søndag 24. juni 2007

Falsk krupp

Det begynte med en forkjølelse som startet i begynnelsen av uka. Det har gått ganske smertefritt for seg, men han begynte egentlig i natt med en hoste.
Jeg tenkte ikke noe over det før jeg skulle legge han ned igjen istad. Skrev i et annet innlegg her at jeg skulle legge han igjen, for han ville ikke sove. Da begynte han å "bjeffe" når han hostet og det hørtes grusomt ut.

Ringte legen og lurte på om de ville lytte på han før jeg starta med astma medisiner. De var skråsikre på falsk krupp, så jeg kunne bare starte og det ofte. Han har så lav dosering at jeg kunne puffe to ganger, opptil 10 ganger eller mer bare i dag. Så med andre ord blir det mye puffing av astma medisiner..

Han spiser veldig godt fortsatt, er i fin form, nesten for fin. Han er såå aktiv i dag. Han skal legge tøy i tørketrommelen, "lese" avisa, ta tøyet av snora, tørke støv, resirkulere papp, rydde i bil blader til pappa, tømme søpla, danse litt, helst lukke alle dører og klatre på alt av stoler og krakker. Alt dette helst på mindre enn en halvtime..
Jeg henger etter noen ganger for halv pris. Men han snurrer meg rundt lillefingeren, og får alt han ber om. Det betyr bare at jeg må plukke det opp etterpå, og det betyr ikke så mye..

Og der gikk bladene til pappa i gulvet. Opsi..

Det er straks leggetid, og det tror jeg nesten minstemann gleder seg til, for han er veldig trøtt. Det blir stesolid i natt også.. Legen mente han kunne gå på de i en uke, uten at det gjorde noe. Men jeg tar bare noen dager i strekk. Jeg håper like mye hver gang at NÅ, sover han sikkert.. Denne gangen skjer det nok! Evig opptimist, til det siste..
Men nå håper jeg faktisk at han skal sove hele nattan.. :o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Deilig å høre at han er i god form, til tross for "bjeffing" og ting som mye verre er. Håper dere begge får en god natts søvn! Tenker stadig på dere.

Klem fra Linda