet flere ganger, sjekka tlf, vridd meg, tenkt og tenkt og tenkt.
Jeg har millioner av ting jeg skal gjøre eller skulle ha gjort. Jeg tror jeg hadde _tenkt_ at dette skulle bli bedre enn jeg hadde trodd. Jeg tror jeg rett og slett må bli vant til å ikke ha ungene her. Jeg sover som en stein, når ungene er våkne og pappan har de i stua.

Nå får hvertfall ikke jeg sove mer, mens far drar fortsatt tømmerstokker. Det skal han få lov til.. De hersens kirkeklokkene vekka meg nok de også, men mest var det at jeg våkna av at tlf vibrerte. Jeg lå sikkert mellom drøm og virkelighet, for jeg drømte at det var mormor som ringte for å si at vi måtte komme nå!! Sondeslangen hadde kvalt minstemann.. Så når jeg omsider våknet, og faktisk så at hun hadde ringt ble jeg helt kald i hele meg..
Det var riktig nok ingenting, bare et spørsmål om han skal få mat i cvken eller sonden.
Jeg mener han må få mat i cvken på dagen, og sonden på nattan. Da slipper han å våkne sulten, og vil ha grøt kl. 02. Får han mat i cvken på dagtid, så kanskje han ville bli sulten og jeg er myyye mer klar for å gi han hva som helst av mat på dagtid og ikke natten..
Jeg må virkelig få et skikkelig svar på hvorfor han ikke kan få slik jeg mener! Jeg tåler ikke sånt, "fordi vi sier det" tull!

Nå får jeg begynne å grave i haugen med skittentøy merket "HASTER".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Sikkert rart å ha barnefri, ja..dere som er vant med full rulle. Selv om kvelden ikke ble optimal, så var det nok godt å få være alene. Det er viktig at dere også har det bra sammen oppi det hele!

Håper at alt går som det skal for Minstemann framover!:kryss:

Gode klemmer til deg og dere, er godt å få følge med dere!

Anonym sa...

..oj, glemte å signere innlegget..det er altså gode klemmer fra Vibecke!

Anonym sa...

Forstår godt at det var rart å ha barnefri, og vanskelig å nyte det ordentlig. Det er nok noko med det å ikkje ha kontrollen sjølv. Lett å tenke "tenk om" når du ikkje sjølv er hos minstemann, sjølv om ein "veit" at han har det bra. Håper dagen i dag har ført med seg litt meir enn klesvask, og at du har fått samle litt krefter i dag.

Klem Gry