fredag 29. juni 2007

Fredag og mer regn..

Været er jammen rart for tiden. Regn, regn, regn, torden, sol og mer regn..
Jeg elsker dårlig vær for da har jeg en haug med dårlig unnskyldninger for å ikke gjøre noen ting *lat*

Men jentene derimot har masse energi, så jeg må ta med de ut for å finne på noe. Vi hadde tenkt oss på tusenfryd, men det ble raskt revurdert i dette været. Ikke har vi egentlig råd heller, men jentene må jo få noen opplevelser.

Nå har vi sett på my little pony for 3. gang, og ørene begynner å svette litt etter all den "klissete" musikken.

Minstemann har vært å tatt blodprøver i dag, og ble undersøkt. I dag tidlig var hosten hans grusom, men de mistenker "bare" falsk krupp og forkjølelse. Han har derimot fått infeksjon i øyet, så jeg må skaffe dråper.

Nattan i natt var nydelig!! Jeg må bare si det, så får jeg ta støyten om det går nedover igjen.. Typisk nå bare noen dager før neste kur, at han skal sove godt. Stakkars lille gutten, som må vekkes så mange ganger på sykehuset. Jeg hører fortvilelse i gråten hans når han skriker nei, nei, når de skal bytte bleie igjen og igjen. Det er jo for en god grunn, men ingen liker å bli vekka. Enkelte nattevakter er blottet for enhver forståelse, og bråker med hansker, pumper, lys og prøver ikke engang å skifte forsiktig så han ikke våkner. Noen nattevakter er små engler, og gjør så godt de kan. Da våkner han ikke engang..
Men tilbake til nattan som var..
Han sovnet faktisk veldig fort, nesten med engang rundt 19.00. Tulla litt rundt 19.30, for da ble han vekka av jentene som skulle legge seg. Sovnet igjen, og sov til... hold deg fast.... Trommevirvel.... helt utrolige.... 6.30.. *dåne*
Ikke våknet EN eneste gang! Og han er forkjøla i tillegg! Jeg ammet han som vanlig, men han var så trøtt.. så jeg la han igjen, og han sov til nesten 9 *dobbel dåne*

For første gang på lenge våkner jeg, riktig nok fortsatt forkjøla, men jeg våknet uthvilt. Gikk rett i dusjen og jeg sang! Jeg sang i dusjen.. Erre mulig..

Håper på flere slike netter. Men gruer meg dessto mer til mandag. Gruer meg til fasting og ny kur så jeg får helt vondt i magen. Den klaustrofobiske følelsen, den viten om at huset er bomba når jeg kommer hjem, all klesvaska som har hopa seg opp mens jeg var borte, løpe etter minstemann overalt, med stang og ledninger..
Bare det å få han til å tilpasse seg en sykehus seng igjen, med dårlig beskyttelse for sola, ergo tidlig morgener.. Kanskje muligheten for å måtte dele rom pga det er så fult der nå! *hyl og skrik*

Noen som vil sende meg på 3 mnds cruise?!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra for minstemann som har hatt en god sovenatt !!
Håper det går like bra i natt.

Skulle så gjerne ha sendt deg på et 3 mnd. luxus cruise men, har dessverre ingen mulighet.

Håper dere får en flott helg alle sammen og at uken som kommer blir bedre enn ventet. :klemmer i massevis:

Oss/Karen

Anonym sa...

Så herlig at dere har fått en god natts søvn..! Håper også at helgen blir herlig, og at dere får ladet opp skikkelig, så neste uke blir så bra som den kan få blitt!

Takk for at vi får følge med, vi heier på dere!!

Anonym sa...

Hipp hurra for den gode natten!

... og sender alle gode vibber for at neste uke skal bli så bra som overhodet mulig.

Stor klem til Supermamma nr. 1

Anonym sa...

Øh ja, den siste der var fra meg, men glemte å signere.

*surrete hilsen fra alfaCharlie*

Anonym sa...

Følger med her jeg og! Håper resten av helgenettene blir like gode!

Klem fra Hege / Blomstermamma

Anonym sa...

:klem:
Håper dere slipper å dele rom :kryss:

minniepus

Anonym sa...

Så bra at lillegutt har sovet godt i natten som var,både du og han fortjener gode netter.
Håper det gjentar seg.

Sender masse gode og varme tanker deres vei.

Stor klem fra Frysh(NM)

Anonym sa...

Å, jeg skjønner deg så godt. Så vondt å rykke opp natterutinen igjen og igjen når det er det som er det aller mest slitsomme for tiden. Håper dere slipper å dele rom og håper at hele kuren går så bra den kan. Tenker utrolig mye på dere selv om jeg ikke kjenner dere!

oslo78

Anonym sa...

Ønsker dere mange fantastiske netter med mye søvn fremover!!

Og jeg håper mandagen og tida som kommer ikke blir så ille som du forestiller deg...

Klem fra Didi

Anonym sa...

Så godt med en skikkelig god natt, håper det blir mange flere av dem!

Ha en fin helg, og håper det går bra på sykehuset til uka!

Stor klem fra Lucia