mandag 3. september 2007

Begravelsen

Tidspunktet for begravelsen er klart..


Den er åpen for de som vil, og det er gode parkeringsmuligheter..


Nå er mor sliten etter å ha bestemt sanger, sløyfer, blomster, kranser og jeg vet ikke hva. Jeg er utrolig takknemlig til gode P som holder hodet mitt oppe akkurat nå. For jeg føler jeg ramler helt sammen.
Det er jammen mye å tenke på.

Blir mye praktisk informasjon dette, men jeg er ganske nummen.

Kjære minstemann..
Dette er hva mamma og pappa kan gjøre for deg nå. Det er uvirkelig, smertefult og veldig sårt.
Det er godt å vite at du har det godt nå, og du kan hvile.
klem fra mamma og pappa.

65 kommentarer:

MrsSoersdal sa...

Hello.

Just saying hi and I love you and you have my phone number. We're 6 hours behind you so if you need somebody to talk to at 3 a.m. your time I'm still wide awake :)

Love,
Heather

Anonym sa...

Jeg sikker på at det vil bli en fin begravelse.
Han hviler nok godt.

Tenker på dere.

Thea_84 og mannen.

Anonym sa...

Tenker på dere i denne vanskelige tiden.

Klem fra Siw(minon)

Anonym sa...

Tenker på dere.
Det blir helt sikkert en fin og verdig begravelse på fredag

-Vimsevips

Anonym sa...

Forstår godt at du blir sliten. Ingen mamma skulle måtte planlegge sitt eget barns begravelse. Jeg tenker på dere hver eneste dag, og hadde jeg bort nærmere skulle jeg kommet fredag for å vise min støtte.

Ber for dere...

Anonym sa...

Har selv arrangert en begravelse for sønnen min. Det er tøft og tungt, men det er godt å kunne gjøre dette for barnet sitt også.
Tenker mye på deg og dine for tiden.
Begravelsen blir sikkert vakker.

Klem, H

Anonym sa...

Det er lov å være sliten !

Dere får sikkert en aldeles nydelig begravelse - verdig minstemann og det livet han levde :) Skulle gjerne møtt opp hadde det ikke vært for avstanden.... Men skal ha dere i tankene mine, som jeg har nå hver dag

Kathrine

Anonym sa...

Forstår godt at du er sliten no Heidi. Du har lov å vere sliten, og det ville vere rart om du ikkje var det i grunn.

Eg kjem på fredag, må berre få ordna fri fra jobben, men det ordner seg.

Klem
Gry

Anonym sa...

Jeg har så uendelig vondt av dere. Gråter for dere og minstemann hver dag. Dere er alltid i tankene mine i denne vanskelige tiden. Jeg skulle så ønske at alt ble anderledes. Begravelsin blir nok fin med all tanken du har gitt den, du som er så flink til å ordlegge deg.

klemmer på dere

Anonym sa...

Blir nok en fin begravelse, for minstemann.
Skal tenke på dere under begravelsen, og så på klart minstemann.
skulle gjerne ha vært der, og viset minstemann en siste ære.

Håper du og mannen din gir dere tid til og sørge.
Gi en stor varm klem til de 2 jentene
deres, dem har det nok veldigt tøft.
Først ble lillebroren dems veldig syk, og så døde han.

Varme klemmer.

Anonym sa...

Jeg vil være med dere i mine tanker på fredag. Klem.

Anonym sa...

Tenker på dere hele tiden!
Håper dere snart ser bunnen i alt det praktiske!

Klem Kirsti

Anonym sa...

Tenker på dere

Anonym sa...

Det er tungt å måtte ta så mange praktiske avgjørelser, men alikevel så er det jo nå det må gjøres...
Dere går sikkert litt ved siden av dere selv også. Føler så inderlig med dere!

Helt sikker på at fredag kommer til å bli en dag verdig store, lille minstemann. Han kommer til å sitte på en sky og titte ned på dere og tenke på hvor heldig han var som fikk være hos nettop dere. En dag møtes dere igjen!

Varme tanker og klemmer!

Anonym sa...

Det blir helt sikkert en flott begravelse på fredag. Jeg vet at du og familien din gjør alt som står i deres makt for at avskjede med Minstemann skal bli så fin som mulig.
Jeg kan dessverre ikke være med dere fysiske, men du skal vite at i tankene er jeg sammen med dere.

Klemmer og gode tanker fra
Oss

Anonym sa...

Tenker på dere.

Klem fra Gro/Gurine

Anonym sa...

Skjønner godt at du blir sliten. Det er jo ikke slik det skal være at foreldre skal planlegge barnas begravelse.
Dere får nok en fin og verdig begravelse for Minstemann
KLem fra Bromle

Anonym sa...

Det blir nok en nydelig begravelse på fredag.
Eg kommer te å være det i tankene mine på fredag.

Klem Laura

Anonym sa...

Nettet vårt er nede, men følger med deg fra jobben. Tenker fremdeles masse på dere og ber for dere. Begravelsen blir sikkert kjempefin! Du er den beste mammaen minstemann kunne ha hatt!

oslo78

Anonym sa...

Tenker på dere hele tiden heidi, tenker på hvor hardt dette må være.. å planlegge begravelsen til sitt eget barn er noe man aldri burde oppleve.. men godt å lese at du har noen som støtter deg i denne tunge tiden, med alle de tunge avgjørelsene.. Dagene flyr nå, med så mye praktiske ting å utføre.. Det er når fredagen er over at du kan puste ut, og med "roen" kommer sorgen.. men du har mange som er her for deg da heidi, husk det!

Jeg skal prøve ALT jeg kan for å komme i begravlesen. Holder på å organisere jobb, barnevakt osv nå..

Vi er med deg i tankene hele tiden heidi, vi er her for deg :klemme:

Anonym sa...

Tenker på dere, og håper fredag blir en dag der dere hyller livet til minstemann, så kort men likevel så viktig!

K

Anonym sa...

Husk du har lov å være sliten!

Skal tenke på dere på fredag.

Sov godt Minstemann.

Anonym sa...

Sikkert godt å ha en dato å forholde seg til selv om du sikkert tenker på det som skrekk og gru.

Vi sees på fredag for å ta et siste farvel med lille nydelige kjemper.

Klem fra Kariann og Stine.

Anonym sa...

Sier som noen andre sa litt lenger her oppe på siden. Foreldre skulle ikke planlegge sitt barns begravelse!

Tenker på dere alle sammen!

Begynner å jobbe igjen på fredagen, så klarer ikke komme i begravelsen.. Men tankene mine vil være hos dere hele tiden!

Anonym sa...

Sikker på begravelsen kommer til å bli en fin avskjed med R.

Skulle gjerne vært der men får ikke fri fra jobben desverre.

Kommer til å tenke masse på dere.


Klem Heidi( bambi)

Anonym sa...

Mye å organisere til begravelsen,
skjønner godt du er sliten.
Skulle gjerne vært der og
hyllet minstemann,men jeg får
være der i tankene.
Håper du får hjelp og støtte
nå Heidi,ihvertfall i tiden etter
begravelsen.
Når alt roer seg,og de rundt deg begynner på
hverdagen igjen...

Klem fra en annen 3 barnsmamma,
TIK

Anonym sa...

Kjære Heidi,

Ja tenk så sliten du må være nå.. Mye som skal ordnes i en begravelse, og alt dette praktiske har nok hjelpet deg å holde hodet over vannet. Nå må du sette deg ned å kjenne på sorgen, sørge med mannen din og døtrene dine. Prate med Minstemann...

Jeg tenker så mye på deg og Minstemann.. Dere er der hele tiden, minner meg på livet og døden. Livet er så kjært og så brutalt uforutsigbart..

Fortsett din søte søvn i himmelen Minstemann. Ditt vakre ansikt, gode smil og lure øyne vil for alltid vise seg for meg. Alltid.


Kine

Anonym sa...

Klart du er sliten, ingen foreldre skulle være nødt til å begrave sitt eget barn. At det er uvirkelig kan jeg godt forstå.
Jeg er helt sikker på at det blir en sterk og vakker begravelse.
Det blir nok en tøff tid framover, og jeg håper du har mange rundt deg som kan holde rundt deg og ta vare på deg.
Klem Marit.

Anonym sa...

Det blir sikkert en verdig og fin begravelse på fredag. Skulle gjerne vært der, men har dessverre ikke mulighet. Dere vil være i tankene våre på fredag.

Hvil i fred, kjære, lille minstemann....

Lille krølle (NM) og familien

Anonym sa...

Ikke rart du er sliten , med tanke på alt du har gjennomgått de siste månedene! Lite mat og søvn og haugevis med bekymringer, samt en enorm sorg. Det tar nuven av de fleste, vil jeg tro.

Håper dere får en fin avslutning for Minstemann, selv om det nok blir kjempetrist og tungt å ta farvel med han.

Tenker fortsatt på dere hver dag, Heidi.

Anonym sa...

Skjønner veldig godt at du er slitennå, Heidi. Og det har du virkelig lov til.

Dere er med meg i tankene hele tiden, og spesielt på fredag kommer jeg til å tenke på dere. Det kommer helt sikkert til å bli en verdig avskjed for store, lille kjempen; Minstemann.

Han har det trygt og godt nå, fri for smerte. Sov søtt, kjære lille R.

Mange varme klemmer fra Kjersti

MrsSoersdal sa...

Heidi:

Thanks for your comment on my blog. Please don't worry about forgetting my birthday. I'll forget yours next year and we'll be even :)

Love,
Heather

Anonym sa...

tenker på dere..

skjønner godt at du er sliten nå, det er ikke rart. du har vært sterk og tapper Heidi.

Blir sikkert en fin begravelse.

MrsSoersdal sa...

PS: Just kidding

Hege sa...

du har lov til å være sliten kjære deg. Jeg er sikker på at det blir en verdig og fin begravelse.
Ta dere tid til å sørge! Jeg vet at minstemann har det godt, men dere savner han selvsagt for det. Jeg forstår ikke hvorfor Gud trenger sånne små engler,men minstemann er i allefall en fantastisk modig liten en.
Ta vare på hverandre nå og sørg sammen.
Tenker på dere!

Anonym sa...

Hei Heidi
det blir sikkert en minneverdig begravelse for store lille minstemann,
hadde jeg ikke bodd så langt borte så skulle jeg ha komt i begravelsen til minstemann.men dere er i tankene mine hvær dag
tenker på dere på fredag
cathrine.karmøy

Anonym sa...

Tenker på dere...
Nalim (NM)

Anonym sa...

Minstemann har det godt nå.. Tenker på dere hver dag og gråter innimellom, føler stor sorg ved å tenke på dere.. takk, Heidi, for at du har delt dine tanker og følelser med oss. Og latt oss bli kjent med den tapre kjempen, minstemann. Hjertet mitt blør for dere..
N
Begravelsen blir nok verdig minstemann.
Klem Alexy(nm)

Anonym sa...

Mine tanker er hos dere i denne tunge tiden.
Hvil i fred, lille kjempe..

Inagh sa...

Man skulle vært forskånet for å måtte planlegge begravelsen til sitt eget barn... Men slik er dessverre ikke livet, noe dere vet altfor godt.

Jeg er sikker på at Minstemann får en begravelse en prins verdig.

Jeg tenker på dere og føler med dere.

Inagh

Anonym sa...

Tenker på dere.

Anonym sa...

Ikke rart du er sliten! Først sovner Minstemann inn og så man ordne alt mulig, når man har det som verst. Men, som du sier, dere vil jo gi han en verdig og flott begravelse!

Kan enda ikke fatte det, er han virkelig borte..tenker masse på dere!

Klemmer fra Vibecke

Anonym sa...

Har dere i mine tanker hver dag og skal tenne ett lys for minstemann på fredag. Sikker på at det blir en fin og verdig begravelse.

Gekko (nm)

Anonym sa...

God kveld!

Jeg vil ønske dere lykke til på begravelsen! Måtte Gud veldsigne den, så den kan bli minstemann verdig! Jeg bor ikke langt fra oks på kjeller, så skulle veldig gjerne ha dratt å begravelsen. Men jeg føler det blir litt rart å komme på begravelsen når jeg egentlig ikke kjenner dere.

Men tankene mine vil være hos dere på fredag. Tenker ofte på dere og titter innom bloggen støtt og stadig...føler nesten jeg kjenner dere = ) Dere er i mine tanker og bønner...måtte Gud styrke dere i tiden fram over.

"Se det bare som en glede, søsken, når dere møter alle slags prøvelser. For dere vet at når troen blir prøvet, skaper det utholdenhet. Men utholdenheten må føre til fullkommen gjerning, så dere kan være fullkomne og hele, uten noen mangel." Jak. 1, 2-4


Varme tanker i deres rettning

Arne

Anonym sa...

Vennen min.
Tenker på dere og har dere med meg hele tiden.

Klemmer fra Aurora/Frysh

Anonym sa...

du må være den sterkeste personen jeg har sett, måten du skriver ting på her viser en kjærlig mor som elsker barna sine over alt og bare vil de skal ha det godt. att minstemann måtte dø for å få det godt er bare trist, men han var som du sier, for god for denne verden.
du og familien din har vært og er i mine tanker hver dag, ingen som har vært i samme situasjon kan noen gang forestille seg hva dere føler og tenker nå.
Det er godt dere har gode venner og familie rundt dere til å støtte dere.

jeg ønsker dere alt godt fremover, att lykken smiler til dere igjen oppi alt mørke. dere har og vil alltid ha minstemann med dere i hjertene deres. mange rundt i landet som har lest her har grått med dere og vil nok gjøre det fremover og, jeg er en av de. du har fått meg til å innse hvor dyrebart livet er, att en må ta vare på de stundene man har sammen, en vet aldri når det er den siste.

la oss alle tenne lys for heidi og minstemann og resten av familie og venner på fredag i minne for en tapper liten gutt.

Anonym sa...

tenker masse på dere i denne tunge tiden.
nå hviler minstemann godt, og all smerte er borte for han.

er sikker på at begravelsen hans blir kjempefin.

klem fra mokki

Anonym sa...

Kjære. kjære deg!

Jeg har brukt de to siste kveldene på å lese bloggen din. Jeg har hulket, smilt og hulket igjen.

Dere har opplevd en forferdelig tid, og at Minstemann nå er død er så ufattelig vondt og trist!

Jeg bøyer meg i støvet over ditt mot, din ærlighet, din kjærlighet og din vilje til å dele denne unike og vonde historien om hvor vakkert og usigelig vondt det er å elske et barn. Et barn du mister.

Jeg ønsker dere Guds uendelige omsorg og kjærlighet! At Minstemann nå leker glad og frisk ved Jesu føtter er jeg sikker på.

Deres historie har gjort noe med meg som menneske.

Varme og medfølende tanker fra Ellen Sofie

Anonym sa...

Kjære Heidi!

Kan skjønne du er sliten. Månedsvis med minstemanns sykdom, bortgang og nå forberedelse på begravelse tar på en menneskekropp.
Du har lov å tenke på deg selv nå.
Nå når den verste stormen snart er over, så håper jeg du tar deg tid til å sørge også. Det er en viktig prosess som en ikke bør utsette for lenge.

Begravelsen blir nok en minstemann-helt verdig. Skulle så gjerne deltatt,men bor så altfor langt borte. Men vit at dere vil være i mine tanker og i mitt hjerte hele den dagen og i lang tid fremover.

Klem fra
Siri *3barn*

Anonym sa...

Skal tenke på dere på fredag.
Tenker på Minstemann, han får nok helt sikkert en fin, trist og verdig begravelse.

Heidi, jeg skulle ønske du hadde sluppet det her. Tenker på dere hver eneste dag....

Anonym sa...

Kjære minstemann!

Nå har jeg lest hele historien din igjen. Når jeg leste nå skjønte jeg enda bedre hvilken kamp du har kjempet, og for en frustrerende tid det har vært for dine foreldre med stadige håp, og nedturer.

Lille venn, du lille tapre venn, lille skjønne engel, vakreste engel på jord. Jeg håper så inderlig at du har det bra nå. Jeg vet ikke hva som kommer etter døden, men jeg håper du har det fint der du er.

Anonym sa...

Tenker på dere og på Minstemann.

Livet er så ufattelig urettferdig, så veldig trist.. du skulle aldri ha opplevd dette, det skulle ingen!

Varme tanker.

Anonym sa...

Har tenkt mye på deg de siste dagene. Synes det er fantastisk at man finner styrke til å stå oppreist i en sånn tid.

Jeg er sikker på at det blir en fin begravelse som er den unge mannen verdig.


Veronal

Anonym sa...

Jeg skjønner du er sliten kjære deg. Det er utrolig mye som skal gjøres sånn rett etterpå. Det er godt å høre at du har noen rundt deg som holder deg oppe. Ber om styrke til deg og de som er med deg og familien disse dagene. Klem fra kari L.

Anonym sa...

Det er fint å se at du har noen sammen med deg som støtter og hjelper deg. Regner med at det blir en fin og verdig begravelse på fredag. Skal være med dere i tankene.

Det er lov å være sliten nå, Heidi. Om det har vært en tøff tid fram til nå, så kommer det nok mange tunge stunder i ettertid også. Det å være sterk er bra når man står midt oppi tragedien med begge beina, men det kommer en tid etterpå også. Tillat deg selv å være svak, for nå har du vært sterk for så mange. Heidi må ta vare på Heidi også.

Tenker på dere.

Klemmer fra Enni

Anonym sa...

Du skal vite at jeg tenker mye på dere i denne vanskelige stunden.

Er med dere i tankene på fredag, blir sikkert en nydelig og verdig begravelse.

Husk at du må ta vare på deg selv også Heidi

Klem fra Blue78

Anonym sa...

Jeg er helt sikker på at dere vil gi Minstemann en verdig og flott begravelse. Det kommer til å bli en tøff dag og gå igjennom.En mor skulle ikke måtte begrave sitt barn. Skulle så inderlig ønske at det endte bra. Men han har det nok godt der han er, selv om det er forferdelig vondt for dere som er igjen. Dere er i mine tanker hver dag.

Klem
Perper

Anonym sa...

Jeg håper det blir igjen litt penger på kontoen så dere kan ta dere en fortjent ferie. Det kan nok være godt å komme seg litt vekk fra kjente omgivelser oppi alt dette.

*klemmer*

Anonym sa...

Innlegget kl 20.02 var fra Stine (tingeling132)

Anonym sa...

Vil bare dele et dikt jeg synes er så vakkert. Tenker fortsatt masse på dere.

For just a moment
I’m sure I saw
a flicker of light ahead.
Perhaps it was your smile.
Though past now, remembered,
in my heart
like the small sound of
a butterfly passing by.
No night
is so dark
that can not be brightened
with memories of you.
Raindrops carry along
your blessings from heaven
to wash away my tears
and bring me hope anew.

Anonym sa...

Kjære Heidi.

Det er mye trøst å finne i boka sommerlandet av eivind skeie. Det er en bok skrevet for en familie som mistet minste jenta si og denne lille jentas reise til sommerlandet. Den vil være veldig fin for storesøstrene.

Anonym sa...

Her er en link til bekrivelsen av boka jeg nevne i kommentaren over

http://www.etbarnforlite.no/forum/viewtopic.php?p=127&sid=47be45a65c220fe0924cfacb2a7a1c97

Og så vil jeg si at jeg tenker masse på deg og dine for tiden. Dere er med i tankene mine hver dag. Ber om at du mp finne styrke til oå komme gjennom denne vanselige tiden fremover og at dere sakte men sikkert vender tilbake til livet uten minstemann.

Anonym sa...

Vet ikke om du har ork/overskudd/tid til lese alle de tilbakemeldinger du får.
Får ikke tilgang til nett før søndag siden vi skal bort, men jeg føler jeg må legge igjen en hilsen til før fredag.
Kommer til å tenke ekstra mye på dere akkurat den dagen.

Håper den blir så fin som den kan bli og at dere vil sitte igjen med en følelse av at det ble en god avskjed med Minstemannen deres.

Finner ikke ordene nå, men dere er i hjertet mitt.

Varme tanker og klemmer til dere alle.

Anneline sa...

Kjære Heidi!

Jeg vil bare si at jeg kommer i begravelsen på fredag. Takk for at du åpner hjertet ditt og lar oss som ikke kjenner han på samme måte som deg,men samtidig føler de kjenner han,får komme og ta farvel.

Jeg vil gjerne vise min respekt og beundring ovenfor minstemann,og min støtte ovenfor dere...

Håper dere klarer å slappe litt av etter hvert når alt det praktiske er unnagjort. At dere får kommet dere på en ferie,og ladet batteriene. Ta vare på hverandre!

Klem Anneline

Anonym sa...

Glemmer dere aldri. Ikke vær redd for å glemme noe når du skriver. Alle vet, selv om det ikke husker det når du skriver. Det kommer til å bli perfekt og verdig den lille kjempen på fredag. Han har det godt nå, og vet hvor høyt han var elsket den tiden han fikk være på jorden. Klem shg.