lørdag 1. september 2007

Lørdag -bryllupsdag-

Minnestunden i går var fin..
(denne hører jeg på nå)

Mange fine lys.. Det var tårer og latter. Det var godt og det var vondt.
Det ble endel kaker igjen, og noen tror jeg har glemt noen former, fat eller kakebokser. Bare si ifra hva som er ditt, og om du skal ha det tilbake.

Det var mange fine bilder.. Ikke så mange fra tiden baby til 1 åring, men noen bilder av han som nyfødt og siste tiden på sykehuset var dominerende.
Det var også noen filmer, noen filmer av han som sitter i senga på sykehuset og ikke vil sove. Det var veldig rart å se..

Det er som om han fortsatt er her, men samtidig ikke. Jeg vet ikke hva man skal tenke, føle eller si, men jeg føler jeg er på et punkt hvor jeg vil glede meg over minnene. Jeg fikk med det samme helt vondt av å se tingene hans her hjemme.
Nå koser jeg meg med de. Jeg skal bruke de neste dagene på å vaske, brette klærne, legge de pent i skuffen og nyte de.
Vognene skal vi gi bort til barneavdelingen. De har stort behov av vogner, da flere av de må både knytes og teipes.

Trilla skal vi gi bort, dette gjør vi for å få litt plass egentlig. Resten blir her..
Noen leker, som vi ikke er så knyttet til skal vi også gi bort.

Det blir mye praktisk framover. Det blir endel å gjøre på mandag og det er godt. Nå bare tar vi det med ro. Vi koser oss sammen, og feirer bryllupsdagen vår. 7 år siden vi giftet oss. Rart hva vi ikke visste da. For bare et år siden, så feiret vi med glede. Tenk så heldige vi var. 3 Friske, vakre barn som sov så søtt i sengen sin.
Vi har fortsatt vakre barn, og vi er forsatt heldige, men samtidig er alt snudd på hodet.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt at livet som jeg kjenner det, blir aldri det samme. Det er på en måte godt å slippe den mørke skyen over hodet, hele tiden tanker om infeksjoner, eller tilbakefall. Den skyen er borte, og er erstatte med en sol, men samtidig noe vondt.
Plutselig ser framtiden helt andreledes ut. Det behøver jo ikke være negativt. Det bare skrifter retning..

Hva som vil skje framover blir både spennende og vondt. Vi må flytte om et års tid. Jeg må nok begynne å jobbe, og om et års tid har vi to skolejenter.

Vi er så ufattelig heldig som har de. To så gode jenter, som beriker livet vårt på en slik måte. Jeg kan ikke annet enn å smile og le når jeg ser de.
De gir hele hjertet sitt til meg, og fryder seg sammen med meg. Jeg elsker de så høyt. Hva skulle jeg gjort uten de.


Lille vakre minstemann.. Det ble et stort tomrom etter deg, men jeg skal fylle det med liv. Og overflod av liv.. Det fortjener du, at vi feirer livet ditt. Det gode , det vakre, og meningen med livet ditt. Du beriket våre liv, du var en så stor velsignelse.. Du er og vil alltid være elsket og etterlengted.
Smerten over å miste deg er mindre enn gleden ved å ha fått deg.
Jeg føler meg beæret over å ha båret deg i min mage, og ha stelt deg.
Klem fra mamma.






109 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen, Heidi!

Det hørtes ut som en flott og verdig minnestund i går.

Du skriver så fint og levende, og på måte som får en leser til å leve seg inn i følelsene dine.

Kos deg masse med jentene dine. De er nok en fin trøst, og ikke minst en drivkraft, nå i denne tøffe tiden. Pga dem så må du jo liksom bare holde deg oppegående.

Nydelige bilder av deg og minstemann. De blir nok et kjært minne å ha fremover.

Anonym sa...

Å noe så vakkert og perfekt, En nydelig gutt..Tusen, tusen takk for at jeg fikk lov og følge deres kamp,heidi. Dere har forandret mitt liv, vet det er sterke ord, men så sant...
Stå sammen, bruk de kjære rundt dere, len dere mot dem å få styrke.
Ta vare på alt det gode....
Skulle gjerne ha sagt det rette men ord blir fattige.
Kondolerer igjen
Mange, mange klemmer til dere alle.
Lyset er tent for Minstemann hver kveld i vinduskarmen vår.

Anonym sa...

Du er utrolig god til å skrive!
Tusen takk for at jeg har fått lese om din kjære minstemann.
Nydelige bilder som alltid!
Du er så flink til å se det positive i alt. Det skal jeg prøve å ta lærdom av. Mistet selv et meget nært familiemedlem for kort tid siden og jeg klarer ikke å se like positivt på alt for tiden.
Lykke til i fremtiden.
De varmeste ønsker om en god fremtid for deg og dine ønskes fra IM (nm-mamma til 2 søte små)

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen til dere begge!
For en perfekt liten gutt minstemann var.
Fremtiden venter på dere, og alle minnene er med inn i den. Ønsker dere alt godt!

Kari

Anonym sa...

Da er det første gang jeg skriver her, men har fulgt med hele tiden.

Gratulerer så mye med bryllupsdagen!

Og du virker bare som en helt herlig fantastisk person, helt utrolig!
Det du har skrevet idag fikk meg til å smile, til å ikke lengre føle så vondt for at minstemann er borte.

Minnestunden høres ut som en minnestund for en så herlige liten minstemann skal være.

Ønsker dere alt godt videre, dette har satt spor i en og dere kommer til være i hjerte mitt lenge.

Anonym sa...

Så vakre dere er! Og gratulerer med dagen. Så godt at dere har hverandre og alle gode minnene. Og ikke minst to skjønne små jenter!

Klem Torunn G.

Anonym sa...

Jeg gråter, gråter og gråter... Du er så stor, Heidi! Og kunne tenke slik du gjør nå, er helt utrolig fantastisk.

Gratulerer så mye med bryllupsdagen!

Så nydelige bilder av deg og minstemann!

Kjersti

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen. Desverre ble det en trist ramme rundt det, men det virker som at dere takler det bra.
Nydelige bilder du har lagt ut av mistemann. Han er/var en skikkelig sjarmis. Jeg måtte smile når jeg så bildene, selv med en tåre i øyekroken.

Ønsker dere alt godt fremover. Stor klem fra en nm-mamma -M-

Anonym sa...

Du viser en beundringsverdig styrke og en sjelden klokskap, Heidi. Minstemann visste hva han gjorde da han kom til deg med sitt liv og sin skjebne.
Du har min dypeste respekt - og jeg bærer med meg en fremmed liten kjempe og mammaen hans i hjertet mitt..

Dette diktet så jeg i Dagbladet i dag - det passer så fint til de tankene du uttrykker:

Jeg låner deg en stund mitt barn
sa Gud
som du kan elske mens han lever
og sørge når han dør


Vi tok vare på ham med ømhet
og elsket ham
så lenge vi fikk
og for den lykke som vi har kjent
vil vi alltid være takknemlig

Varme tanker
Mammatuss (FP)

Anonym sa...

Jeg synes det sier så mye når du skriver "Smerten over å miste deg er mindre enn gleden ved å ha fått deg."
Det er noe jeg skal legge på minne og huske på i vanskelige situasjoner, for det er så sant så sant og veldig viktig å ikke glemme.

Tilslutt, gratulerer med bryllupsdagen. Håper dere klarer å ha en fin kveld oppi alt dette. Er viktig å pleie seg selv litt også.

Toril sa...

Kjære Heidi

Jeg kjenner deg ikke, men nå sitter jeg og leser i bloggen din, den fine bloggen din om den utrolig fine gutten din. Jeg har bare fulgt minstemann nå på slutten og du har fomidlet han så fint at jeg har blitt veldig glad i den skjønne gutten selv om jeg ikke har møtt han. Kampen hans har gjort at jeg setter enda større pris på samboeren min og min lille godgutt. Tidligere i dag hadde vi besøk av en liten gutt som fikk beinmargstransplantasjon i desember i 2005, det går veldig fint med han nå, men hans egen beinmarg tar mer og mer overhånd og derfor må han kanskje ha ny beinmarg en gang. Jeg har lenge tenkt på å melde meg som blodgiver og beinmargsdonor, og kampen til minstemann gjorde at jeg fikk fingeren ut, og i går fikk jeg mail fra Haukeland om at jeg får komme for testing og slikt nå til uka. Det var godt å vite da jeg begynte å snakke med mammaen til gutten i dag om hvordan det går med sykdommen hans... Kan ikke hjelpe minstemann, men godt å vite at jeg har gjort noe. Tusen takk kjære Heidi for at du delte minstemann med oss, og jeg er så lei meg for at han ikke er her lenger. Men jeg håper at det trøster litt å høre at han har fått meg og mange andre til å gjøre noe for andre. Setter enda mer pris på min kjære mann og lille godgut.
Klem Toril
Ukjent i Bergen.
Og forresten gratulerer med bryllupsdagen!!!

Anonym sa...

Herlighet så vakker han var...En nydelig liten engel som våker over deg nå.

Anonym sa...

Gratulerer med brullupsdagen, Heidi!

Jentene er heldig som har deg som mamma..Og lille R også..for du er fortsatt mammaen hans!

Nydelige bilder av minstemann og deg! Ord blir fattige!

Godt å høre at dere er fornøyde med minnestund igår.. Men alle som er så heldige og kjente minstemann vil jo bare ha godt å si om han.. Han strålte jo som en sol, og spredte mye glede på sin vei!

Lyset er tent for minstemann!

MrsSoersdal sa...

He was sooooo beautiful.

Do I recognize that green jumper? :)

Happy Anniversary you guys. Hope you enjoy the seven-year itch

Love,
Heather

Anonym sa...

Så godt å høre at dere hadde en fin minnestund,det er godt å minnes den tiden som var.Du skriver så bra og jeg sitter nok en gang og gråter.
Godt du har to vakre jenter og en liten vakker englegutt.Ønsker dere alt det beste videre.Og gratulerer så masse med bryllupsdagen.

klem fra en nm mamma.

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!
Nydelige bilder av deg og Minstemann...
Nalim (NM)

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen,Heidi!
Det er ubeskrivelig trist at barna våre dør,men en trøst at vi en gang skal møte dem igjen---@..
Ønsker deg og familien din alt godt fremover,ta godt vare på hverandre!
Varm klem fra mamma`n til Nestor.

Anonym sa...

Gode gode Heidi.
Du imponerer meg stadig. Tenk at du allerede nå, så kort tid etter klarer å tenke så reflektert og flott. Storesøstrene og minstemann er ufattelig heldige som har en mamma som deg.

Så flott at minnestunden igår var så fin.

Gratulerer med 7 års bryllupsdag. Håper dere klarer å kose dere lit oppi alt det vonde.

Tårene mine triller i strie strømmer hver gang jeg er inne på bloggen. Du skriver så levende og bra, og jeg ble så ufattelig glad i minstemann selv om jeg aldri fikk se han IRL.
Han vil alltid bo i en del av hjertet mitt.

Så flotte bilder av vakre minstemann.
De blir nok bare mer verdifulle med årene.

Alt det beste for dere fremover Heidi.

Klemmer og gode tanker fra
Oss

Anonym sa...

DU er sterk Heidi.

Lykke til videre.


Wenche

Anonym sa...

Du skriver så bra Heidi.. Så levende og ekte.. Dagens beretning fra deg ga meg både gode og vonde følelser. Tårene triller, men samtidig smilte jeg fler ganger mens jeg leste..
Og setningen; "Smerten over å miste deg er mindre enn gleden ved å ha fått deg" brant seg fast her. Det sier så utrolig mye om deg, hvor storhjertet og storsinnet du er.

Og bildene.. Hvor skal jeg begynne.. Han er altså noe av det vakreste jeg har sett. Det er så rart at den lille skjønne kroppen ikke skal være blandt oss lenger, men heldigvis er et menneske mer enn en kropp.. Og resten av lille R vil leve for evig, i deres hjerter, i mitt, og i mange mange andres.

Det er også godt å høre at minnestunden i går ble fin. Jeg var med dere i tankene hele kvelden.

Gode varme klemmer fra Camilla/zemoc

Anonym sa...

Så nydelige bilder av deg og minstemann. Tårene triller som så mange ganger før.
Jeg blir stum av beundring. Du viser slik styrke og pågangsmot oppi alt dette. Takk for at du lærer oss andre dette, å sette pris på livet som har levd, ta vare på øyeblikkene.

Jentene og mannen din vil nok bli din største trøst sammen med alle gode minnene om minstemann. Det er godt du har dem.
J
eg har sagt det før og sier det gjerne igjen. Du må virkelig være et fantastisk menneske.
Takk for at du har latt oss bli kjent med dere.

Lykke til med forberedelsene til begravelsen. Jeg følger dere
videre..

Varme klemmer fra
Siri *3barn*

Lise:-) sa...

Lille minstemann hadde en god mor i deg Heidi!
Ikke så mange jeg vet om som hadde vært stor nok for ordene du skriver. "smerten ved og miste deg, er mindre enn gleden ved å ha fått deg" Det er ord som setter seg fast...

Håper dere kan få en fin bryllupsdag tross alt. Kos dere med hverandre og kos max med storesøstrene til lille R..

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!
Du virker så utrolig sterk, Heidi!
Og du skriver så levende at jeg føler jeg kjenner dere personlig.

Håper dere klarer å huske de gode minnene mesteparten av tiden.
Lykke til med alt det praktiske.
*klem*

Anonym sa...

Jeg gråter fortsatt, men jeg klarer ikke la være å titte innom her for å se hvordan det går med dere.

Min lillesøster sa noe jeg har tatt vare på, en gang hun tittet på noen ting fra jeg var lita. Da sa hun "du har så mange minner du søster... Det er bra å ha"

Stå opp med regnbuen, Heidi og i vissheten om at lille gullet deres nå har det bra kan dere kose dere med alle minnene.
En vakker liten gutt som kjempet så godt han bare kunne. Han var kansje tiltenkt noe større enn oss alle. Alt for god for denne jord, men fikk komme på besøk for å lære oss alle noe dyrebart noe. En stor oppgave for en liten gutt, men han klart den med glans!

Dere høres ut som en fantastisk og godt sammensveiset familie.
Jeg er full av ærefrykt.


Varme tanker og klemmer herfra.

Anonym sa...

Du virker så ubegripelig sterk, Heidi. Jeg håper at denne styrken din vil fortsette å være hos deg og kanskje finner veien til andre som trenger den også.

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!:)

Tårene triller når jeg leser bloggen idag også..men du får meg til å tenke Heidi...du er et stort menneske, du har en personlighet som gjør deg helt spesiell. Mye av det du har skrevet skal jeg ta med meg videre, og bruke i livet..du skriver så reflektert og flott.

Minstemann har verdens beste mamma, og var veldig heldig som fikk bli båret til verden av deg!

Gode, varme klemmer fra Maria(minnie)

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen Heidi! Håper de tross alt får ein bra bryllupsdag.

Som fleire her alt har påpeika må eg seie at orda "Smerten over å miste deg er mindre enn gleden ved å ha fått deg." gjorde sterkt inntrykk på meg i dag. Desse orda seier så mykje om deg Heidi. Dei forteller om ei dame og mor som elsker barna sine høgare enn alt, som tør å satse, og som verkeleg klarer å sjå det positive.
Kos deg med mannen og dei to flotte jentene dine. Alle dei tre borna dine har vore utruleg heldige i sitt "valg" var mor. Dei har fått ei mamma som nekter å gi opp. Saman held de og alle andre rundt dykk minnet om Minstemann levande.

Klem
Gry

Anonym sa...

Gratulerer så mye med 7 års brylupsdag.....

Nydelige bilder av deg og Minstemann, klumpen i halsen vokser alltid når jeg er innom bloggen....

Så nydelig han er, på alle bildene du har vist oss er han bare så vakker...
Så flott å høre at dere hadde en fin og verdig minnestund...sikkert godt å ta med seg videre...

Jeg kan nesten ikke forstå at den lille skatten ikke er mere, men at han nå er blitt en engel i himmelen.

Håper og ber om at resten av ditt liv blir fritt for sorger og smerter.

KOmmer aldri til å glemme hverken deg eller skatten din...

Klem benja

Anonym sa...

Måtte innom bloggen og kikke idag også. Lille gutten min, E, er født i samme mnd og år som Mistemann, det gjør det så merkelig og "tett" og lese om Minstemann.
Til og med mannen min har fulgt Minstemann, og spurt om hvordan det går. Han også synes det var tungt at Minstemann måtte bli en englegutt.
Takk for at du delte historien om Minstemann.
Hvil i fred Minstemann, en dag, om lenge lenge til vil du møte din familien igjen! Dere vil atter være ett!

Anonym sa...

Først av alt; Gratulerer med bryllupsdagen!

Takk for at du ville dele historien din med oss, Heidi. Jeg har fulgt med gasnke lenge, og selv om vi aldri har treffes så har både du og minstemann fått en spesiell plass i mitt hjerte. Minstemann og søstrene hans er heldige som har en slik sterk og reflektert mamma.

Bildet av deg og minstemann er nydelig, godt å ha med seg fysiske minner også, ikke bare tankene.


Klem Helene/Tertitten

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!

Håper dere klarer å kose dere litt selv om det er ei vanskelig tid.

Nydelige bilder du la med.

Anonym sa...

Minstemann er en nydelig gutt, han har forandret manges liv.
Vet dere har forandret mitt liv.
Tusen takk kjære Heidi for at du delte minstemann med oss, og jeg er så lei meg for at han ikke er her lenger. Men jeg håper at det trøster litt å høre at han har fått meg og mange andre til å gjøre noe for andre. Setter enda mer pris på bade mann og barn.

Et lite tips: sett ut et konto nr. kreftforeningen, sikkert flere som har lyst til og gi, i minstemanns navn.

Varme klemmer og tanker, sender jeg dere.
Ta vare på alle gode minner, av minstemann.
Og ta vare på hverandre.

Klem

Anonym sa...

Gratulerer så masse med bryllupsdagen i dag Heidi og mannen.

Høres ut som en flott minnestund.
Du er bare et helt utrolig sterkt menneske , du er beundringsverdig.

Herlige bilder av deg og Minstemann.
Han ser veldig lik ut på deg synest jeg.

Klem Beate

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!! Du skriver helt fantastisk og jeg er imponert over den styrken du viser. Minstemann og jentene dine er heldige som har deg som mamma.

Anonym sa...

Gratulerer masse med bryllupsdagen!

Jeg blir rørt når jeg leser det du skriver. Minstemann er heldig som har deg som mamma. Storesøstrene hans også. Jeg er helt sikker på at Minstemann vil fylle livene deres masse selvom han ikke fysisk kan være sammen med dere. Jeg vet i alle fall at han har rørt livet mitt masse, og jeg traff han aldri engang.

Ta godt vare på hverandre! *klem*

Maggie

Anonym sa...

Jeg sitter her med min mor og min yngste datter, og jeg fortalte mamma om minstemann. Hun uffer og ojjer, og ja, det gjør man. Men jeg prøver å forklare henne hvor fantastsk det er med denne bloggen, og hvor utrolig flott det er å få være med på denne reisen som du nå gjør, Heidi.

Tusen takk!

Anonym sa...

Sitter her og gråter igen. Og gratulerer med bryllupsdagen, Heidi!

Så flotte bilder av deg og Minstemann! Dert er merkelig at han er borte nå.

Så godt at dere har to vakre jenter å kose dere med, det gjør sikkert hverdagen litt lettere i tiden fremover.

Anonym sa...

Kjære Heidi!

Igjen, du skriver så utrolig vakkert. Det går ikke an å ikke bli glad i dere og bry oss om dere. Takk for at du deler så mye av deg selv med oss!! Du har nok lært så mange av oss å sette litt ekstra pris på den helt ordinære hverdagen med våre barn.

Lyset er fortsatt tent for Minstemann og vi holder av en tanke i våre bønner for deg, mannen din og jentene dine.

Gratulerer med 7-årsdagen i dag!!!

Stor klem og mange varme tanker fra Trolljenta25

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen

Så utrolig nydelig lillemann var.

Klem fra Heidi

Anonym sa...

Gratulerer så masse med dagen deres,håper dere klarer å kose dere litt oppe i det hele.

Tårene renner når jeg ser på de skjønne bildene av minstemann...vanskelig å skjønne hvorfor verden er så urettferdig...

Kan ikke engang prøve å sette meg inn i hvordan dere har det nå.
Dere må ta godt vare på hverandre i tiden som kommer. Og tenke på at verdens nydeligste lille engel titter ned på dere.

Tusen takk får at dere lot oss få ta del i den tøffeste kampen i livene deres, dere står det respekt av. Du virker som ei fantastisk jente Heidi,jeg beundrer deg mer og mer.

Kondolerer på det dypeste,og tenker på dere og lille gode minstemann.

Ønsker dere lykke til med alt videre,og ta godt vare på alle de gode minnene etter lille minstemann.

Nå brenner lyset for ham her i vinduskarmen.

Stor klem fra Elisabeth.

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen, Heidi

Hvis det bare hadde vært fler så sterke, fornuftige og ikke minst varme og ekte mennesker som deg. Det er så uttrolig stort av deg og dele livet, tankene og ikke minst Minstemann med oss. Takk for det.

Nydelige bilder av deg og Minstemann, en nydelig gutt.

Har et lys tent for Minstemann hver kveld.Ta godt vare på hverandre

Klemmer fra Blue78

Anonym sa...

Så utrolig vakker han er, jeg skriver er, for det er slik du husker han.

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen deres. Det er så sterkt å lese det du skriver. Nyt hver dag, hver time med jentene dine og alle de gode minnene dere har fått med minstemann. Det er ikke mulig å forstå hvilke følelser som raser i dere, jeg bare håper dere kommer dere gjennom dette på en god måte. Ønsker dere alt godt videre i livet!

Anonym sa...

Det var någen nydelige bilder det. Det av deg og minstemann var ja bare helt utrolig fint, og bildene av en skjønne liten rampete minstemann som har dratt ut alle bleiene :-) Helt herlig.

Det var godt å høre at det gjekk bra i går på minnestundet.
Takk for at du dele alt dette med oss. Du er bare helt utrolig.

Gratulerer så mye med 7 års bryllupsdag. Håper dere har klart å ha en fin dag opp i alt det vonde.

Mange klemmer fra Laura

Anonym sa...

Du er klok du mamman. Når man leser det du har skrevet idag så er det som om noe løsner litt. Smerten er der klar og sterk, men allerede en stråle lys og letthet ved gleden over å ha blitt kjent med minstemann. Og jeg drister meg til å påstå at det gir din lille mann stor glede på det stedet han er nå.
Særlig dette som du skrev:
Smerten ved å miste deg er mindre enn gleden ved å ha fått deg- synes jeg viser stor innsikt og er et tegn på at du/dere på sikt virkelig vil kunne glede dere over og feire minstemanns liv mer enn å bli fanget i smerte.
Takk for at jeg (og alle andre)har fått følge dere på denne veien. Nyttig for oss som hører hjemme i helsevesenet også.
Gratulerer med bryllupsdag!
Varme hilsner fra en annen mamma.

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen.

Du har en måte å skrive på som er helt utrolig nydelig. En kan ikke unngå å bli berørt av historien deres. Minstemann var en nydelig gutt, som vil bli husket av mange...

Anonym sa...

Det er helt surrealistisk å se bildene av minstemann. At han er borte er så forferdelig trist.
Gud, så skjønn han var og du sier det jo så utrolig flott. Dere var så heldige som har fått opplevd denne fantastiske gutten!
Jeg beundrer deg, Heidi, du er en så flott mor! Du ser så god ut, og jeg er sikker på at minstemann ikke kunne hatt en bedre mamma.

Anonym sa...

Hei Heidi, dette er første gangen jeg skriver her.
Begynte å lese bloggen om Minstemann for bare noen dager siden,å da ble jeg sittene å lese alt på en gang.
Tårene triller å jeg føler sååå med dere.
Som så mangen andre har skrevet før meg så vil jeg si at du skriver utrolig levende å at historien om Minstemann har rørt noe i oss alle..

nydelige bilder av dere, han var en fantastisk vakker gutt:)
ønsker dere alt vell!

gratulerer med bryllupsdagen:)

syllan (ny FB`er)

Anonym sa...

Kjære kjære Heidi...

Tenk å få møtt deg en dag? For du har forandret livet mitt! At det skulle bli pga Minstmanns skjebne er forferdelig trist, men som flere her skriver, så er han for god for denne verden og var kanskje bare innom oss for å lære oss en brutal lekse om livet..

Jeg har nå vurdert å bli blodgiver. Jeg er Rhesus minus, og vet at det ikke er flerparten som er det. Så det kan være en god ting å gjøre. Så hvorfor ikke beinmargsdonor også da?

Alle sier du er så sterk, og det er du jo, det kan vi lese i det du skriver. Men inni deg er du helt sikkert liten og svak akkurat nå. Svak av sorgen som tærer. Men du er en sterk person som klarer å tenke så reflektert over livet så tidlig i prosessen, og det er helt fantastisk av deg!

Måten du skrev på i dag, ordene du gav oss, fikk meg til å la sorgen synke inn på en måte. Den ble mer naturlig for meg. Dette at Minstemann er død, han er ikkeher mer, men det er bare fysisk. For han vil alltid være hos så mange av oss nå. Takket være deg, Heidi, har nok mange av oss tenkt dramatisk over livene våre som foreldre..

Jeg har blitt mildere i stemmen til de to småbarna mine, jeg viser mye mer tålmodighet enn bare for noen dager siden, og jeg merker allerede at vi er alle mer harmoniske..



Jeg lyser fred over Minstemanns minne, og lukker han inn i mitt hjerte so den gode, skjønne gutten han er. Nå sover han sin søteste søvn og har det bra...


Stor klem fra Kine

Anonym sa...

GRATULERER SÅ MYE MED BRYLLUPSDAGEN!

Det høres jo ut som om du allerede tenker fremover, og det synes jeg er godt gjort. Kjempeflott at dere donerer bort barnevogner etc. Det må jo være veldig vanskelig å rydde opp i Minstemann sine ting, så at du klarer dette allerede nå viser bare hvilke ressurser dere har.

Det har tidligere vært snakk om det å være blodgiver og benmargsdonor. Dette kan jeg oppfordre alle til å være med på! Selvfølgelig kan ikke alle gi, men det skader hvertfall ikke å melde seg til første konsultasjon. Så får man vite litt mer før man gir noe i det hele tatt. Selv er jeg både blodgiver, står i benmargsregisteret og jeg har også fylt ut donorkort. Det er faktisk ganske mange liv man kan redde, og det er litt fint å tenke på. Så meld dere til deres lokale sykehus og be om en samtale på Blodbanken!

Hilsen Merete

Anonym sa...

Gratulere så masse med bryllupsdagen kjære Heidi.

Du skriver så utrolig vakker og nyansert,jeg blir helt satt ut av ordene dine.
Minstemann og du har forandret noe i meg,jeg ser faktisk anderledes på livet nå.
Og takket være deg har jeg kommet nærmere det som kalles en tro,det takker jeg det virkelig for.

Jeg sitter igjen med så mye lærdom,kjærlighet,sorg og glede etter å ha fulgt med bloggen din.
Du er et stort menneske,finnes ikke mange av slike mennesker på jord.

Minstemann var virkelig helt nydelig,jeg kommer aldri til å glemme han eller deg.

Stor klem fra Aurora/Frysh

Anonym sa...

Skjønne Heidi, henens to vakre døtre og ektemann.

Gratulerer så mye med bryllupsdagen,dog den ikke er helt hva en bryllupsdag burde være.For selv i tider med sorg skal det være glede,alt skal veies opp--

Jeg trenger bare logge meg på bloggen din,behøver ikke lese ett eneste nytt ord før tårene triller.Jeg har nå grått med dere hver dag den siste uka.
Ikke at mine tårer er så vikitge å vite om, men for å forklare at mange mennesker uten direkte kontakt med dere har fulgt godt med.

Du skriver så ufattelig bra, om den mørke skyen som har hengt over dere de siste lange månedene,som nå er borte.Hvertfall så godt som.Det er ekstremt viktig å nyte lyset man har,bruk hver solskinnsdag,og tenk på at i hver solstråle er en deilig liten Ruben som smiler og vinker til dere.
Håper dere slipper en lang lang sørgeprosess videre, at dere klarer å finne den hverdagen dere egentlig skulle hatt.
Ruben i våre hjerter, alltid.Han skal aldri glemmes:(
Klem fra Tønsberg

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen,kos dere så godt det er mulig. utrolig vakker lille gutten.gled deg over minner og bilder og de spesielle stunder,de vil bety mye nå..
må bare si du er et utrolig sterkt menneske,du gir meg mye styrke, utifra hva jeg har lest i bloggen. du og minstemann gir mitt liv ny mening..takker for det ;) lillegutt på 1,5år har vært syk i 3 dager her,jeg er alleredë sliten,men skal ikke klage, jeg er evig takknemelig :) Takk Heidi og lille R ;)
---hvil i fred lille engel---
klem fra NM mamma

Anonym sa...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen Heidi!

Tårene triller hver gang jeg leser i bloggen din. Og jeg kan ikke skjønne hvor urettferdig og brutalt livet kan være. Men slike tragedier setter ting i perspektiv og man verdsetter mer det man har.

Du virker som en utrolig sterk og flott jente! Og dine jenter er heldige som har deg som mamma.

Mange klemmer fra Cappocino - NM

Anneline sa...

Gratulerer så mye med dagen, kjære Heidi!

Jeg gråter fortsatt hver gang jeg tenker på dere, men det er så godt å lese det du skriver.

Du er den aller mest fantastiske mammaen og jenta jeg vet om, og jeg blir fyllt med en enorm beundring når jeg ser hvordan du har taklet alt sammen!!

Jeg håper du klarer å holde fast ved de tankene og følelsene du har nå, og at dere kommer dere styrket gjennom dette.

Bildene var helt fantastiske, dere er så nydelige begge to. Familien din er uendelig heldige som har deg!!

Mange klemmer Anneline

Anonym sa...

Gud, så nydelig...
Jeg ble ordentlig trist når jeg så det første bildet der han vinker. Samtidig er det veldig vakkert.

Selv om dere har hatt god tid til å ta farvel er det umenneskelig å oppleve det dere har gjort nå. Jeg håper dere kommer styrket ut av det hele. Du skriver så flott og rørende. Jeg er takknemlig for at du har delt minstemann med meg og alle andre. Håper det har vært til hjelp for deg også.

Gratulerer så mye med bryllupsdagen. En noe annerledes dag enn hva den burde være, samtidig slipper dere en del bekymringer som har ligget over dere de siste månedene.

Hvorfor kunne ikke livet hatt en tilbakespolingsknapp slik at man kunne ha slettet de siste månedene deres og at alt var slik som før med en frisk minstemann som gledet seg med dere :-(

Anonym sa...

Til lykke med bryllupsdagen.

Det er så bra at du klarer å kjenne på at du har glede, selv om sorgen tynger! Det høres ut som minnestunden var veldig fin, og du beskriver det jo som alltid så levende og godt (og fryktelig trist - jeg er fremdeles knust).

"Det er bedre å ha elsket og tapt, enn aldri å ha elsket i det hele tatt." Ta var på de gode minnene om en fantastisk fin gutt, og ta vare på hverandre!

Hilsen Solveig

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!
Jeg tente lys for minstemann klokka 19 igår, og er glad for å høre at dere hadde en fin minnestund!

Nydelige bilder av minstemann! Må innrømme at tårene rant igjen, men det er gode tårer, for den lille helten deres, som har rørt med så mange hjerter på livets ferd. Og som nå lyser opp som den vakreste stjernen på hele himmelen!

Du skriver så fint Heidi! Jeg beundrer ditt gode hjerte og din klokskap! Barna dine er utrolig heldige som har deg som mamma!
Jeg tror at ordene du skriver kanskje en dag kunne hjulpet andre som befinner seg i samme situasjon som dere. For du har delt tankene dine med oss så vakkert, så levende og så fullt av kjærlighet. Tusen takk for at jeg har fått tatt del i historien deres!

Jeg tenker masse på dere. Håper det går bra med dere og at det går bedre med mammaen din som du skrev har tatt dette veldig hardt. Ønsker dere alt det beste!

Klem Alexandra

Gurine sa...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen!

Høres ut som minnestunden ble veldig fin. Så godt at dere har så mange venner og god familie rundt dere i denne tiden.
Og ikke minst jentene deres.

Utrolig nydelige bilder av deg og minstemann.

Anonym sa...

Gratulerer med 7-års bryllupsdag.

Jeg måtte gråte en stor skvett over ordene dine dag også. Du skriver så levende, du tar slikt tak i meg at jeg kan ikke annet enn å bli glad i deg. Enda så merkelig det høres ut. Ei jente jeg aldri har møtt, aldri har snakket med.
Du er så likanes, og opp i alt det vonde klarer du å se det positive og trekke fram de gode minnene, ikke bare se alt svartisvart.

På denne korte tiden har du og minstemann lært meg at jeg ikke skal ta ting for gitt lenger. Det er ingen selvfølge at hverken jeg, mannen, sønnen eller dattera vår er her i morgen. Det kan snu så fort, og ikke et minutt av tiden vår sammen skal vi ta for gitt. Hvert minutt er verdt sin gull i vekt, og vi får det ikke tilbake.

Godt å høre at minnestunden ble et godt minne. Nydelige nye bilder av deg og minstemann.

Kos deg med mannen og jentene dine. Dere må finne veien videre uten minstemann nå.

På tampen må jeg nesten signere noen ord skrevet av Kine:
"Jeg har blitt mildere i stemmen til de to småbarna mine, jeg viser mye mer tålmodighet enn bare for noen dager siden, og jeg merker allerede at vi er alle mer harmoniske.."
Akkurat som jeg skulle sagt det selv.

Gode ønsker for fremtiden. Hege

Anonym sa...

Gratulere med bryllupsdagen.


DU ER BERRE HEILT VIDUNDERLIG.EG HAR STOR BEUNDRING FOR DEG.

KOS DEG MED MINNENE ETTER DEN FANTASTISKE,VAKRE MINSTEMANNEN DIN.

Anonym sa...

Hei.

Du skriver så utrolig vakkert om Minstemann og sorgen din...Tårene mine renner for deg og dine...

Åh hvor stolt Minstemann må være av mamman sin....en nydelig liten engel som alltid vil være med dere..

Celine Dion synger så vakkert.. Det er så godt å kunne gråte ut sorgen etter meningsfull og nydelig musikk.
Jeg hørte også mye på henne da vi mistet vår lillegutt.
Sangen "Fly" spillte jeg om igjen og om igjen, å hvor mange tårer jeg har grått til den sangen...

Leggger ut linken her:
http://www.youtube.com/watch?v=RtkmsMokvbE

Klem fra en annen englemamma

Inagh sa...

Det høres ut som en minnestund Minstemann verdig! Så godt, og så vondt på en gang...

Bildene av deg og Minstemann fikk meg til å gråte - han var så skjønn, og det er så urettferdig at han ikke skulle få lov å bli stor.

Jeg håper dere har en fin bryllupsdag i dag - så godt å ha noe positivt å fokusere på oppi sorgen...

Og så godt at dere har de to store jentene deres, som trenger dere og som holder hjulene i gang.

Måtte dere fra nå av bare få gode dager - det fortjener dere alle som en.

Anonym sa...

Kjære Heidi.

Livet er i sannhet en berg og dalbane.
Med mennesker som deg i den er det flere topper enn dype daler.

Tenker på dere i disse dager.
Klem.

Anonym sa...

Så godt at dere fikk en sånn fin og god minnestund.
Tenker på dere og minstemann..
Han er en nydelig gutt som har forandret så manges liv..
Klem

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!
Må bare bøye meg i støvet for deg
Heidi!!
Hvor utrolig flott du takler dette,
at du tenker som du gjør,vil nok hjelpe dere alle masse.
Minstemann beriket livet deres,og vil fortsatt gjøre det,bare på en annen måte.
Han har vel gjort sin jobb her på jorden,nå må dere fortsette
veien videre.
To vakre jenter trenger dere,
dere trenger dem,så ta godt vare på
hverandre nå.
Kjære minstemann,jeg har grått mange tårer når jeg har lest hva mamman din har skrevet.
Du kan være så stolt av henne,
hun har latt oss ta del i din kamp.
Lært mange av oss at vi må ta vare
på hverandre,det er lett og glemme
i en hektisk hverdag.
Du oppnådde mye i ditt korte liv,og du har utrettet så mye mere
enn mange av oss noen gang kommer til å gjøre.
En liten gutt som har fått mange
voksne til å legge om livene sine.
Sov godt lille englegutt.

TIK

Anonym sa...

For noen flotte bilder av viltre, herlige Minstemann..akkurat som vi husker han! Han vil aldri bli glemt!

Du har en sånn god familie, husk å ta godt vare på hverandre!Og så flotte ord du skrev om jentene dine! Har sett bilde av de og de er skikkelige go'jenter, akkurat som R var!

Gratulerer med bryllupsdagen! Selv med triste rammer rundt.

Ta godt vare på hverandre, det er så utrolig viktig nå!

Gode klemmer fra Vibecke

Anonym sa...

Heidi, du er så sterk, så sterk - så fattet og så utrolig flink til å finne frem til og fokusere på alle de gode tingene i livet, de gode stundene, minnene...

Jeg vil takke deg for at du lot oss få innsikt i Minstemanns hverdag fra diagnosen til livet på jords slutt; takke deg for at du lot oss bli kjent med deg, kjent med vakre lille Minstemann.

Og jeg vil takke Minstemann, lille R for alt han har lært meg; dype spor han har satt!

I dag meldte jeg med som blodgiver - takk R, for at du viste meg veien og lærte meg så mye om livet og kjærligheten!!

Victoria

Anonym sa...

Forresten; jeg glemte:

Herlige bilder av go´gutten! Og gratulerer så mye med bryllupsdagen!!!

Victoria

Monica Riis sa...

Kjære Heidi, nå gråter jeg igjen. Ser på bildene av den herlige gutten din - på det første er det nesten som han vinker farvel..

Så fint at minnestunden ble som du håpet. At dere fikk gjennomgå gamle minner, se mer av den gutten han var før sykdommen gjorde sitt ubønnhørlige inntog.

Jeg ønsker dere alt mulig godt i tiden fremover. Stor klem.

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!!!
Du imponerer meg bare så utrolig, har ikke ord...
Tårene mine har trillet uhemmet den siste uken, men når jeg kommer inn på denne siden og leser det du skriver så gir du meg en indre ro. Jeg vil absolutt si at både minstemann OG DU er helt spesielle, dere har noe spesielt ved dere som ikke kan beskrives.
Kjære Heidi, du og Minstemann har vist meg nå hvor viktig hver dag er med mine barn. Takk for det!!
Varme klemmer fra 3 barns mmamma

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen, Heidi!

Åh, som jeg tenker på dere om dagen... jeg har ikke ord!

Den minnestunden hørtes veldig flott ut.

Og som mange andre her skriver: du skriver på en måte som virkelig gjør at jeg lever meg inn i det du skriver.

Og det er så forferdelig vondt å se for seg at den blide, nydelige lille gutten på bildene er reist...
Vi er mange som aldri vil glemme minstemann, Heidi.
Og heller ikke deg, vil vi glemme. For måten du har delt han med oss på.

Klem, Mini.

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen Heidi og mannen. Håper dere har kost dere litt oppi alt.

Høres ut som dere hadde en god opplevelse med minnestunden, godt å ta det med seg.

Du er en inspirasjon for oss andre Heidi, som så mange skriver- man ser ting i et større perspektig, lunta er ikke like kort og vi setter mer pris på de dagene som er akkurat nå.

Ordene dine er så sterke, så fine, ord jeg kommer til å ta med meg videre. Det føles så håpløst at man skal videre, skulle så gjerne kunne gjort noe for å lette sorgen for dere, men minnene har dere alltid. Og du og minstemann vil alltid være i mine minner, takk for alt du har delt med oss andre.

Klem fra Heidi

Anonym sa...

gratulerer med bryllupsdagen heidi.
det høres ut som dere hadde en fin minnestund i går.

jeg vil samtidig takke så me for at jeg har fått følge dere i denne tunge tiden. Det gjør vondt at det endte som det gjorde.

med minstemann sin blogg har jeg virkelig lært å sette pris på de små tingene. små ting som mine små jenter gjør, som toåringen min sine små ord til sin nyfødte lillesøster. ord o ting jeg legger til hjertet mitt og kan dra frem når dagene ikke går så lett. og mine dager må jo gå som en drøm i forhold til de dagene dere skal gå i gang med nå, uten minstemann hos dere. jeg kan rett og slett ikke sette meg inn i hvor tøft dere må h det.
det er godt du har jentene dine. de vil nok hjelpe deg til å holde deg oppe.

ta vare på hverandre i tiden fremover.

minstemann bli aldri glemt!!

klem fra mokki (fra NM)

Anonym sa...

jeg bare gråter og gråter og gråter.
har snart tørket ut hele kroppen min.
jeg har fulgt bloggen din siden juli, daglig..
har selv 3 barn, derav en på 19 mnd..en gutt.

kan så altfor godt føle på sorgen, men allikevel ane lettelsen over at lille Minstemann ikke lider lenger.
han var så alt for liten til å bli så syk og ha det så vondt.

det er så vondt at han måtte dø, men det gjør godt å tenke på at han ikke har det vondt lenger..

allikevel smerter det fortsatt å tenke på hvor mye smerte han har vært igjennom..at han hadde så mye vondt.. det er det verste syns jeg.
den tanken hjemsøker meg så fælt..jeg tenker på det hele tiden..

men nå har han det godt :-)

hender jeg blar til de første sidene i bloggen, de eldste.. der er han hjemme og ikke så syk. han smiler og leker og ler.
for en herlig gutt han er :)

det er så godt å lese ordene dine Heidi.
det virker som du føler deg hel.
du virker så utrolig klok.

jeg forstår denne mørke skyen du skriver om..som har blitt borte.
såklart, minstemann har det så bra nå :)

jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for dere, men kjennner dere ikke.
jeg skal melde meg til beinmargsdonor registeret. skal på sykehuset på torsdag til blodprøvetaking først.

dette hadde jeg aldri i livet gjort hvis ikke jeg hadde vært vitne til minstemanns kamp...

kjære kjære Heidi. du er bare enestående. ta vare på dere selv.

Anonym sa...

Gratulere så my med bryllupsdagen Heidi!

også utrolig vakker minstemann var...ser hvem han har fått det fra ;)

Du skriver så levende, jeg vil takke deg for at du har tatt deg tid til å oppdatere oss i denne tøffe tiden.

Framtiden ligger foran dere..

minnene har dere med dere..

Anonym sa...

Dette er tredje gangen jeg er innom her for å se på bildene av nydelige minstemann i dag. Det er så ufattelig at den vakre gutten din er død.

Jeg har aldri møtt dere, men føler likevel at jeg gjennom bloggen din har blitt kjent med dere og hjertet mitt verker for dere nå.

Torild

Anonym sa...

Det gleder meg å høre at dere hadde en fin minnestund. Det var sikkert veldig godt og vondt på samme tid..
Og Minstemann.. Så vakker, og det er jo du også. Ikke rart han er så fin, med en så fin mamma!!
Ta godt vare på minnene.

Gratulerer med bryllupsdagen!
Ta vare på hverandre, det trenger dere!

Anonym sa...

Godt å høre at minnestunden ble så fin. Jeg føler på en måte at jeg puster litt ut selv også nå. Du skriver at den mørke skyen er borte. Nå vet vi jo at minstemann har det godt. Det er en lettelse, likevel synes jeg dette er fryktelig trist og vanskelig. Det er rart hvordan en ukjent liten gutt kan røre hjertet mitt. Jeg tenker veldig mye på minstemann og dere. Han blir aldri glemt.

Og du Heidi, du er så sterk! Ta vare på hverandre.

Plutseliten

Anonym sa...

Og gratulerer med bryllupsdagen selvfølgelig :)

Anonym sa...

du skriver så vakkert Heidi. gratulerer så mye med bryllupsdagen. kan ikke forestille meg hva dere går igjennom nå. det nydelige bildet av deg og minstemann sammen fikk meg til å gråte skikkelig.. han er så nydelig :(

Anonym sa...

Det smerter hjertet mitt å lese om dere og Minstemanns kamp mot kreften.
Han var en heldig liten gutt som hadde deg til mamma.
Jeg kan ikke forstille meg hva dere går gjennom nå,men at det er svært, svært vondt det skjønner jeg.

Jeg kjenner deg ikke, Heidi, men du virker utrolig reflektert og sterk.
Tillat deg å være liten, redd og svak også.

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdag.

Fint å lese at minnestunden ble fin.
Det var både godt og vondt å se bilder av minstemann, må si det kom noen tårer og et smil da jeg så de. En nydelig gutt!!

Klem fra Gro/Gurine

Anonym sa...

Herlige bilder av en nydelig gutt! Tenker på dere, og håper dere klarer dete gjennom denne tiden.

-shg-

Anonym sa...

Tårene triller, så vakre bilder, også det av mamma og minstemann sammen....uff som jeg har grått denne uken. Jeg vil aldri glemme minstemann, han er bevart godt i mitt hjerte.

Anonym sa...

Håper dere har hatt en fin bryllupsdag, Heidi!


Hvil i fred, minstemann!!

Anonym sa...

"Smerten over å miste deg er mindre enn gleden ved å ha fått deg.
Jeg føler meg beæret over å ha båret deg i min mage, og ha stelt deg.
Klem fra mamma."

Så fint sagt!

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdag!
Håper den var og fortsatt er så fin som mulig.

Så vakre bilder av verdens nydeligste minstemann og mamma. Lille trollungen som "ryddet" i bleieposen sin... Slike gyldne øyeblikk er verdt å huske.
Det var godt å lese bloggen din i dag, samtidig som det var sårt. Dine tanker og refleksjoner rundt alt dette er så kloke og sterke. Og den flotte evnen du har til å få det skrevet ned... Jeg vet at du skriver bare det du tenker, og da blir det enda mer imponerende. Du er virkelig bare å bøye seg i støvet for.

Minnestunden i går var nydelig, trist, vond, fin og nær. Jeg får gåsehud over hele kroppen og gråten står i halsen på meg hver gang jeg tenker på den vakre bildemontasjen med den fine sangen over... Den har etset seg fast. Det har også lille R. Inni hjertet.

Jentene dine er virkelig skjønne. Det er så godt at dere har hverandre. Ta godt vare på hverandre fremover.

Nå håper at jeg/vi også får ta oss litt av DEG når du trenger det fremover. Du får ikke nøle et sekund hvis du trenger noe eller noen. Jeg og flere med meg gjør mer enn gjerne det som står i vår makt for deg.

Varme klemmer til deg og hele familien din.

Linda/Ami

Anonym sa...

Dere er skjønne! Godt å lese at minnestunden i går var fin, selv om det var vondt. Da jeg gikk inn tidligere i dag og leste og så bildene gråt jeg som jeg ikke har gjort på årevis. Hele historien deres kom så veldig over meg, og det var bare vondt. Nå har jeg lest igjen, og klart å smile mer av det du skriver. Du får fram håp og troen på livet på en helt spesiell måte. Det er utrolig sterkt å lese etter alt dere har vært gjennom. Det er så mange som er berørt av dere heidi. Gjennom alt du har delt med oss har du og minstemann gjort mye for at vi skal ha det litt bedre, sette mer pris på hverandre, nyte øyeblikkene og ikke jage og mase etter noe i framtiden. Det er NÅ som gjelder, og til og med i dette nuet klarer du å huske på bryllupsdagen, se jentene dine og glede deg over dem, glede deg over minnene fra minstemann og i dette nuet klarer du også å se framover og glede deg over livet! Du er stor heidi! Jeg er glad jeg har "møtt" deg. Du har forandret mye i mitt liv. Takk! Tenker på dere masse! klemmer fra kari l.

Anonym sa...

For en nydelig gutt du har, Heidi... Og du skriver så fantastisk. For oss som er heldige nok til å ikke ha gått gjennom det du og din familie har, virker det som har du har en ubeskrivelig styrke som tross alt klarer å finne lyspunkter i det som for meg framstår som et endeløst, svart hull. Men samtidig gir dine ord meg kunnskap om hva det er viktig å fokusere på når en opplever det du nå gjør. Begrepet om å feire noens liv gir meg mening nå som jeg har lest gjennom bloggen din.

Deres tap har virkelig gjort at jeg har fått opp øynene for at jeg må ta vare på hver dag jeg har med barna mine. En vet aldri hva morgendagen bringer, men en får i alle fall møte morgendagen med en følelse av at man fikk det meste og beste ut av dagen i dag.

Klem fra Camilla

Anonym sa...

Så vakker han er!

Jeg vildele en vakker sang med deg, den betyr mye for meg.
En mammas hyllest og kjærlighet tilsitt englebarn....Carola med Jag vill Alltid Älska

http://www.youtube.com/watch?v=ZDeW9Acau7M

Anonym sa...

Dere er en unik familie!, å sette ord på noe som er så sterkt må være utrolig vanskelig. Men sikkert samtidig veldig godt. Du er en sterk jente:). Gutten din har rørt meg dypt inn i hjertet, makan til vakker og veldig tapper gutt trur jeg man ikke finner.

Ta i mot all den støtten dere kan få nå, det fortjener dere.

Lykke til, til dere!

Hilsen en som ikke kjenner dere, men er tydlig berørt av minstemann.

Tenner ett lys for dere og minste mann i kveld.

Anonym sa...

Du skriver så vakkert

Minstemann har satt dype spor og jeg føler med dere i sorgen. En vakker gutt!!!!

Takk for at du har delt minstemann sin historie med oss. Jeg tror du og din lille gutt har endret mye hos mange.

Jeg kan ikke annet enn å beundre din postivitet og pågangsmot. Jeg ønsker dere alt godt fremover

Stavanger

Anonym sa...

Hei Heidi
Gratulerer så mye med bryllupsdagen dere hadde i går,og tusen takk for at jeg har fått lese om minstemann og at du har oppdatert oss slik du har gjort.
når jeg så bilde av deg og minstemann så begynte jeg å grine igjen for ett vakkert bilde
akurat som om han vinker nanna takk for nå liksom
måtte alt bli bedre for dere fremover,og lykke til videre i livet deres.Minstemann har forandret livet mitt,jeg har blitt blodgiver og skal også bli donere bort beinmarg.han har lært meg å ta godt vare på mine og nyte den tiden vi har sammen
skal altid tenke på dere
som du sa det selv en gang her inne må alle himmelens engler passe på lille minstemann
cathrine ,karmøy

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen i går!!

Godt å høre at minnestunden ble en fin opplevelse, selv om det nok var ganske trist også.

Kjempefine bilder du har lagt ut. Likte veldig godt det med deg og minstemann sammen.
Kjekt å få se hvem det er som skriver så fantastisk om både gode og vonde stunder.

Stor klem fra Siw (minon)

Anonym sa...

Hei Heidi, jeg synes du er det sterkeste mennesket jeg har lest om, og miste denne lille nydelige gutten må ha smertet noe grusomt, man klarer ikke sette seg inn i hvordan det er og miste barnet sitt, jeg gråter og kjenner att dette er langt utenfor hva jeg hadde klart og takle på den måten du har gjort og gjør, jeg håper du kommer deg videre og att du har jentene dine og mange andre og støtte deg på, jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive mere annet enn og gi deg mange mange klemmer og tanker og den lille vakkre gutten du har båret og stellt er en vidunderlig skatt som alltid vil være med deg og du har all grunn til og være kjempestollt, en dag ses dere igjen da sitter han hos jesus og venter på deg kondolerer så masse kjære Heidi

Anonym sa...

Gratulerer så mye med overstått bryllupsdag :)

Nok en gang bøyer jeg meg i støvet over hva du får skrevet på papir, og den gleden som tross i alt skinner gjennom. Gleden over å ha fått opplevd Minstemann på godt og vondt, æren av å være mamma'n hans.

Som flere her skriver så har dere satt en støkk i meg, og gjort at jeg tenker meg om før jeg blir lei og oppgitt min egen sønn på 18 mnd.
De kan jo være en prøvelse til tider ;)

Lykke til og bær med dere de flotte minnene om verdens skjønneste lille Minstemann :)

Anonym sa...

Det var en fin oppdatering og gjorde godt i hjertet. At det tross alt går bra med dere. At dere faktisk har mye å glede dere over selv om dere har opplevd det verst tenkelige for foreldre. Det var det første innlegget på lenge som fakisk ikke gjorde vondt å lese. Dere er bare helt utrolige. Deres søte små er heldige som har foreldre som dere. Og vi er heldige som har fått tatt del i denne historien. Vi har alle mye å lære. Klem!

Anonym sa...

Jeg klarer ikke aa gi slipp paa Minstemann og i dag har jeg atter en gang lest igjennom hele bloggen og kikket paa bildene.

Han var saa uendelig vakker, den lille gutten deres !!!

I naermeste fremtid blir det vaar tur til aa si farvel til en som taper kampen mot keften.
Den dagen skal jeg minnes dine ord

"Smerten over å miste deg er mindre enn gleden ved å ha fått deg."

og dele dem med andre.

Klem M

p.s Gratulerer med dagen !

Lisemor sa...

Så flotte bilder av dere!
Du er utrolig sterk, og jeg er så glad for at du har et naturlig forhold til døden.
Tusen takk for alt du deler med oss!

Anonym sa...

Så flotte bilder av dere!
Du er så utrolig sterk Heidi.
Ønsker dere alt godt i fremtiden!
Klem

Anonym sa...

Jeg klarer ikke å slutte å se på bildene av Minstemann. Han er jo så fin! Det er vanskelig å tenke på at han ikke er mer og at dere nå skal leve videre uten han.

Nydelig bilde av deg og Minstemann. Slike som er gode å ha fremover.

Gratulerer med dagen igår.

pluttis sa...

for noen utrolige fine bilder. og fine minner for dere... bilder kan ikke erstatte savnet men en har minnene...

Anonym sa...

Nydelige bilder du har lagt ut! Verden skjønneste lille minstemann som tøyser med bleiene. Utrolig vakkert bilde av dere to! Alle gode tanker fra Askepott (NM)

Anonym sa...

Jeg gråter og gråter. Trodde ikke jeg hadde flere tårer igjen nå, men jeg begynte å gråte igjen da jeg så bildet av deg og minstemann. En skjønn liten Minstemann som vinker til kamera.
Tenk at en så nydelig liten gutt ikke fikk bli stor. Livet hans ble kort, men tenk så mange han har gledet. Så mange han har rørt på den korte tiden han var på jorden.
Han vil aldri, aldri bli glemt, men lever videre i hjertet deres og andres hjerter som er blitt preget av denne historien.

Gratulerer så mye med bryllupsdagen i går forresten.

Klem fra en annnen englemamma. Kanskje de to engleguttene våre leker sammen der oppe nå?

Klem, Aina

Anonym sa...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen!

Så flotte og koselige bilder du har lagt ut. Du skriver veldig reflektert rundt det som har skjedd, synes du viser en stor styrke og greier å fokusere på det som er bra!
Kos deg med jentene dine, de høres så skjønne ut. Ta vare på minnene, og skap nye og gode minner å ta med dere inn i fremtiden.

Tenker på dere!
Klem fra Lucia (NM)

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!

Tenner et lys for Minstemann hver dag - historien deres har virkelig gjort inntrykk, og jeg sitter på ny her og gråter.

Bildene du har lagt ut er flotte!!
Minstemann er en nydelig gutt - synes det er utrolig trist at han ikke fikk leve lenger.

Hilsen
ViVenteridesember (DinBaby)

Anonym sa...

Gratulerer med overstått Bryllupsdag Heidi.
Tusen takk for at jeg har fått følge kampen til Minstemann, som har gjort et stort intrykk på både meg og mannen min.

Kose dge masse med store jentene dine, ta godt vare på deg selv.

Stor klem fra Ulrikke

Anonym sa...

Søte minstemann.