søndag 24. juni 2007

Søndag..

Søndag har nesten alltid en slik ro over seg. Jentene har lekt harmonisk sammen i sofan, med barbie og små leke dyr. Mellomsøster har omsider fått en dukke som passer vogna hun fikk i fjor. ( Her går det ikke så fort med å få kjøpt slike ting, men da vet vi hvertfall at hun virkelig ønsker seg det)
Vi har også prøvd å få til noen antrekk til denne dukka, så hun var strålende fornøyd.

Bursdagsfeiringen gikk kjempe bra, selv om minstemann ikke sov omtrent natt til lørdag. Vi tok en natt uten stesolid, men det fungerte ikke. Han begynte å tulle allerede tidlig på kvelden, og vi vurderte å gi stesolid, men uten sonden er det ikke noe man gleder seg til. Vi håpte at det skulle holde, men om han våkna hver time så lyver jeg hvertfall ikke. Noen ganger tulla og tøysa han flere ganger i timen.. Jeg blir så oppgitt og lei meg over hele greia. Hvorfor kan han bare ikke sove!!

Selve bursdag, men alt for lite søvn innabords, gikk veldig fint. Alle virket fornøyde, på tross av at det var trangt om saligheten. Vi ble litt flere voksne, enn jeg hadde regnet med, og 7 barn tok litt mer plass enn vi har her inne. ( skulle jo vært ute, men det regna jo. Det er bonusen for at man strever seg gjennom sommeren, høygravid, for da vet du at framtidige bursdager kan feires ute, men dengang ei)
Det gikk hvertfall bra. De fleste var fornøyd med maten, lille posen med gave ( som seg hør og bør, må fiskes ) og ballongene.
Klart det er et par ting jeg ville gjort anderledes, men med tanken på tiden vi ikke hadde, og min hjerne som fungerer dårlig uten søvn, så er vi alt i alt fornøyde.
Frøkna viste stor interesse for alle tingene hun fikk, og elsket oppmerksomheten. Jeg har veldig takknemlige barn, og de blir like glad for sokkene, klærne, til filmene og lekene.
En stooor virituell blomstebukett til min mor 8>8>8>, som bakte muffins, og stod ansvarlig som pølsekoker. Hun bidro også aktivt under voksen selskapet seinere på kvelden, med å lage mat og hjelpe til med oppvasken. Hva skal man gjøre uten slike mammaer... Antagelig gå sulten :o)

Nå har pappa og jentene reist for å tilbringe litt tid med farmor. Prøver så godt vi kan med å holde kontakten, selv om det ikke er lett å finne tid. De bor langt unna, og det koster både penger og mye tid. Men for jentenes skyld må vi gjøre så godt vi kan.

Nå tror jeg minstemann mener det er på tide å stå opp fra sin lille lur, men der tror jeg han tar feil. 30 min er ikke lang nok hvil..

I natt sov han faktisk til 4! Men med stesolid da.. Men det var utrolig deilig uansett. Far i huset lot meg sov lenge i dag, og det gjør godt. Han tilbringer mesteparten av tiden på sofan om nettene, for å håpe å få litt søvn. Nå er _ikke_ huset lydtett, men det blir jo litt mer dempet gråt/ skrik for han her nede.

Får prøve å legge lille minstemann igjen, som ikke liker sove, helt klart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack för att jag fick link till er blogg, det betyder väldigt mycke för mig att få lov å vara med & "heja" er fram mot målet.
Jag har fasinerats så oerhört av ert/ditt mot.
Jag beundrar dig & ber fortsatt för Minstemann & familjen.

Stå på

Får jag linka din blogg till min?

Heidi sa...

Det er klart du kan, Sessan. Tusen takk for omtanken.
Fint at mange kan heie oss fram..